Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
20.2.2013 0:30
tomija kirjoitti:nokkaketjun kiristimestä ylempipultti reilusti auki ja alempaapulttia varovasti avaten niin kauan kun naksaus kuuluu.
Eli automaattikiristintä voi säätää itse.
Minä säädin ja ei naputa enää.
Yuotubesta löytyy pätkä,missä näytetään miten homma onnistuu!!
No eikös tuolla saa jo hyvällä tuurilla koko kiristimen rikki, saati ketjun virumaan? Jos avaa tuota toistakin pulttia niin paljon, että on kaikki naksaukset tullu ja sen jälkeen kiristää molemmat pultit pohjaan??
Näin ollen ketju on jo varmasti kireällä, mutta äkkiseltään tuntuu että menee liian kireälle. Tosin jos tuon järjen kanssa tekee, et muutamn naksauksen vaan ottaa enemmmän..
Mut minkä helvetin takia tehtaalla ei olis suunniteltu tuota jousta jo tarpeeks jäykäks, ettei tarvii näin "kikkailla" ?
Ei tosiaan ole tuo säätö mahdollisuus käynyt akasemmin edes mieles
20.2.2013 20:21
Lienet lukenut tai ymmärtänyt väärin, eiköhän sitä ole tarkoitus kiristää vain yksi pykälä kerrallaan.
tomija kirjoitti:-- alempaa pulttia varovasti avaten niin kauan kun[nes] naksaus kuuluu.
24.2.2013 17:09
Joo, ymmärsin väärin. Mut hyvä tietää tuokin kikka
1.3.2013 19:55
ZX-6R -96, magneetonkoppa meni vaihtoon, ja näytti olevan öljystä märkiä nuo käämit ja muut osat. Kuuluuko sinne pohjalle kaataa hiukan öljyä ennen ku laittaa uuden kopan kiinni, vai riittääkö että osat on öljystä märkänä ja laitan kiinni vaan? Jos pitää niin ihan moottoriöljyä vai mitä? En tiedä paljonko siellä oli, kun edellinen meni halki syksyllä kaatuessa ja valutti öljyt ulos.
E: Vai onko se samaa öljytilaa vaihteiston kanssa?
2.3.2013 6:04
astr0 kirjoitti:ZX-6R -96, magneetonkoppa meni vaihtoon, ja näytti olevan öljystä märkiä nuo käämit ja muut osat. Kuuluuko sinne pohjalle kaataa hiukan öljyä ennen ku laittaa uuden kopan kiinni, vai riittääkö että osat on öljystä märkänä ja laitan kiinni vaan? Jos pitää niin ihan moottoriöljyä vai mitä? En tiedä paljonko siellä oli, kun edellinen meni halki syksyllä kaatuessa ja valutti öljyt ulos.
E: Vai onko se samaa öljytilaa vaihteiston kanssa?
Samaa öljytilaa moottorin ja vaihteiston kanssa taitaa olla melkein kaikissa. Tuskin tarvii kikkailla se kummemmin
2.4.2013 0:33
Tänään kun ajelin ja sammutin pyörän hetkeksi parkissa, se käynnistyi uudestaan kyllä hyvin. Tämän jälkeen näin kaverin ja sammutin pyörän uudestaan(väliä jokunen minuutti kahdella sammutuksella), ei startti edes pyörinyt startatessa, nakutti vain. Työntämällä lähti, akku lienee tyhjähkö? Pitääkö kuinka paljon purkaa että pääsee lataamaan?
+Ekan sammutuksen yhteydessä mittariston alta jostain nousi vähän höyryä/savua, toki tuli ajettua suht lujaa maantiella ja sit pikku pätkä taajamanopeuksia ennen tuota. Pitäisikö huolestua?
2.4.2013 7:08
Luultavasti akku tyhjä. Itelläkin talven aikana ehti tyhjentyy niin paljon että joutu uuden ostaa. Akkuhan sijaitsee kuskin penkin alla eli ei tarvi alkaa pyörää purkailee
Vesihöyryä varmaankin noussu ku kuitenkin tie on paikoittain märkä niin lentää eturenkaasta syyläriin/koneeseen jossa sitte höyrystyy.
3.4.2013 11:16
Otin penkit pois ja kun rupesin irrottamaan akkua, niin huomasin irtonaiset johdon. Samanlaisen kuin miinus-navassa oli kiinni, mutta punaisen.
Tuollainen.
En tiedä, mutta eikö tuon pitäisi olla +-navassa kiinni?
Häiritsee kun on irtonaisia johtoja.
Ja semmonen kun akun heitin laturiin kiinni, laturin viisari hädin tuskin värähti. Sen verran että liikahtamisen näki, mutta käsittääkseni virtaa ei akkuun mene juuri ollenkaan, eli täynnä tai uuden osto edessä? Annan sen 1,5h latautua ja sitten heitän pyörään ja katon päästäänkö tänään ajelemaan.
6.4.2013 6:48
Tuli tuosaa ostettua kawasaki zx-6r 1995 vuoden mallia, öljyä näytti olevan ehkä pikkuusen vähä, aattelin että vaihtaisin öljyt siis. 4litraa sinne ilmeisesti menee mutta minkämoosta? Netistä ohjekirjaa ku kattoin nii näky että 10w-40, 10w-50, 20w-40 ja 20w-50 passais, mikähän mahtais olla kaikista paras/järkevin vaihtoehto? Miten nuo eroaa toisistaan? Itellä mitää käryä noista sae määristä miten vaikuttaa mihinkäki. Niin ja öljyn laatu/luokka se, sf, sg class? Mitähän meinaa tarkottaa
6.4.2013 8:28
Itellä on castrolin power1 10w- 40. Eikö nuo meinaa sitä, kuinka ns. jäykkiä öljyt on?
Muuhun en sitten osaakkaan vastata
6.4.2013 13:49
Nuo luvut tarkoittavat öljyjen jäykkyyksiä, eli karkeasti sanottuna miten kylmässä moottori kykenee vielä pumppaamaan öljyä. Ensimmäinen luku kertoo miten kylmällä ilmalla moottori on turvallista käynnistää; mitä pienempi luku, sitä kovemmilla pakkasilla konetta on turvallista voitelun puolesta käynnistellä. Jälkimmäisen luvun selvitys wikipediasta: Jälkimmäinen numero ilmoittaa öljyn viskositeettiluokan sadan celsiusasteen lämpötilassa: mitä pienempi numero, sitä alhaisemman viskositeetin luokitus.
Huomenna olisi tarkoitus mennä koeajamaan 636 kawaa! Jos hinnasta pääsen myyjän kanssa sopuun niin saattaapi omasta tallista löytyä huomenna Kawasaki.
6.4.2013 14:13
Joo kyllä noi itellekki oli aika selvät mut mitä noi SE, SF, SG luokat on?
6.4.2013 17:23
Laatuluokituksia
SE (Vanhentunut): Vuosimallia 1972-1979 olevien bensiinimoottoreiden tyypillinen käyttöluokka
SF (Vanhentunut): Puhtaanapito- ja kulumisenesto-ominaisuudet paremmat kuin SE-luokassa. Vuosimallia 1980-1988 olevien bensiinimoottoreiden laatuvaatimus
SG (Vanhentunut): Aiempaa parempia puhtaanapito-, lietteenesto-, käyttöikä- ja kulumisenesto-ominaisuuksia vaativa luokka. Useimpien moottorinvalmistajien laatuvaatimuksena vuodesta 1989 alkaen
Wikipedia.
7.4.2013 18:20
Mahtaako tämä kyseinen ruuvvi pyörän pohjassa olla öljynvaihto ruuvi? aattelin ite vaihdella.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
9.4.2013 8:26
tonzqa kirjoitti:Mahtaako tämä kyseinen ruuvvi pyörän pohjassa olla öljynvaihto ruuvi? aattelin ite vaihdella.
kyllä juurikin se. muista vähä pitää pyörää käynnis et öljyt lämpenee nii on vähä juoksevampaa.
Ja toinen asia. Onko muilla semmosta ongelmaa että kun ajelee vähä kaupunkirallia tai pelleilee et moottori läpenee kunnolla sinne melkee 100 saakka nii vaihteisto menee helvetin jäykäks ja vaihteet meinaa rutista välillä.(jos pysähtyy nii ei oo toivookaa saada vaihdetta vaihettuu ellei päästä vähä kytkintä jonka jälkee pamahtaa mut sentää se vaihde vaihtuu
) ennen oli 10w-40 öljyy ja sai runnoo iha kunnol et vaihtuu vaihteet. sen jälkee laitoin 10w-50 ja autto vähä ja ny on 10w-60 nii toimii vast kunnolla.
toimiiko muilla vaihteet hyvin nuilla 10w-40/10w-50 öljyil nimittä mul ei