Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
18.7.2010 14:24
:'( kirjoitti:Nicholaus kirjoitti:Mitenkäs on tollasessa exc 530 (-09:stä -11:seen) on männän vaihtovälit jos ajaa enimmäkseen asfaltilla? Jos oikein tiedän niin ainakin sen 200h pitäs hyvällä männällä päästä?
Ja miten on muuten konerempat, että pääseekö samanverran kuin männällä vai enemmän?
Kait näihin on ollut vastauksen jossain aiemmin, mutta jos ois tarkempaa selostusta tähän
Ei ole väliä ajatko asfaltilla vai hiekalla. Ajotyylillä on väliä
Jos sitä vaikka pyrkis rauhallisesti ajelee, mikä voi olla vaikeata
18.7.2010 14:44
Lue tää topikki läpi ja varmasti löydät huolto ajankohtia. Itsekkin ainakin 2 kertaa ne tänne kirjoittanut
Suzuki drz on myös hyvä vaihtoehto rauhalliseen ajoon. Eikä huoltojakaan ole niin paljon, kuin kireämmässä 450 / 530 exc:ssä
21.7.2010 19:04
No tuli luettua koko topikki läpi ja kotari himo kasvoi sivu sivulta, mutta jäi epäselväksi, että onko 530:nen 525:sta pienemmät huoltovälit. Topicin alussa joku sanoi että 525:lla pääsis 300-400 ilman minkään sortin koneen avausta, mutta ite oon kuullu 530:lla pääsis "vain" 200h ilman männän sun muun vaihtoa. Valaiskaapas vähän olenko oikeassa.
21.7.2010 20:21
Nicholaus kirjoitti:No tuli luettua koko topikki läpi ja kotari himo kasvoi sivu sivulta, mutta jäi epäselväksi, että onko 530:nen 525:sta pienemmät huoltovälit. Topicin alussa joku sanoi että 525:lla pääsis 300-400 ilman minkään sortin koneen avausta, mutta ite oon kuullu 530:lla pääsis "vain" 200h ilman männän sun muun vaihtoa. Valaiskaapas vähän olenko oikeassa.
Molemmat on 510 kuutioisia. Ei eroa huolloissa.
200h on realistinen ajomäärä ennen koneen isompaa huoltoa.
21.7.2010 20:32
Kiitos. Johan alkoi valjeta tämäkin. Jospa sitä ensi kesänä olisi joku kotka tallissa
22.7.2010 1:20
öräwä kirjoitti:Nicholaus kirjoitti:No tuli luettua koko topikki läpi ja kotari himo kasvoi sivu sivulta, mutta jäi epäselväksi, että onko 530:nen 525:sta pienemmät huoltovälit. Topicin alussa joku sanoi että 525:lla pääsis 300-400 ilman minkään sortin koneen avausta, mutta ite oon kuullu 530:lla pääsis "vain" 200h ilman männän sun muun vaihtoa. Valaiskaapas vähän olenko oikeassa.
Molemmat on 510 kuutioisia. Ei eroa huolloissa.
200h on realistinen ajomäärä ennen koneen isompaa huoltoa.
Kuutiomäärät samat mutta 525:ssa on vanhan mallin RFS kone (00-07), mitä on kehuttu idioottivarmaksi. 530:ssa vastaavasti uudemman mallin kone jota on kritisoitu melko rankallakin kädellä. Lisää infoa:
http://www.dirttricks.com/rfs_in_new_frame.htm Korjatkaa jos oon väärässä.
22.7.2010 18:07
Siis uuden malliseen runkoon vanhan mallinen mosa? wtf. Ehkä typerin idea jonka olen nähnyt
Mitähän tyyppivikoja / yleisesti heikkoja osia noissa uudemmissa on ?
23.7.2010 0:36
Tuolahan niitä oli listattunakin, öljynsyöntiä, nokkaketjun rallatusta heti uusissa pyörissä yms.
23.7.2010 0:48
Aivan, en jaksanut tollasta uuden pyörän rungon leikkely / moottorin vaihto spektaakkelia muutakuin silmäillä.
Kuinka monella on tuollasia ongelmia ollut meren tällä puolen ?
Itselläni eii ole ja mielestäni pyörä on kyllä kakkua saanut
En ole muiltakaan kyllä vastaavaa kuullut.
Älä käsitä väärin, en koita tyrmätä sun mielipidettä / tietoa.
23.7.2010 2:01
Een käsitä väärin. Luonnollisesti jokainen mopo on yksilö ja tuokin artikkeli on voinut syntyä vain muutaman maanantaikappaleen perusteella. Tarkempaa tietoa asiasta mulla ei ole, googlettamalla ja keskustelufoorumeita selailemalla saa varmasti enemmän tietoa uusista koneista ja mahdollisista tyyppivioista, jos jotakuta jäi askarruttamaan.
23.7.2010 12:27
ei miul ainakaa oo öljyä syöny, paitsi jos on ajanu yli 10h samoilla mut se nyt ei oo mikää ihmekkää, ei oo rallattanu ketju ja esim venttiilivälykset on vieläki ok ja ajettu 155h
ainut vika mikä löytyy vieläkin on että ei startista lähe käyntii mut ei se miut oo haitannu
E: onko teillä 530 minkälaiset säädöt kaasarissa?
25.7.2010 23:42
Terve! Mikähän mahtaa olla vikana kun nelosvaihde ei toimi. Pyörä liikkuu aivan pintakaasulla nelosella eteenpäin, mutta vähänkin enemmän kun antaa kaasua niin vaihde silmässä kierrokset vaan huutaa ja veto loppuu. Kytkinkahva muuttuu kyseinen vaihde päällä erikoiseksi, ihan kuin kytkin menisi pohjaan ja sitä kautta jäisi luistamaan.
-Vastaavaa vikaa siis ei ilmene muilla vaihteilla
-Öljyt vaihdettu
-Kytkin kokonaisuudessaa ok
-Vaihteensiirtäjä ok
Pyörä exc 530 -08
26.7.2010 15:56
Paljon näissä 450exc on ollu yleensä nuo verot jos laittaa punakilpisestä valkokilpiseks?
Löysin tossa semmosen -07 liikkeessä ja aattelin et jos verot ei oo mitää päätä huimaavia ni sit vois ostella.
26.7.2010 18:31
Eipä saa -07 kilpiin.
26.7.2010 20:54
Miksei muka saa? Itse kilvitin vm 78 mopon