Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

6.7.2010 17:21

Saa keulia niin pitkään kuin jaksaa ja osaa. :)

10.7.2010 18:36

T-e-m-e kirjoitti:Kertokaapa nyt rehellisesti paljonko näillä 450-525 kotarin männillä ajaa? jotkut puhuu 5 tonnista toiset 10 tonnista ja hurjimmat 15 tonnista ! Jos Kadulla ja maastossa ajaa niin minkälaisia määriä pitäisi kestää? Jos aatellaan vaikka että pyörällä olisi ajettu 10tonnia niin paljoko tulee remontin hinnaksi?

Ite tunnen yhen joka ajanu 22tkm ilman minkäänlaista huoltoa ja pyörä toimii nätisti eikä mitään vikaa. Öljyt ja putsareita on tietenkin vaihdellu.

11.7.2010 21:00

aika kaukaa haettu kysymys mut paljos lähtis 0-100km/h tälläsel kisakireel 525?

11.7.2010 21:01

Nopeemmin ku kerkeet sanoa kissa 5 kertaa.

11.7.2010 21:05

elikkä noin..puoltoist sekkaa.

no ei vaisinkaan,mut onko jotai aikaa heittää? siihe 5 sekan pintaa jos kytkintä osaa käyttää?

11.7.2010 21:10

Eihän siihen kytkimen käyttö liity millään lailla, kuin ihan liikkeelle lähteissä. Vaihteet mätetään raakana sisään.
Riippuu ihan väleistä tuo kiihtyvyys.
Sopivilla väleillä tuommosen pitäis mennä juu siihen 5sek pintaan, mutta silloin eturengas ei maata näe 4 ekalla vaihteella :)

12.7.2010 8:52

öräwä kirjoitti:Eihän siihen kytkimen käyttö liity millään lailla, kuin ihan liikkeelle lähteissä. Vaihteet mätetään raakana sisään.
Riippuu ihan väleistä tuo kiihtyvyys.
Sopivilla väleillä tuommosen pitäis mennä juu siihen 5sek pintaan, mutta silloin eturengas ei maata näe 4 ekalla vaihteella :)

Eiks se kytkin liity aika olennaiseesti et pyörän saa nopeesti liikkeelle, ei mikään kauheen helppo homma.

12.7.2010 19:06

Onko tosi että mulla on 530 -08 mallissa mittari johon ei eturenkaan kokoa pysty vaihtaan?

12.7.2010 21:12

Ei.

Ohje mittarin kalibroimiseen

1. Mittarissa täytyy olla paristo kalibroinnin aikana. Irrotetaan mittarista (edestä katsottuna) vasemmanpuoleinen pistoke, se johon menee kolme eriväristä johtoa. Jollakin piikillä pitää painaa lukitusta pistokkeen kyljestä sisäänpäin samalla kun vetää.

2. Mode-napilla alarivi tuntinäytölle

3. Mode-nappi pohjassa pitäen (n. 5 s) kunnes kaikki pikkukirjaimet ilmestyvät näytön ulkoreunoille

4. Mode-nappi ylös ja painalluksia siihen kunnes WS-kirjaimet näytön oikeassa yläreunassa alkavat vilkkua

5. Mode-nappi ylös ja näyttöön ilmestyy pyörän kehän pituutta ilmaiseva luku milleinä (esim. enskavanteille suositeltu 2205, sama luku, joka aina vilahtaa mittarin käynnistyessä)

6. +/- napeilla muutetaan luku motovanteille sopivaksi ja tallennetaan mode-napilla tai odotetaan 20 s. jolloin luku tallentuu itsekseen. Valmistaja suosittelee muistaakseni jotain 18-alkuista lukua, mutta gps:llä pitkällisissä kokeissa mitaten minulla (Michelin Pilot Power 120/60-17) oikea luku on 1770. Sillä mittari näyttää tasan todellista nopeutta. Testata voi ilman pistokkeen paikalleenlaittoa, mittari toimii paristolla.

7. Kun oikea luku on löytynyt pannaan pistoke takaisin


Motowikistä tuon löytää.

12.7.2010 23:06

öräwä kirjoitti:Ei.

Ohje mittarin kalibroimiseen

1. Mittarissa täytyy olla paristo kalibroinnin aikana. Irrotetaan mittarista (edestä katsottuna) vasemmanpuoleinen pistoke, se johon menee kolme eriväristä johtoa. Jollakin piikillä pitää painaa lukitusta pistokkeen kyljestä sisäänpäin samalla kun vetää.

2. Mode-napilla alarivi tuntinäytölle

3. Mode-nappi pohjassa pitäen (n. 5 s) kunnes kaikki pikkukirjaimet ilmestyvät näytön ulkoreunoille

4. Mode-nappi ylös ja painalluksia siihen kunnes WS-kirjaimet näytön oikeassa yläreunassa alkavat vilkkua

5. Mode-nappi ylös ja näyttöön ilmestyy pyörän kehän pituutta ilmaiseva luku milleinä (esim. enskavanteille suositeltu 2205, sama luku, joka aina vilahtaa mittarin käynnistyessä)

6. +/- napeilla muutetaan luku motovanteille sopivaksi ja tallennetaan mode-napilla tai odotetaan 20 s. jolloin luku tallentuu itsekseen. Valmistaja suosittelee muistaakseni jotain 18-alkuista lukua, mutta gps:llä pitkällisissä kokeissa mitaten minulla (Michelin Pilot Power 120/60-17) oikea luku on 1770. Sillä mittari näyttää tasan todellista nopeutta. Testata voi ilman pistokkeen paikalleenlaittoa, mittari toimii paristolla.

7. Kun oikea luku on löytynyt pannaan pistoke takaisin


Motowikistä tuon löytää.

Niinhän se ois. Kiitän

16.7.2010 22:00

Moi, kerrotteko kokemattomalle että kun enskan muuttaa smotoksi, vaihtaa siis vanteet, niin onko pakko vaihtaa smotoihin sitten erit jarrulevyt? ja jos sitten eteen vaihtaa vaikka 320mm levyn niin pitääkö hommata sitten uus jarruadapteri ja ne puristin hommat? Kiitos, jos joku jaksaa selventää ;)

16.7.2010 22:47

No jos vaihat smoto vanteet niin voit napata ne vanhat levyt niistä enska vanteista uusiin vanteisiin. Sitten taas jos laitat eteen isomman levyn niin se vaatii yleensä adapterin, jolloin voit käyttää alkuperäistä puristinta. Toki on sitten saatavilla erilaisia puristimia mutta ne eivät ole pakollisia.

17.7.2010 11:05

Kiitos vastauksesta, selvenihän tuo jo mukavasti.

17.7.2010 18:25

Mitenkäs on tollasessa exc 530 (-09:stä -11:seen) on männän vaihtovälit jos ajaa enimmäkseen asfaltilla? Jos oikein tiedän niin ainakin sen 200h pitäs hyvällä männällä päästä?

Ja miten on muuten konerempat, että pääseekö samanverran kuin männällä vai enemmän?

Kait näihin on ollut vastauksen jossain aiemmin, mutta jos ois tarkempaa selostusta tähän :)

18.7.2010 14:05

Nicholaus kirjoitti:Mitenkäs on tollasessa exc 530 (-09:stä -11:seen) on männän vaihtovälit jos ajaa enimmäkseen asfaltilla? Jos oikein tiedän niin ainakin sen 200h pitäs hyvällä männällä päästä?

Ja miten on muuten konerempat, että pääseekö samanverran kuin männällä vai enemmän?

Kait näihin on ollut vastauksen jossain aiemmin, mutta jos ois tarkempaa selostusta tähän :)

Ei ole väliä ajatko asfaltilla vai hiekalla. Ajotyylillä on väliä