21.4.2010 22:54
-_Joonas_- kirjoitti:ripa-pipa kirjoitti:patsix kirjoitti: Niin eipä itellä ainakaan kertaakaan ole leikannut. Mopoilijat luulee että vika mopossa kun se leikkaa kiinni.
Eli ennemmin ajotyylistä kiinni?
Niin, ja pyörän säädöistä.
23.4.2010 13:08
23.4.2010 16:24
ripa-pipa kirjoitti:Toi yamahan wr 250f on vrm ihan hyvä ekaks pyöräks kun täytää 18w?
27.4.2010 3:14
5.5.2010 13:58
7.5.2010 11:27
Japa kirjoitti:jos haluut mopon; osta customi.. jos haluut pyörän jolla pysyä vielä 600:n perässä niin osta joku käytetty *köh* TZR ;D onhan noi kawan ZZR:t ihan näpsäköitä kun nelitahtisia on mutta ei niillä mihinkään pääse..
tää on nyt kotiinpäin mutta tzr:s on paras hinta/tehosuhde.. ne on halpoja..
7.5.2010 16:18
10.5.2010 1:40
SMRacing kirjoitti:Moottoripyörän 0-100km/h kiihtyvyydellä ei ole mitään väliä, kaikki +70hp vehkeet menee sinne 3s-4s paikkeille, mutta alle on todella vaikea päästä millään. 100km/h jälkeen se vasta näkyy mikä kiihtyy.
0-200km/h on mielestäni paras mittapuu pyörän suorituskyvylle. Ja millään 250 tezarilla ei kyllä minkään 600 sportin mukana pysy, tai pysyy ja kaukana !. Kusiaisella on hyvällä kuskilla 10sekunnissa todellinen nopeus 200km/h, kun tezari on saavuttanut ehkä jopa 130km/h-140km/h? 0-100km/h kiihdytyksestä ei vaan saa mitään kiksejä, se matka nimittäin mihin nuo vehkeet kiihtyy siihen hyvällä kuskilla paikaltaan on alle 1 tolppaväli. Siitä voi päätellä miten pitkäaikaista hupia se 0-100km/h kiihdyttely on, tai mitä se yleensä kertoo suorituskyvystä.
Itselleni ihan sama meneekö 0-100km/h 3s vai 5s, kun sellaisia lähtöjä harvemmin tulee paikaltaan otettua. Pääasia on, että kiihtyy 100km/h jälkeen. Eikä se nyt loputtomiin ole kuskista kiinni, jos jollain 250r lähdet haastamaan oikeasti sporttista pyörää, niin sen oikeasti sporttisen pyörän takavalo on vain pieni piste taivaanrannassa edessä, kun on vedetty 10s tuppinurin. Edellyttäen, että kuskit osaa asiansa.
Ja uskoisin, että jokainen sporttisen moottoripyörän omistaja ajaa jossakin vaiheessa ajokauttaan enemmän kuin 120km/h. Jo karstoja poltellessa tuo 120km/h ylittyy ykkösvaihteella rajoittimelle asti vedettäessä hyvin monella pyörämallilla. Toivottavasti vaan valitsevat hyvän paikan siihen kiihdyttelyyn, eivätkä tee sitä muun liikenteen seassa.Itse asiassa jo 600 sportilla kun kaasu väännetään kaakkoon, on aika mahdoton pitää vauhti 120km/h tai alle. 160,180,200 vilahtaa hyvinkin nopeasti tauluun.
10.5.2010 6:49
FSS kirjoitti:Aivan kuin olisit suunnitellut ajelevasi 100-200 Suomen teillä... Haha
Ja jos radoille mennään niin 250cc Kilpapyörät menee edelle.
600cc+ pyöristä ei loppujen lopuksi hyödy missään olosuhteissa, tieliikenteessä rikot miljoonaa lakia ja rata kilpailussa ei taas pärjää kilpa-viritetyille pikku pyörille.
Ei siinä mitään siis, jos olet jo ajellut 200-300km/h Suomen teillä niin onnea vaan ;-)
10.5.2010 15:03
20.5.2010 2:22
DriveFast kirjoitti:FSS kirjoitti:Aivan kuin olisit suunnitellut ajelevasi 100-200 Suomen teillä... Haha
Ja jos radoille mennään niin 250cc Kilpapyörät menee edelle.
600cc+ pyöristä ei loppujen lopuksi hyödy missään olosuhteissa, tieliikenteessä rikot miljoonaa lakia ja rata kilpailussa ei taas pärjää kilpa-viritetyille pikku pyörille.
Ei siinä mitään siis, jos olet jo ajellut 200-300km/h Suomen teillä niin onnea vaan ;-)
Ihan fiksuja pointteja.. periaatteessa..
Kilpapyöriä en nyt missäänvaiheessa lähtisi vertailemaan normi katupyöriin.. Jos halutaan vertailla, ni pitäisi ottaa vertailukohdaksi rataviri 600:nen versus rataviri 250.. Ja monesti radalla on nähty miten ko. pyörät ovat samalla ratavuorolla ajelemassa.. Arvaappa vaan kumpi silloin on vienyt.. =)
Samalla kaavalla voidaan mennä kyllä näiden katupyörienkin kanssa.. Kovasti uhkailit tuolla toisessa topicissa vieväsi JuhaS:n sveetä ainakin 20s nopeammin/kierros.. Ei siinä.. Mielellään tuun sitten tätä ihmettä katsomaan..
Ja tuosta oon periaatteessa samaa mieltä, ettei +600cc pyöristä hyödy missääntapauksessa.. Mutta miten pystyt rikkomaan "tieliikenteessä miljoonaa lakia .." Toi kaasu on ainakin omassa pyörässä ollut melkosen portaaton, jolloinka nopeuden on pystynyt valitsemaan aikast tarkalleen rajoituksen mukaan.. Itse ostin ison pyörän lähinnä siksi, että mulle ei noi nykyiset kusiaiset, tonniset yms.. mahdu perseen alle sitten millään.. Tusina tuntui juuri passelilta ja vaikka tuo sen 300km/h nappaa aikast kivuttomasti vakionakin, ni en silti näe tarpeelliseksi kokeilla noita nopeuksia tieliikenteessä.. Kyllä se on kuskin kaasukädestä kiinni, miten sitä ajetaan..
20.5.2010 8:27
FSS kirjoitti:ja mitä nyt omasta kokemuksesta Yamahan 125cc ratapyörällä kokeilujeni jälkeen on se että hurja erohan siinä on ohjattavuudessa ja tehojen hyödyntämisessä painoon nähden (mä kyllä varmaan ajaisinkin sen 20 sec nopeampia rata-aikoja kuin se toinen kaveri, jos hän ei ole käynyt harjoittelemassa rata-ajoa).
FSS kirjoitti:itse en aio siirtyä koskaan käyttämään isompia moottoripyöriä kadulla koska 250cc on loppujenlopuksi paljon parempi ohjattavuus painonsa takia
20.5.2010 22:27
Kitaconist kirjoitti:Täytyy sen verran kommentoida että on kyllä todella surkea laitos tuo edellämainittu 250f nelari jos kymppitonnin kohdalla pitää sisuskaluja ruveta uusimaan, ja mahdollisesti kampurakin!?
On kyllä maailman kirjat sekasin jos noin huonoja moottoreita vielä nykyään saadaan joissain tehtaissa aikaiseksi..
21.5.2010 2:20
Mikes kirjoitti:Sohastaan nyt vielä pikkasen muurahaispesää kun se on niin mukavaa. Ei se rata piikki kauheen nopee laite ole osaamattoman käsissä
21.5.2010 8:41
FSS kirjoitti:Taisit ymmärtää hiukan väärin... Kyseessähän ei ollut muokattu katu malli vaan...
Ajoin 2 tahti Yamaha sarjan kilpa-pyörällä sliksi renkailla...
Painoa pyörällä oli 82kg
Kierrosluvut siellä 12.5 tuhannessa ja huiput n. 240 km/h suoralla (Niin minulle ainakin ilmoitettiin, nopeusmittarihan puuttuu...)
Kiihtyvyys 0-200 n. 8,5 sec (säädöistä riippuen).
Tätä kokeilin siis Sveitsissä, Suomessa kun ei ole tämä moottoripyörä urheilu verrattuna esim kartinkiin niin suosittua.
Siinä sinulle muurahaiskeon pistoja, ja siis tuossahan kyseessä 125cc kilpa pyörä... En edes kehtaa miettiä että paljon ne 250cc menee...
Kun kerta väkisin halusit kinastella... *huokaus*
Mutta joo, kyllä kaupassa myytävät 250cc pyörät häviää aika urakalla radoilla yli 600cc pyörille sit...