Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
25.5.2010 21:45
Juu laitoin itseasiassa jo ennen tätä postausta hänelle viestiä
Mut tosiaan tietoa/kokemuksia saa laittaa jos on!
27.5.2010 13:06
normaalia että syylärit humahtaa samantien ihan kuumiksi melkee heti käynnistämisen jälkee? 450:ses
27.5.2010 17:14
LepatiuS kirjoitti:normaalia että syylärit humahtaa samantien ihan kuumiksi melkee heti käynnistämisen jälkee? 450:ses
Joo.
30.5.2010 19:18
Oisko kellää mitän vaimenninta myynnis tähä 450 2006?
21.6.2010 21:37
^^ Mikäs vika siinä "shortyssä" on?
Tuossa yks päivä suorittelin pientä burnouttia. Kallistin mopoa hiukan ja lirutti jotain maahan samalla. No ajattelin, että oli bensaa, mutta asvaltilla oli vielä jonkin ajan kuluttua mustaa lätäkköä. Ei kyllä öljyä näytä koneestakaan hävinneen, kun tarkistusikkunasta katsoin.
Jäähdytysnestettäkään ei kadonnut. Oisko sitten vain työntäny koneesta hitusen ööliä pois, kun siellä taitaa olla hiukan ylimääräistä öljyä?
22.6.2010 13:03
Itellä operaatio: posauta takanaggi:ssa pisti vaan jäähärin nesteitä pihalle, mutta muistelisin, että olis itellekki käyny joskus tollee et vähä tullu oilii pois
25.6.2010 4:16
Shorty myynnis jos sua kiinnosta!!
1.7.2010 20:44
Kertokaapa nyt rehellisesti paljonko näillä 450-525 kotarin männillä ajaa? jotkut puhuu 5 tonnista toiset 10 tonnista ja hurjimmat 15 tonnista ! Jos Kadulla ja maastossa ajaa niin minkälaisia määriä pitäisi kestää? Jos aatellaan vaikka että pyörällä olisi ajettu 10tonnia niin paljoko tulee remontin hinnaksi?
2.7.2010 17:47
Itse ainakin pistän tuossa 200 tunnin kohdalla vaihtoon jos nyt ei mitään odottamatonta tapahdu ennen sitä (eli 70h päästä).
Racingbikellä sanoivat 200-250h vaihtoväliksi - ainakin omassa pyörässä.
2.7.2010 21:06
T-e-m-e kirjoitti:Kertokaapa nyt rehellisesti paljonko näillä 450-525 kotarin männillä ajaa? jotkut puhuu 5 tonnista toiset 10 tonnista ja hurjimmat 15 tonnista ! Jos Kadulla ja maastossa ajaa niin minkälaisia määriä pitäisi kestää? Jos aatellaan vaikka että pyörällä olisi ajettu 10tonnia niin paljoko tulee remontin hinnaksi?
Itellä 06 450 exc:ssä sisällä tällähetkellä noin 250h ajettu mäntä, vaihtoon menossa kuukauden päästä. Noilla vanhemman mallin koneen männillä ajelee pidempiä tuntimääriä mitä uudemman mallin (07?-->) vehkeillä. Täys koneremppa tehtiin jo 180-200h:n kohilla, mutta mäntä ei siinä vaiheessa ollu vielä vaihtokuntonen.
Edit. Niin ja kilometrimäärissä 200h vastaa pyöreesti 10 000km ja 250h noin 12 500-13 000km keskinopeudella 50km/h, noi lukemathan voi vaihdella paljokin riippuen siitä missä ajossa pyörä on ollut (metsässä vai kadulla).
4.7.2010 20:31
okei, no entä mitä tuumitte ku tuossa olisi isoveljen tutulla myynnissä nyt ktm se on 400cc mutta siinä on 525 yläkerta. kestääkö alakerta? Ja se on ollut punakilpinen ennen ja laitettu joskus kilpiin. onko punakilpinen tehtaalla tehty erinlaiseksi kuin valkokilpinen? Eli että onko valkokilpinen tehty katuajoon ja punakilpinen vain kilpakäyttöön. Kilpakäytössähän huolto välit on tiheitä.
4.7.2010 20:47
T-e-m-e kirjoitti:okei, no entä mitä tuumitte ku tuossa olisi isoveljen tutulla myynnissä nyt ktm se on 400cc mutta siinä on 525 yläkerta. kestääkö alakerta? Ja se on ollut punakilpinen ennen ja laitettu joskus kilpiin. onko punakilpinen tehtaalla tehty erinlaiseksi kuin valkokilpinen? Eli että onko valkokilpinen tehty katuajoon ja punakilpinen vain kilpakäyttöön. Kilpakäytössähän huolto välit on tiheitä.
Voi luoja
Siis kyseessä on kisapyörä jonka saa kilpiin, tehtaalta lähteissä punakilpisiä kaikki.
Käsittääkseni 400cc vehkeessä johon käy suoraan isompi yläkerta on sama alakerta kuin isommissa. Joku vois vielä vahvistaa.
Näissä EXC, EXC-F, EXC-E ja EXCR malleissa on kaikissa tiheät huoltovälit, vaikka ajais pyörätiellä.
4.7.2010 21:37
jees, piti varmistaa ettei paskaa mee ostamaan
4.7.2010 22:31
T-e-m-e kirjoitti:jees, piti varmistaa ettei paskaa mee ostamaan
Nojoo varmaan menestynein merkki enduro hommissa Suomessa ja ulkomailla.
Paskoista vähiten paska
6.7.2010 15:32
Itse en näihin öljynkiertohommeleihin ole kummemmin perehtynyt vielä. Mitenkä on, kiertääkö öljy kunnolla keula ilmassa? Kestääkö vetää nokka ilmassa pitempää matkaa?