Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

11.4.2010 18:51

Täytyy sen verran kommentoida että on kyllä todella surkea laitos tuo edellämainittu 250f nelari jos kymppitonnin kohdalla pitää sisuskaluja ruveta uusimaan, ja mahdollisesti kampurakin!?

On kyllä maailman kirjat sekasin jos noin huonoja moottoreita vielä nykyään saadaan joissain tehtaissa aikaiseksi..

11.4.2010 21:07

Omistan räsän ja ajattelin kawan 250r ninjaa (nelari) sen takia kun vuodessa tulee ajettua 10-15k, Jonka takia 2-tahti ei ole kovin hyvä tässä tapauksessa, runsaan rahamenojen takia.
Niin eikös 250 ninja ole samaa luokkaa kiihtyvyydessä ja huippunopeuksissa nje. tt räsän kanssa?

11.4.2010 21:13

eiköhän ninja pätki räsän mennen tullen käytettävyydessä.

11.4.2010 23:47

Aprilia RS ´09. 32,5hv ja vääntökäyrä on aivan varmasti suht piikikäs.. 0-100kmh noin 6,5 sek. Huiput 160-170kmh?

250R Ninja. 33hv, huiput jotain 170kmh+. 0-100kmh noin 5,7 sek.

Siitä vertailemaan.

12.4.2010 13:21

RS:n todellinen teho 25-30hp välillä. Todellinen huippu n.150km/h. 0-100km/h n.8sek. Toi 250cc kawa kiihtyy ja kulkee vähän paremmin. Lisäksi vie vähemmän menovettä eikä haise. Hyvinkin luultavasti on luotettavampi kuin RS.

Ja mitä muistelisin että toi 5,7s 0-100km/h ois sen vanhan zzr250 aika. Tuo uus 250ninja ei taida siihen ihan ehtiä.

12.4.2010 19:25

SMRacing kirjoitti:Ja mitä muistelisin että toi 5,7s 0-100km/h ois sen vanhan zzr250 aika. Tuo uus 250ninja ei taida siihen ihan ehtiä.
Tustkiskelin asiaa ja noinhan se näyttäisi olevan, ainakin varttimailissa tuo vanhanmallin ninja on huomattavasti nopeampi.

13.4.2010 18:59

Kitaconist kirjoitti:Täytyy sen verran kommentoida että on kyllä todella surkea laitos tuo edellämainittu 250f nelari jos kymppitonnin kohdalla pitää sisuskaluja ruveta uusimaan, ja mahdollisesti kampurakin!?

On kyllä maailman kirjat sekasin jos noin huonoja moottoreita vielä nykyään saadaan joissain tehtaissa aikaiseksi..


Kyllä noin huonoja moottoreita todellakin tehdään. Jopa eräs nimeltämainitsematon eurooppalainen moottoripyörävalmistaja on listannut valtuutetun merkkikorjaamon huolto-ohjelmaan kyseiselle kilometrikohdalle kampiakselin vaihdon.

Kyseessä ei edes ole mikään pienellä kuutiotilavuudella varustettu kikotin.

13.4.2010 19:32

Georg kirjoitti:
Kitaconist kirjoitti:Täytyy sen verran kommentoida että on kyllä todella surkea laitos tuo edellämainittu 250f nelari jos kymppitonnin kohdalla pitää sisuskaluja ruveta uusimaan, ja mahdollisesti kampurakin!?

On kyllä maailman kirjat sekasin jos noin huonoja moottoreita vielä nykyään saadaan joissain tehtaissa aikaiseksi..


Kyllä noin huonoja moottoreita todellakin tehdään. Jopa eräs nimeltämainitsematon eurooppalainen moottoripyörävalmistaja on listannut valtuutetun merkkikorjaamon huolto-ohjelmaan kyseiselle kilometrikohdalle kampiakselin vaihdon.

Kyseessä ei edes ole mikään pienellä kuutiotilavuudella varustettu kikotin.



Meikällä 60tonnii kohta rgv:n mittarissa ja puolet niistä kilsoista ajaneena, uskon ettei kampiakseliin ole tehty mitään. Juuri kasasin moottorin taas samalla aksilalla. Mistäköhän nuo vanhat suzukit oikeen on tehty?

13.4.2010 21:20

suitsat nyt on omaa luokkaansa :)
kyllähän tuo gt:kin on melkoista väärinkäyttöä kestänyt.

15.4.2010 9:30

patsix kirjoitti:
Georg kirjoitti:
Kitaconist kirjoitti:Täytyy sen verran kommentoida että on kyllä todella surkea laitos tuo edellämainittu 250f nelari jos kymppitonnin kohdalla pitää sisuskaluja ruveta uusimaan, ja mahdollisesti kampurakin!?

On kyllä maailman kirjat sekasin jos noin huonoja moottoreita vielä nykyään saadaan joissain tehtaissa aikaiseksi..


Kyllä noin huonoja moottoreita todellakin tehdään. Jopa eräs nimeltämainitsematon eurooppalainen moottoripyörävalmistaja on listannut valtuutetun merkkikorjaamon huolto-ohjelmaan kyseiselle kilometrikohdalle kampiakselin vaihdon.

Kyseessä ei edes ole mikään pienellä kuutiotilavuudella varustettu kikotin.



Meikällä 60tonnii kohta rgv:n mittarissa ja puolet niistä kilsoista ajaneena, uskon ettei kampiakseliin ole tehty mitään. Juuri kasasin moottorin taas samalla aksilalla. Mistäköhän nuo vanhat suzukit oikeen on tehty?


Jep. Itse ajoin RD350 alkuperäisellä kampiakselilla noin 98 000 kilometriä ennen toisen veivin alapään laakerin porsimista. Huonosti kestää pienet vanhat japanialaiset kaksitahtiset..

2 ja 4 tahti

20.4.2010 18:31

Eli siis nelari tulee kalliimmaks vai ? mutta eiks kakstahdissa oo kumminkin suurempi riski että se leikkaa kii ?

21.4.2010 17:55

ripa-pipa kirjoitti:Eli siis nelari tulee kalliimmaks vai ? mutta eiks kakstahdissa oo kumminkin suurempi riski että se leikkaa kii ?


Miksi se kaksitahti leikkaisi kiinni, jos se on kunnossa?

21.4.2010 19:47

Georg kirjoitti:
ripa-pipa kirjoitti:Eli siis nelari tulee kalliimmaks vai ? mutta eiks kakstahdissa oo kumminkin suurempi riski että se leikkaa kii ?


Miksi se kaksitahti leikkaisi kiinni, jos se on kunnossa?



Niin eipä itellä ainakaan kertaakaan ole leikannut. Mopoilijat luulee että vika mopossa kun se leikkaa kiinni.

21.4.2010 21:54

patsix kirjoitti:
Georg kirjoitti:
ripa-pipa kirjoitti:Eli siis nelari tulee kalliimmaks vai ? mutta eiks kakstahdissa oo kumminkin suurempi riski että se leikkaa kii ?


Miksi se kaksitahti leikkaisi kiinni, jos se on kunnossa?



Niin eipä itellä ainakaan kertaakaan ole leikannut. Mopoilijat luulee että vika mopossa kun se leikkaa kiinni.


Eli ennemmin ajotyylistä kiinni?

21.4.2010 21:59

ripa-pipa kirjoitti:
patsix kirjoitti: Niin eipä itellä ainakaan kertaakaan ole leikannut. Mopoilijat luulee että vika mopossa kun se leikkaa kiinni.


Eli ennemmin ajotyylistä kiinni?


Niin, ja pyörän säädöistä.