Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
17.3.2013 15:55
Mistäs kannattas vaihdelaatikkoa ruveta metsästää ? Tarkemmin 5 ja 6 vaihteiden rattaat ja siirtäjät?
Tai löytyykö täältä kellään käytettynä? Pyörä siis R6 vm.2003
17.3.2013 17:28
ViiHo kirjoitti:Mistäs kannattas vaihdelaatikkoa ruveta metsästää ? Tarkemmin 5 ja 6 vaihteiden rattaat ja siirtäjät?
Tai löytyykö täältä kellään käytettynä? Pyörä siis R6 vm.2003
1gen laatikko pitäisi löytyä varastosta. Koita jostain vertailla sopivuutta?
17.3.2013 18:25
JP_89 kirjoitti:ViiHo kirjoitti:Mistäs kannattas vaihdelaatikkoa ruveta metsästää ? Tarkemmin 5 ja 6 vaihteiden rattaat ja siirtäjät?
Tai löytyykö täältä kellään käytettynä? Pyörä siis R6 vm.2003
1gen laatikko pitäisi löytyä varastosta. Koita jostain vertailla sopivuutta?
Eli onko toi minkä vm laatikko? Ja paljo ajettu ja hintaa jos sais?
Vastaa yv
18.4.2013 19:15
Hola!
Muutaman vuoden motot.net -tauon jälkeen back.
Elikkäs, olisi tuommonen Bilteman 9ah geeliakku kiikarissa mutta:
-kuuleman mukaan latausjännitteen kanssa ovat tarkkoja nuo "geelit" <14,1V?
-ja mikähän lienee -99 r6:sen vakio latausjännite?
Tarkoitus vain saada selville kiehauttaako tuo pyörän laturi geeliakun vai kuumottelenko täysin syyttä? Akkuhan lähestulkoon makaa "selällään" akkukotelossa joten sen vuoksi geeliakku.
22.4.2013 0:23
moi. mikä iskari öljy olis hyvä? (mul on r6 vm.99)
26.4.2013 23:22
Onko 2004 vuoden r6 sitä 2 vaihteen ongelmaa ollut, että hyppää pois kesken kiihdytyksen? Ja mitäs huoltoa pitää tehä 40tkm kohalla?
17.6.2013 23:14
Ostetaan R6 2003-2005 bensapumppu! Yv tai 0405026585
26.7.2013 13:13
Apua! ajoin eilen töistä kotiin ja moottorinvikavalo syttyi ja näytölle ilmestyi koodi 18 eli EXUP servo motor is stuck. Kyseessä siis pakoputken sisällä oleva venttiili,mutta kysymys kuuluukin että miten saa kuntoon ja miten vikavalon saa nollattua??? R6 Vuosimallia 2008! Kiitos valmiiksi!!
6.4.2014 17:12
Moro itellä on 2006 vm r6 ajettu 30tkm ostin sen juuri ja ajanut 40km niin alkoi pitää ihme kolinaa, kokoajan oli vaihdepäällä tai ei, ääni ei kovene kaasuttaessa epäilykset että nokkaketjun kiristäjä? En ole varma tietenkää siksi kysyisin teiltä viisaammilta apua isompi huoli on että kun ajaa niin kakkosvaihde pitää todella suurta ääntä ei hypi pois kuitenkaan, pystyy ajamaan mutta kauhea kolkotus kokoajan kakkosella ajaessa jos joku viitsisi jtn neuvoa, kysynkö edes oikeasta paikasta
ei osannut yamaha centerissäkääb sanoa....
Viimeksi muokannut Annalakuus päivämäärä 26.4.2014 17:33, muokattu yhteensä 1 kerran
25.4.2014 0:41
Heps. Onko näissä 08- kutosissa luistokytkin? Tässä oletuksessa olen ollut, mutta semi-iloisesti tuntuu tuota takapyörää lyövän lukkoon moottorijarrulla. En tosin ennen ole luistokytkimellisellä pyörällä ajanut että en oikeen osaa sanoa, miten sen kuuluisi toimia. Voikohan tuota luistoa mahd. säätää jotenkin?
25.4.2014 4:01
gurza kirjoitti:Heps. Onko näissä 08- kutosissa luistokytkin? Tässä oletuksessa olen ollut, mutta semi-iloisesti tuntuu tuota takapyörää lyövän lukkoon moottorijarrulla. En tosin ennen ole luistokytkimellisellä pyörällä ajanut että en oikeen osaa sanoa, miten sen kuuluisi toimia. Voikohan tuota luistoa mahd. säätää jotenkin?
On luistokytkin.
Sinänsä luistokytkimen ei ole niinkään tarkoitus estää luistoa moottorijarrussa vaan rauhoittaa ja vähentää perän pomppimista. (Moottorijarru ei muutenkaan lukitse takapyörää)
Varsinkin katupyörissä kytkin on aika tiukalla ja moottorijarrun vähennys ei ole huomattava, mutta mahdollisesti ovat säädettävissä reaktiojousia vaihtamalla/poistamalla.
26.4.2014 17:30
JP_89 kirjoitti:Sinänsä luistokytkimen ei ole niinkään tarkoitus estää luistoa moottorijarrussa vaan rauhoittaa ja vähentää perän pomppimista. (Moottorijarru ei muutenkaan lukitse takapyörää)
Eikös tiukassa moottorijarrussa juuri välillä käydä käytännössä lukossa, mikä sen pomppimisen aiheuttaa? Jatkuva luisto kytkimeltä saa sitteen aikaan "hallitun" luiston, kelle hallittu kelle ei
26.4.2014 23:02
Mikes kirjoitti:JP_89 kirjoitti:Sinänsä luistokytkimen ei ole niinkään tarkoitus estää luistoa moottorijarrussa vaan rauhoittaa ja vähentää perän pomppimista. (Moottorijarru ei muutenkaan lukitse takapyörää)
Eikös tiukassa moottorijarrussa juuri välillä käydä käytännössä lukossa, mikä sen pomppimisen aiheuttaa? Jatkuva luisto kytkimeltä saa sitteen aikaan "hallitun" luiston, kelle hallittu kelle ei
Vaatisi kierrosten laskemisen nollaan että takapyörä lopettaisi pyörimisensä kokonaan?
27.4.2014 15:21
Niinpä. Takapyörä ei lopeta pyörimistä, vaan se pyörii kovassa moottorijarrutuksessa hitaammin kuin eturengas, mikä aiheuttaa luistoa. Renkaan lukittuminen kokonaan aiheuttaisi reilusti dramaattisemman pidon menetyksen. Pomputus johtuu siitä, että rengas menettää pitoa ja saa sitä takaisin nopeasti. Kytkimen luisto tasoittaa pidon menetystä ja (ainakin oikein säädettynä) estää pomputusta. Jokainen ns. supermotosladia yrittänyt tietää, että varsinkin hyväpitoisilla renkailla perän saa helposti pomppimaan ilman luistokytkintä, jollei luistoa säätele kytkinkahvalla manuaalisesti.
23.6.2014 23:14
DoDii! Kahden erittäin raastavan pyörättömän vuoden jälkeen palattu taas kaksipyöräisten pariin! Ja samalla tänne motot.nettiin.
R6R vm-07 tuli haettua, kohtuu kilometrit ja pc + akra megaphone kiinni. Toivottavasti ei silppua korttia yhtä nopeasti kuin vanha vempele, kuskistahan se ei voi olla kiinni?
Radalle mieli tekis kovasti, harrastaako moni täällä ratamoottoripyöräilyä? Nyt vaan ajokamoja päivittämään ja radalle muiden tukkeeks.