Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
28.11.2008 15:52
Sergey kirjoitti:joo jos hakee matkasporttia eikä sporttia niin sitten gixeri ei kuulu joukkoon ja sillon mäki siirtyisin tuohoon Hondan leiriin. Ennenkaikkea VF koneisiin.
VF:n v4:sista liikkuu hieman negatiivissävytteisiä juttuja netissä, etenkin yläpään voitelusta. Onko nuo kuitenkin suhteellisen kestäviä? VF1000f/r kyllä sopis enemmän ku paremmin.
JP_89 kirjoitti:Ei kait se kuristuksen hinta tehoista varsinaisesti riipu, samaan hintaluokkaan menee kun muillakin eli sen 100-200€ jos kuristaa kahvasta, eikä se taida merkittävästi halvempi olla noilla alphatechin sarjoilla?, vai mitä sieltä saksasta tilaillaan.. Maahantuojan sarjathan nyt voi maksaa mitä tahansa.
Eipä kai, samat toimenpiteet kuristettaessa joutuu melkein aina tekemään? Mahtaako ne poliisit tuosta 4 kW:sta mitään sanoa, mulle sanoneet mitään vaikka piikkiaikoina papereissa luki 21kW.
28.11.2008 19:59
hartikaineneivaanosaaajaa kirjoitti:JP_89 kirjoitti:Ei kait se kuristuksen hinta tehoista varsinaisesti riipu, samaan hintaluokkaan menee kun muillakin eli sen 100-200€ jos kuristaa kahvasta, eikä se taida merkittävästi halvempi olla noilla alphatechin sarjoilla?, vai mitä sieltä saksasta tilaillaan.. Maahantuojan sarjathan nyt voi maksaa mitä tahansa.
Eipä kai, samat toimenpiteet kuristettaessa joutuu melkein aina tekemään? Mahtaako ne poliisit tuosta 4 kW:sta mitään sanoa, mulle sanoneet mitään vaikka piikkiaikoina papereissa luki 21kW.
Sitä en lähde arvailemaan mainittevatko tuosta mitään, on vissiin aika paljon vaihtelua poliisien välillä
29.11.2008 2:03
Ei VF sarjan koneessa ole sen enempiä ongelmia ku muissakaan. Ainahan vanha paska on vanha paska, eihän siitä mihinkään pääse muutaku tekemällä koneremontin. Hyvä kone se on pääsääntöisesti ja hyvällä huollolla tietty jokaikinen kestää pitemmälle paitsi yamahan genesikset ne ku kuluu mekaanisesti puhki.
tommonen Yamahan FZR 1000 Genesis olis kans melkosen hyvä, jos siihen o tehty koneremppa. Jos ei oo niin 80 tonnin jälkeen voi varautua 1500€ osakauppoihin + työt. Toi o kallein ton luokan pyöristä totaalihuoltaa, eli ei se ny nii kauheeta ole siltikään jos vaan kiintoavaimet pysyy kädessä ja tietää mitä niillä tehdään.
29.11.2008 13:39
Ainoa Hondan Vee-kone jossa on ollut ongelmia on 750, 500cc ja 1000cc on erittäin kestäviä. Paitsi sitten vfr:ssä on jo ylivoimaisesti yksi kestävimmistä moottoreista kautta aikojen.
1.12.2008 19:58
Olen vähän ajatellut ostaa ekan isomman pyörän joskus ensi keväänä/kesällä ja tarkoitushan olisi siitä rakentaa jotain nakua/fighteria tai endurosta supermotoa. Ikää olisi silloin 18v ja saan ajaa max 25kw pärrää, tietysti kuristukset on mahdollista itse poistaa myöhemmin. Olen katsellut honda cbr600:sta, kawasaki zxr400:sta ja suzuki dr350. Vähän olen jo päässyt moottoripyöräilyn makuun koska kevarilla tuli kilometrejä 16000, että ei ole nyt ihan ekä pyörä kyseessä.
Kertokaa mielipiteenne kyseisistä pärröistä? Funteerasin vaan, että onko toi dr350 todella laiska ja kyllästyykö noihin kawan tehoihin kanssa nopeasti, koska itse olen hieman perso sille miten se kone höökii
. Sitten taas jos tuon cebarin hankkisi, menisi rahaa aika varmasti 25kw papereihin laittamiseen, sama pätisi kawaskin kohdalla, taikka kyllä noita jotain näkyy olevan myynnissä 25kw:n papereilla.
Sitten myös jos joku tietäisi hieman kyseisten pelien tehoja, ajo-ominaisuuksia, tyyppivikoja, yms?
Kiitos.
1.12.2008 20:01
Käyhän testaamassa sitä dr:ää ennenkun kovin huonoksi haukut.
1.12.2008 22:09
Muistaakseni DR:ssä oli se +-30hv, joten eiköhän sillä pärjää oikein hienosti. XT 350 on sama 30hv ja se on ainakin oikein mukavan tasaisesti vääntävä peli.
DR:ää en ole kokeillut joten pyörän luonteesta en osaa sanoa mitään. Kuten Tume kirjoitti, kannattaa koeajaa ja muodostaa mielipide vasta sitten...
2.12.2008 17:03
En hauku yhtään mitään, vaan nuo oli enemmänkin kysymysten/pohdintojen muodossa kirjoitettu.
Olisihan tuo dr350 tai xt350 siinä mielessä hyvä, että on valmiiksi jo 25kw papereissa ja eivät mitään bensasyöppöjä olla? Olen myös lukenut, että molemmissa olisi aika kestävät koneet matalaviritteisyyden vuoksi.
Osaisiko joku sanoa kyseisistä pärröistä hyvät puolet ja heikkoudet?
2.12.2008 18:03
Ainakin molemmat menevät juuri ja juuri sen 25kw alle. Ainakaan XT:ssä ei pitäisi mitään suurempia heikkouksia olla. 50tkm asti pärjää melko varmasti pelkällä venttiilien&nokkaketjun säädöllä. Enemmänkin pääsee jos maltaa vaihtaa öljyt tarpeeksi usein. Varmaa perustekniikkaa. Tosin eipä nuo tule mitenkään kalliiksi täysrempatakaan. Olen harkinnut monta kertaa 350 XT:n ostoa, viimeksi tuossa kesällä, mutta 2t:tiin on tullut aina päädyttyä...
3.12.2008 14:29
Ja jos hieman ketterämpää enduroa kaipaa niin Yamaha TT350, itselläni tuollainen on pyörinyt jo hieman pidempään mielessä, ai vaan huvittaisi maksaa paria tonnia 20vuot vanhasta pikkuenskasta. hinta siis kertoo jo jotain että hyviä niiden on pakko olla
kaverilla oli aikanaan tuollainen TT350, sitä kerran kokeilleena rakastuin siihen <3
3.12.2008 20:53
mä kokeilin 16 vuotiaana naapurin uutta TT350 ja viime kesänä saman miehen samaa pyörää ni kyl se melko kiva peli oli edelleen! btw, ajanu 100 tonnia sillä ja orgiskunnossa viel.
4.12.2008 6:30
Sergey kirjoitti:mä kokeilin 16 vuotiaana naapurin uutta TT350 ja viime kesänä saman miehen samaa pyörää ni kyl se melko kiva peli oli edelleen! btw, ajanu 100 tonnia sillä ja orgiskunnossa viel.
Toi on jo paljon mille tahansa pyörälle.
Itse olen nyt päätynyt pikkuninjan ostoon. Rahatilanteen salliessa tulee saman tien talliin. Tähän on nyt päädytty kusiais sporttien ja nakujen kautta. Ei viitsi ostaa heti 600+cc mopoa, kun kokemusta ei ole kuin 50cc laitteesta. Uutta pönttöä ja pientä rakentelua luvassa, ehkäpä jopa faitteri lookkia.
4.12.2008 8:08
No eihän satatonnia nyt oikeasti ole juuri mitään jos pyörää on pidetty kunnolla ja huollot tehty ajallaan. Ei ne nyt NIIN huonoja moottoreita ole.
4.12.2008 20:04
joo en mäkää sanois että 100 tonnia olisi
paljon ajettu. Se koskee lähinnä tiettyjä pyörämalleja. IIsolle osalle se on reilusti ajettu... ja CX hondalle vähän ajettu
4.12.2008 21:20
No en minä tiedä, ehkä supersportit & superbiket on pyöriä joille se on paljon, mutta peruspyörät ja matkapyörät kestää hienosti tuon. Mihkä ne siitä kuluisi? Kyllä nyt maailman pyörävalmistajat aina sen verran osaavat moottoreita tehdä että satatonnia ei ole vielä puhkiajettu.