Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: Kawasaki ZX-6R

15.4.2012 18:22

Ei ne ilmakuplat lähde takasin kiertoon! Siinä vaiheessa kun ne nousee letkussa säilölle neste tippuu säilöön, jossa samalla ilmakuplat irtoaa nesteeestä. Eli järjestelmä ei ole suljettu. Kokeile jos et usko.

Hyvät ohjeet

Re: Kawasaki ZX-6R

23.4.2012 22:46

Millonka nokkaketju pitäis vaihtaa '01 mallin ninjaan?

Kiitos etukäteen!

Re: Kawasaki ZX-6R

24.4.2012 19:48

Masakatti kirjoitti:Millonka nokkaketju pitäis vaihtaa '01 mallin ninjaan?

Kiitos etukäteen!


Vaihtoväli ketjulle ja kiristimelle on n.24tkm jos en ihan väärin muistele.

Re: Kawasaki ZX-6R

25.4.2012 15:09

Terve,

Nyt olis kuristusten (metallinen pala, ruuvi, liitin) poiston aika, joten tietämättömänä kyselen seuraavaa:

Missäpäin nuo kurit sijaitsevat? Liitin sijaitsee ilmeisesti penkin alla ja on helppo vaihtaa vakioon, mutta mitenkäs tuo metallinen osa? Sijaitseeko missä ja onko vaikea homma poistaa/miten poistetaan?

Suuret pahoittelut avuttomuudesta, mutta ei kehtaa koko pyörää purkaa kun mahdollisimman vähän aikaa tahtoisi olla ajamatta.

Re: Kawasaki ZX-6R

25.4.2012 19:52

Hoi!

Nyt rupes tuo ninja temppuilemaan valojen kanssa. Kun virrat kääntää pois, niin jää takavalo ja kilvenvalo joskus palamaan. Ei siis aina, mutta joskus. Vitutti sitä eilen ruveta kiireessä aamulla työntämään pyörää käyntiin, ku akku tyhjänä ja auto muijalla töissä ni ei voinu ottaa apuvirtojakaan mistään...

Kellään ideaa mistä johdoista pitäis ruveta nykimään? Tai löytyykö joltain kytkentäkaaviota tähän? Mahtaakohan tässä mennä virrat takapäähän niinkin loogisessa järjestyksessä kuin akku->virtalukko->valokytkin->takavalo? Silloinhan luulisi vian löytyvän virtalukon lähettyviltä. Virtalukko alkaa muutenkin olemaan sen verran kulunu, että saa välillä hakemalla hakea avaimen kanssa oikeeta kohtaa, mistä kääntää virrat päälle. Saakos noita lukon haittoja korjattua vaihtamalla jossain lukkoliikkeessä vai onko ihan absurdi ajatus?

Tänks!

-J

Re: Kawasaki ZX-6R

1.5.2012 11:45

Tuli tossa huomattua, että oma ninja haiskahtaa vähän palaneelle välillä kun tekee rajumpia kiihdytyksiä. Kuulemma päästi jotain pientä savuakin kun lähdin kiihdyttelemään. Öljyt ja filtteri tossa ois menossa just vaihtoon ja jäähynestettä vuotaa ihan pikkusen vesipumpun välistä. Rauhallisessa ajossa ei haiskahda.

Voisiko käry johtua tosta jäähynesteen vuodosta tai vanhoista öljyistä? Omasta mielestäni ajossa ei ilmene mitään muita oireita kun sitä käryä, ei pätki kierrättäessä mitenkään ja käy muutenkin nätisti,hyvin kiihtyy.

Edit: Tuli sellanen mieleen, että tossahan on tosiaan akrapovicin lyhyehkö slipari laitettuna, voiskohan ne olla villat kun käryttää?

Re: Kawasaki ZX-6R

3.5.2012 23:12

Moro!
Mikähän tossa on vikana kun koneesta kuuluu melkosta kalkatusta/nakutusta kierrosten mukaan niin kylmänä kuin lämpimänä? :( Uskaltaakohan edes ajaa ennen kuin syy selviää vai kuuluuko asiaan? :roll:
Ja pyörä on vm 2003 ja ajettu 40 600km..

Re: Kawasaki ZX-6R

4.5.2012 12:08

vataza kirjoitti:Moro!
Mikähän tossa on vikana kun koneesta kuuluu melkosta kalkatusta/nakutusta kierrosten mukaan niin kylmänä kuin lämpimänä? :( Uskaltaakohan edes ajaa ennen kuin syy selviää vai kuuluuko asiaan? :roll:
Ja pyörä on vm 2003 ja ajettu 40 600km..

Nokkaketjun kiristin menossa vaihtoon ja venttiilit säädön tarpeessa?

lämpö ongelmia.

5.5.2012 21:21

moro

Mikähän vialla, eilen normi sekalaisen ajon aikana alko kawasta moottorin lämmöt nousemaan ihan tappiin asti, noh piitkän odottelun jälkeen sitten hissukseen kotia..
Tänään zekkaillu kaikkea mahdollista ja mahotonta mistä vois johtua.

Ainakin osasyynä että flekti ei pyöri, sulake ainakin kunnossa ja silmä määräisesti piuhatkin, mikähän vikana?
Ei varmaankaan pelkästä flektistä johdu koska eihän lämpöjen pitäs normi kruisailuissa nousta minnekkään yli 100c missä flekti sitten tulee mukaan?

jäähytysnestettä on, syyläri putsattu ja nestettä on. (moottoriöljyt kunnossa)

E: termostaatti vissiinki vaihtoon mutta toi flektin toimimattomuus ei taida liittyä siihen mitenkään?

Re: Kawasaki ZX-6R

13.5.2012 12:13

Onko vinkkejä, mistä saa halvalla nokkaketjun kiristintä ja/tai ketjua? Kannattaako vaihtaa myös ketju vai riittääkö pelkkä kiristin? 56tkm takana, eli mennyt jonkun verran yli tuon 24tkm jo kilometrit ja rallattaa ketju hiukan. En tiedä, koska on vaihdettu ekan kerran, ja onko tuolloin vaihdettu pelkästään kiristin vai myös ketju.

Äkkiseltään löytyi joku paikka, joka myi mekaanista kiristintä 70 eurolla ja storm pyytää 70 euroa ketjusta. Jotain halvempia vaihtoehtoja, ainakin tuo ketju tuntuu melko arvokkaalta? Ootteko ebaysta tilailleet?

Pyörä vm. -96 zx-6r.

Re: Kawasaki ZX-6R

16.5.2012 16:37

Ei jaksa rueta yksitellen vastailemaan, mutta tässä jotain.

Ketju maksaa noin 40e alkuperäisenä ja automaattinen kiristin n.160e. Kannattaa molemmat vaihtaa aina samalla.

Itellä lämmöt nousee kaupunki ajelussa johonkin 110 parhaimmillaan. Flektikin lähtee vasta yli 100c jälkeen mukaan.

Se valo vika vois olla just virtalukossa, valon katkasijassa tai jossain liittimessä. Aika paha mennä sanomaan.

Re: Kawasaki ZX-6R

16.5.2012 17:53

100 on vielä ihan normaalilämpötilan puitteissa, jossain 120 kohdilla pitäisi alkaa huolestumaan.
Perussetti, kannattaa tarkistaa nesteet, suodattimet ja flekti (joka ainakin 636:ssa pyörähtää käyntiin siinä 98-100 paikkeilla). Omassa pyörässä maksimit on ollut suunnilleen 106, kesähelteillä ruuhkassa seisoessa.

Re: Kawasaki ZX-6R

19.5.2012 0:20

Morjes,

Yritin etsiä tietoa vähä kyseisestä pyörästä mutta en oikein löytänyt. Eli, missä kohtaa jotai isompaa koneromonttia olisi luvassa? Onko mitää järkeä ostaa 50tkm ajettu, -03 ja hinta 5000€?

kiitos vastauksista jo etukäteen.

Re: Kawasaki ZX-6R

19.5.2012 0:30

sitten vielä paljon huoltovälit on?

Re: Kawasaki ZX-6R

20.5.2012 22:31

i|tsu kirjoitti:Morjes,

Yritin etsiä tietoa vähä kyseisestä pyörästä mutta en oikein löytänyt. Eli, missä kohtaa jotai isompaa koneromonttia olisi luvassa? Onko mitää järkeä ostaa 50tkm ajettu, -03 ja hinta 5000€?

kiitos vastauksista jo etukäteen.



Huoltoväli on 6tkm, et siitä voi laskea. Isot huollot on ainakin 24, 42/48, eli jos ne on tehty niin pitäis olla koneen puolesta homma ok. Ei japsipyörissä yleensä tarvitse kilometrejä pelätä.

En itse varmaankaan ostais tuolla hinnalla. Omani löysin aikoinaan nettimotosta, oli 15t ajettu ja hintapyyntö reilut 7000 joka aleni selvästi kun mentiin syksyä kohti. Toisaalta jos on _paljon_ varusteita (commander, täysputkisto yms) niin se voi selittää, mutta luulis että samalla hinnalla saa vähemmänkin ajetun.