Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
13.11.2008 23:04
Datapuoli on sama... Eihän siinä muuta sit ookkaan.
Edit, siis data o sama sillä perusteella että sama boottiongelma on edelleen.
20.11.2008 23:50
Moro! tossa joku aika ite ostin rieju smx 125 kevarin. Nyt tekis mieli vähän laitella uslko näköö esim takalippaa ja tarroja pääosin tietäiskö kukaan saisko riejuun ostettuu takalippoja motoliikkeistä jaminkä hintasii sellaset olis?
20.11.2008 23:54
Piikki puoli tuossa alempana
25.11.2008 2:21
Intin jälkeen olisi ensimmäisen isomman pyörän hankinta edessä. Olen itse harkinnut 80-luvun 900-1000kuutioisia japanilaisia urheilupyöriä, mutta toisaalta 750cc sportteissa olisi laajempi valinnanvara. Hinta saisi jäädä alle 3000e.
Häviääkö tuo 750cc pyörä pahasti litraiselle väännössä? Tehoa on jo varmasti 600cc pärrässä tarpeeksi, mutta ison koneen vääntö ja todennäköisesti parempi kestävyys kiinnostavat.
Mitä suosittelisitte? Olen miettinyt mm. Kawasaki GPz 900r:ää ja muita samantyyppisiä pyöriä. Tarkoituksena olisi saada vahva matkapyörä, jossa olisi myös jonkinverran ajo-ominaisuuksia. Räppäämiseen en pyörää tarvitse ja pikkurempat & huoltotoimenpiteet pystyn itse tekemään.
25.11.2008 19:18
hartikaineneivaanosaaajaa kirjoitti:Intin jälkeen olisi ensimmäisen isomman pyörän hankinta edessä. Olen itse harkinnut 80-luvun 900-1000kuutioisia japanilaisia urheilupyöriä, mutta toisaalta 750cc sportteissa olisi laajempi valinnanvara. Hinta saisi jäädä alle 3000e.
Häviääkö tuo 750cc pyörä pahasti litraiselle väännössä? Tehoa on jo varmasti 600cc pärrässä tarpeeksi, mutta ison koneen vääntö ja todennäköisesti parempi kestävyys kiinnostavat.
Mitä suosittelisitte? Olen miettinyt mm. Kawasaki GPz 900r:ää ja muita samantyyppisiä pyöriä. Tarkoituksena olisi saada vahva matkapyörä, jossa olisi myös jonkinverran ajo-ominaisuuksia. Räppäämiseen en pyörää tarvitse ja pikkurempat & huoltotoimenpiteet pystyn itse tekemään.
Osta ihan suosista se 900 tai isompi ja unohda noi muut, on sitten maantiellä iso ero väännön ja ajettavuuden puolesta... Kyllähän se kusiainen/seiskapätkäkin kulkee mut täytyy vinguttaa... Se kawa on varmaan ihan hyvä vaihtoehto mut tsekkaappa vielä noi tonniset cbr hondat, nekin asettuu tuhon hintaluokkaan...
25.11.2008 21:51
Kyllähän sitä nyt seiskapuokillakin pärjää loistavasti maantiellä.
25.11.2008 22:25
Tume34 kirjoitti:Kyllähän sitä nyt seiskapuokillakin pärjää loistavasti maantiellä.
Jos tykkää...
Mä en välittäis...
Ja kyllähän siinä seiskapätkän ja tonnisen menossa on kuitenkin melkoinen ero...
25.11.2008 23:03
Jaahas pepper. Se sun king tonninen jää siin menos tolle munkin räppänälle radallakin. Kiihdytyksessäkää en usko et 240km/h asti et kovin kauas kerkee. Mut meinaahan tolla tiellä jalkoihin jäädä kun kolmosen saa sisää nii on vauhtia vasta +200...
Ei vaa, kyl se tonninen tottakai on nopein koska eniten tehoa. Ja mukavin/hauskin ajaa koska on sitä potkua mitä käyttää.
26.11.2008 3:54
hartikaineneivaanosaaajaa kirjoitti:Intin jälkeen olisi ensimmäisen isomman pyörän hankinta edessä. Olen itse harkinnut 80-luvun 900-1000kuutioisia japanilaisia urheilupyöriä
Tässä o selvä peli! Suzuki GSXR 1100. Siitä ei kukaan pistä paremmaksi kasarisporteista. Osia saa hyvin, kestävä ja helppoa tekniikkaa. Tehotkaan ei ole mullistavia tämän päivän standardilla eli tehoja yhtä paljon kuin uusissa 600 kuutioisissa. 80 luvullahan tämä oli absoluuttisinta superia. Gixeri oli siitä outo malli että joka vuosi se parani vähän, elikkä yksikään vuosimalli ei ole identtinen edelliseen nähden. Tästä voikin sanoa että 1986 ja 1992 on sama pyörä mutta 93 tekniikka muutu jo niin paljon että kyseessä ei ole enä lainkaan sama laitos ts. muuttuu vesijäähdytteiseksi. Kuitenkin 86-92 ero on niin suuri ettei niitäkään voi kyllä vertailla keskenään.
En ole koskaan lakannut haaveilemasta tästä... Tänäpäivänä valintani osuisi viimeiseen ilma/öljy jäähdytteiseen koneeseen eli 1992.
26.11.2008 8:09
Jos käyttötarkoitus on maantie/matka-ajo niin gikseri ei ole sinne parhaimmillaan. Itse siirtäisin tai ainakin harkitsisin siirtämään katseeni Hondan leiriin, malleihin CB 1100/900 ja VF 1000R/F. Myöskään nuo geepeezet-kawat nyt ei välttämättä huonoja olisi, suzukin gsx:t tiedetty luotettavaksi.
26.11.2008 10:30
Poko kirjoitti:Jaahas pepper. Se sun king tonninen jää siin menos tolle munkin räppänälle radallakin. Kiihdytyksessäkää en usko et 240km/h asti et kovin kauas kerkee. Mut meinaahan tolla tiellä jalkoihin jäädä kun kolmosen saa sisää nii on vauhtia vasta +200...
Ei vaa, kyl se tonninen tottakai on nopein koska eniten tehoa. Ja mukavin/hauskin ajaa koska on sitä potkua mitä käyttää.
Heh koska vaan...
Eikä mulla ole tonnista vaan ihan perus ZX-9R...(Pikku parannuksilla 168hp)
Eihän tässä ollut siittä kysymys et kuinka ne lähtee 0-300 tai rata ominaisuuksista, en olis siinä tapauksessa edes suositellut 1000cbr tai vastaavaa...Kyllä se maantiellä on ala-vääntö millä mennään eikä vinguttamalla niitä kierroksia ja maantiellähän on vain eduksi se pyörän paino kun ei ole niin herkkä tuulille yms...
26.11.2008 16:13
pepper2 kirjoitti:Eihän tässä ollut siittä kysymys et kuinka ne lähtee 0-300 tai rata ominaisuuksista, en olis siinä tapauksessa edes suositellut 1000cbr tai vastaavaa...Kyllä se maantiellä on ala-vääntö millä mennään eikä vinguttamalla niitä kierroksia ja maantiellähän on vain eduksi se pyörän paino kun ei ole niin herkkä tuulille yms...
Nimenomaan. Radalle ei ainakaan vielä ole innostusta lähteä, ja hakusessa onkin urheilullinen matkapyörä. BMW k100rs olis muuten varmasti mielenkiintonen ja kestävä valinta, mutta kun hinnat ovat mitä ovat... Toisaalta vastaava japsipyörä on todennäköisesti hieman tehokkaampi ja urheilullisempi...
26.11.2008 18:10
joo jos hakee matkasporttia eikä sporttia niin sitten gixeri ei kuulu joukkoon ja sillon mäki siirtyisin tuohoon Hondan leiriin. Ennenkaikkea VF koneisiin.
27.11.2008 21:27
Jees, eli olen hankkimasssa ensimmäistä isompaa pyörää ja olen iskenyt silmäni Yamaha XVS 650 Drag Stariin, mutta ongelmana on, että saan ajaa vasta väliluokan pyörää. Drag Starista löytyy näet 29kW sallitun 25kW sijasta, joten kuristettavaksi pitää pyörä viedä. Jos siis palstoilla on joku, jolla olisi jonkinlainen tieto kuristamishintojen suuruusluokista, olisi ihan mukava kuulla aiheesta. Oma veikkaukseni on, että selviäisin kympeillä, kun tehoissa on höylättävää vain se 4kW
Toiseksi, mitä kaikkea kannattaa kysellä pyörän myyjältä? Mitkä ovat ne tärkeimmät pointit, mitä pyörästä ostettaessa pitää tietää?
27.11.2008 23:14
-IceBurn- kirjoitti:Jees, eli olen hankkimasssa ensimmäistä isompaa pyörää ja olen iskenyt silmäni Yamaha XVS 650 Drag Stariin, mutta ongelmana on, että saan ajaa vasta väliluokan pyörää. Drag Starista löytyy näet 29kW sallitun 25kW sijasta, joten kuristettavaksi pitää pyörä viedä. Jos siis palstoilla on joku, jolla olisi jonkinlainen tieto kuristamishintojen suuruusluokista, olisi ihan mukava kuulla aiheesta. Oma veikkaukseni on, että selviäisin kympeillä, kun tehoissa on höylättävää vain se 4kW
Toiseksi, mitä kaikkea kannattaa kysellä pyörän myyjältä? Mitkä ovat ne tärkeimmät pointit, mitä pyörästä ostettaessa pitää tietää?
Ei kait se kuristuksen hinta tehoista varsinaisesti riipu, samaan hintaluokkaan menee kun muillakin eli sen 100-200€ jos kuristaa kahvasta, eikä se taida merkittävästi halvempi olla noilla alphatechin sarjoilla?, vai mitä sieltä saksasta tilaillaan.. Maahantuojan sarjathan nyt voi maksaa mitä tahansa.