Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
27.6.2012 18:30
Tietääkö joku sopiiko vm. -2001-2002 takavalo tohon -2000 vuosimalliin? Näyttäis ainakin tuo takakate samalta eli saattaisi toi takavalo ja se muovi käydä. Ja sitten vielä että mistä semmoisen saisi?
http://www.alibaba.com/product-gs/39520 ... amaha.htmlTossa joltain alibaba sivulta.. en tiiä uskaltaako tuolta lähtä tilaamaan
27.6.2012 21:36
yzäripomper kirjoitti:Tietääkö joku sopiiko vm. -2001-2002 takavalo tohon -2000 vuosimalliin? Näyttäis ainakin tuo takakate samalta eli saattaisi toi takavalo ja se muovi käydä. Ja sitten vielä että mistä semmoisen saisi?
http://www.alibaba.com/product-gs/39520 ... amaha.htmlTossa joltain alibaba sivulta.. en tiiä uskaltaako tuolta lähtä tilaamaan
Ei ne ihan samanlaisia ole mutta suht saumattomasti se uudempi underi sinne menee. Mutta tarvitsee myös uudemman vuosimallin takakatteen sisämuovin, en muista että tarvitsiko akkukin vaihtaa..
Maahantuojalta noita saa, ja taitaa olla mullakin tallinperällä. Laita yv. jos kiinnostaa!
19.7.2012 18:13
Sori kun tuun tänne kyselee vaikka en omistakkaan R6 mutta oon ostamassa sellasen kunhan kortti riittää. Haluisin kuulla mielipiteitä siitä että millanen se on ajaa 25kw ja millä tavalla ja missä ootte näitä kuristanu. Voiko sillä ajaa kuristettuna vaikko ajaa sitten "TT:n" laittomasti. Jos joku vois kertoo omat kokemukset asiasta oisin kiitollinen.
19.7.2012 19:12
Ahola kirjoitti:Sori kun tuun tänne kyselee vaikka en omistakkaan R6 mutta oon ostamassa sellasen kunhan kortti riittää. Haluisin kuulla mielipiteitä siitä että millanen se on ajaa 25kw ja millä tavalla ja missä ootte näitä kuristanu. Voiko sillä ajaa kuristettuna vaikko ajaa sitten "TT:n" laittomasti. Jos joku vois kertoo omat kokemukset asiasta oisin kiitollinen.
Kyllähän se paremmin kulkee 25kw:nä kuin tt piikki. Vaan eihän se paras vaihtoehto ole, jos meinaa 25kw tehoissa pyörän pitää. Kaasukahvasta oli oma r6r kuristettu ja kyllähän se leikkasi meno haluja melko rankasti. Juttuja lukeneena on myös pyöräkohtaisia eroja miten pyörät kuristettuna kulkee.
23.7.2012 15:25
Ahola kirjoitti:Sori kun tuun tänne kyselee vaikka en omistakkaan R6 mutta oon ostamassa sellasen kunhan kortti riittää. Haluisin kuulla mielipiteitä siitä että millanen se on ajaa 25kw ja millä tavalla ja missä ootte näitä kuristanu. Voiko sillä ajaa kuristettuna vaikko ajaa sitten "TT:n" laittomasti. Jos joku vois kertoo omat kokemukset asiasta oisin kiitollinen.
Oma r6 kuristettiin espoon dynomightissa. Sanoivat että tähän vanhempaan vuosmalliin olis hankalampi tehä kaasukahvakuristus (vm.2000) mutta hyvinhän toi on pelannut. Maksoi 250e + katsastusmaksu. Tyyppi joka kuristuksen teki ohjasti menemään läheiseen yksityiseen katsastuskonttoriin jossa oli joku tämän tuttu. Siellä ukko katto vaan kuvat kuristuksesta ja sillä selvä
31.7.2012 13:02
ei kellää olis sliparii myynnis?
11.8.2012 16:52
Mitkä on nolla kutosen r6 vakiovälit? Aattelin jos yhen koon pienemmän ostais etteen.
12.8.2012 22:24
Gearing Commanderin mukaan on 16/45 vakiovälit.
http://www.gearingcommander.com/
13.8.2012 21:07
Jeps niin oli, purin ja katoin kun sain aikaseks. Mites te ketkä vaihtanu pienempää ratasta niin nuo ketjut taitaa olla ''suljettua'' mallia eli ei liitosta? Rälläkällä poikki vaan ja sit käy ostaa liitoksen ja liittää kiinni, vai? Entäs onko ketjuja pakko edes lyhentää, ainakin näyttää siltä, eihän sitä eturatasta edes saa irti ilman, että ketjut otaa eturattaalta pois
Ja onko muuten ihan vissi ero pienemällä rattaalla? Ainakin sitä täs lähettii hakee, että se vähän äkäsemmin lähtis puskee...
13.8.2012 23:17
Ite laitoin ainakin aikoinaa ruttoseen pienemmän rattaan eteen irroittamatta ketjuja, eikä tarvinnut edes lyhentää vaan pelkkä kiristys riitti. Omasta mielestä tuo eteen -1 oli hyvä muutos, kun tuli ajeltua kaikenlaista ajoo, mutkaa ja matkaa.. Mutka ajossa tuskin ei olis ollut taakse +2 pahitteeksi, vaan matka-ajossa en tykkää kun pyörä huutaa kovin.
OT. onko jotai yzän tuttuja pieksämäellä, joku joka ajaa puna-valkosella r6r:llä. Tullut jo uuseemman kerran vastaan.
15.8.2012 7:41
Ois kyl jees jos ei tartteis irrottaa ketjuja eriksee. Mites se eturatas lähtee pois. Otin sen mutterin helvettii mut ratas ei kyllä vetämällä lähteny, ketjut siis koko ajan rattaan päällä, (vaihe silmässä jos vaikutusta). Mitä nyt kerkesin kokeilla enne inttii lähtöö. Vai raakaa voimaa vain lisää?
Tiiän kyl kyseisen rkutosen, jätkää en tunne kylläkään. Ootkos ite rykkösellä pieksämäellä pyörinyt paljonkin?
16.8.2012 15:14
Yzä kirjoitti:Ois kyl jees jos ei tartteis irrottaa ketjuja eriksee. Mites se eturatas lähtee pois. Otin sen mutterin helvettii mut ratas ei kyllä vetämällä lähteny, ketjut siis koko ajan rattaan päällä, (vaihe silmässä jos vaikutusta). Mitä nyt kerkesin kokeilla enne inttii lähtöö. Vai raakaa voimaa vain lisää?
Tiiän kyl kyseisen rkutosen, jätkää en tunne kylläkään. Ootkos ite rykkösellä pieksämäellä pyörinyt paljonkin?
Olikos siinä joku varmistus prikka, vai olikos se siinä mutterissa?
Ei muistaakseni ollut mitään erikoista siinä irroituksesa kun aikoinaa vaihoin.
Jonkun verran on tullut ajeltua. Ei kylläkään paljoo taajaman alueella.
17.8.2012 23:04
Ketjut pois rattaan päältä niin lähtee helpommin.
Eli ketjut niin löysälle, että ne saa pujotettua pois rattaan päältä. Jos on tilaa, ketjut voi laittaa vaikka swingin varaan siksi aikaa, kun ratasta vaihtaa (10R ei ollut tilaa, mutta muistaakseni R6 oli, en ole tosin varma R6R:stä).
20.8.2012 17:59
Jooh sain entisen pois ja uuden paikalleen jotenkin kunnes, en saa enää sitä mutteria takasi, joka pitää eturatasta. Sit huomasin, että jonkin näkönen halkema siinä tapissa.
Kuva, klikkaa suuremmaks:
Eli tos tapis näkyy toi halkeama ni siks ei lähe yhtään kierteille. Enkä tiiä oliko toi halkeama jo tossa aikasemmin. Tosin aika voimaa sai käyttää, että tuo entinen ratas lähti pois. Mutta vaikee uskoo, että oisin saanu tuommosen jälen tehtyä? Ni onks tää urakka nyt tässä ja lähettävä jonnekki firmaa pyörä viemää, jotta ton voi korjata
Ai vittu kun kusee nää rempat aina hyvin
Nyt kuiteskin taas inttiin lähtö ni ei kerkee ihmetellä enempää.
Neuvoja otetaan vastaan
21.8.2012 10:59
Ei toi kyllä kauheesti näytä siltä, etteikö siihen mutteria sais vielä kiinni. Lovikin näyttää ainakin kuvasta melkeen, että se olis jo ennestään siihen koneistettu. Kato niitä kierteitten paria ekaa kiekkaa vaan tarkkaan, jos huomaisit jonkun virheen siinä kierteessä. Jos löytyy jotain murjoontumaa, niin jollain viilalla tai rautasahanterällä vois varovasti koittaa parannella. Kierrepakallahan se kuuluis tehdä, mutta tollaselle kierteelle semmosta ei varmaa helpolla löydy. Koita kuitenkin ens alkuun vaan pyöritellä sitä mutteria siihen, toi on aika tiheäkierteinen, niin voi olla vaikeempi saada kierteelle.