Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

11.3.2010 18:47

Mikkä ois hyvät välit motoille? Eli mieluiten semi pitkät, mutta silti et pystyy cirklee vetää.

08, 450 exc-r

16.3.2010 17:08

Uskaltaako tommosta -06 exc 400 ostaa, jolla on ajettu 9877km/322h? Isompaa remonttia ei ole tehty. Pääosin pyörä on ollut harrastekäytössä.

5.4.2010 19:26

minkähän takia toi 530 on nii saatanan huono lähtemää startista käyntii, pitää ainaki uuel tulpal koittaa, akku on kuiteki brand new. ja mikshä toi käy välillä nii pirun korkeeta tyhjäkäyntiä mut välillä taas iha normaalia?

5.4.2010 22:13

nasmu kirjoitti:minkähän takia toi 530 on nii saatanan huono lähtemää startista käyntii, pitää ainaki uuel tulpal koittaa, akku on kuiteki brand new. ja mikshä toi käy välillä nii pirun korkeeta tyhjäkäyntiä mut välillä taas iha normaalia?


Millanen sun pyhä käynnistys rituaali on?

6.4.2010 14:20

Minkäslaiset huoltovälit näissä on, esim männänvaihot, venttiilien huollot jne?

Isompaa pyörää katellut ja yrittäis keräillä vähän tietoja ensteks..

6.4.2010 15:32

No mäntää luultavasti siinä 200 h paikkeilla ja sillo myös nokkaketjua. Toiset laittaa samalla kertaa alakerrastakin kuluvat osat (= laakerit, kytkimen osat yms.) uusiks, mutta luultavasti niillä ajaa vielä jonkin aikaa. Venttiileitä varmaankin 20-30 h välein tarkistaa ja tarvittaessa säätää. Kadulla, jos ajaa, niin öljyt 10 h ja jos enemmän enskapainotteista nii sitten 5 h. Öljynsuodattimet joka toisella öljynvaihtokerralla.

6.4.2010 18:04

rikke5 kirjoitti:
nasmu kirjoitti:minkähän takia toi 530 on nii saatanan huono lähtemää startista käyntii, pitää ainaki uuel tulpal koittaa, akku on kuiteki brand new. ja mikshä toi käy välillä nii pirun korkeeta tyhjäkäyntiä mut välillä taas iha normaalia?


Millanen sun pyhä käynnistys rituaali on?

pensahana auki, ryyppy päälle, väännän pari kertaa kaasust ja sit startista. Heti ajon jälkeen se kyl starttaa mut muute ei oo oikee innokas

7.4.2010 12:31

nasmu kirjoitti:
rikke5 kirjoitti:
nasmu kirjoitti:minkähän takia toi 530 on nii saatanan huono lähtemää startista käyntii, pitää ainaki uuel tulpal koittaa, akku on kuiteki brand new. ja mikshä toi käy välillä nii pirun korkeeta tyhjäkäyntiä mut välillä taas iha normaalia?


Millanen sun pyhä käynnistys rituaali on?

pensahana auki, ryyppy päälle, väännän pari kertaa kaasust ja sit startista. Heti ajon jälkeen se kyl starttaa mut muute ei oo oikee innokas


Oma ei ainakaan haluu lähtee mitenkään käyntii jos on ryyppy päällä, eka pitää pumpata pari kertaa sitte kun hörähtää ni vasta vetää ryypyn päälle.

7.4.2010 14:11

Mikkola kirjoitti:Minkäslaiset huoltovälit näissä on, esim männänvaihot, venttiilien huollot jne?

Isompaa pyörää katellut ja yrittäis keräillä vähän tietoja ensteks..


Nyt 180h mittarissa itellä ja motti levällään, syynä paskaks menny tiiviste, jonka johdosta moottoriöljyt meni laatikkoöljyjen sekaan ja osa moottorista pyöri kuivana 8)
Teen tässä samalla sit koko koneremontin ja vaihtoon menee ainakin;

Veivi, Mäntä, 3 vaihteen ratas ( ei varmasti kulu kadulla kummemmin kuin muutkaan rattaat, lähdöt syö sitä enska käytössä), nokkaketju, venttiilit, kaikki laakerit, myös vetarin ja vesipumpun laakeri, tietysti kaikki moottorin tiivisteet vaihtoon myös. vaihteiston laakereita ei tarvi vaihtaa, jossei tarvetta. Vaihderummun laakeri kannattaa tsekata, mutta harvoin vaihdon tarvetta näillä tunneilla.

1200€ taitaa olla ovh. osille, + työt jos haluaa rempata liikkeessä.

Ja ihan oikeesti siinä 200h kohdilla ainakin laakeri remppa tulee tarpeeseen.

7.4.2010 22:31

öräwä kirjoitti:
Mikkola kirjoitti:Minkäslaiset huoltovälit näissä on, esim männänvaihot, venttiilien huollot jne?

Isompaa pyörää katellut ja yrittäis keräillä vähän tietoja ensteks..


Nyt 180h mittarissa itellä ja motti levällään, syynä paskaks menny tiiviste, jonka johdosta moottoriöljyt meni laatikkoöljyjen sekaan ja osa moottorista pyöri kuivana 8)
Teen tässä samalla sit koko koneremontin ja vaihtoon menee ainakin;

Veivi, Mäntä, 3 vaihteen ratas ( ei varmasti kulu kadulla kummemmin kuin muutkaan rattaat, lähdöt syö sitä enska käytössä), nokkaketju, venttiilit, kaikki laakerit, myös vetarin ja vesipumpun laakeri, tietysti kaikki moottorin tiivisteet vaihtoon myös. vaihteiston laakereita ei tarvi vaihtaa, jossei tarvetta. Vaihderummun laakeri kannattaa tsekata, mutta harvoin vaihdon tarvetta näillä tunneilla.

1200€ taitaa olla ovh. osille, + työt jos haluaa rempata liikkeessä.

Ja ihan oikeesti siinä 200h kohdilla ainakin laakeri remppa tulee tarpeeseen.

Selvä peli, kiitoksia neuvoista!

9.4.2010 18:49

Ei paska, keskiviikkona hain 525 ja tänään lähti kortti. No onpahan aikaa laittaa pyörästä oman näköinen.

9.4.2010 18:54

Haha sitä se teettää :lol:

10.4.2010 13:05

Ei sais olla vahingonilonen mut toi on jo aika taidokasta :D

11.4.2010 19:57

Taidokastapa hyvinki. Keula ilmassa,kaks päällä, 30 ylinopeutta, keskustassa ja ruuhkassa. Onse kumma ku kortti lähti :P

11.4.2010 21:14

Millä väleillä suhaatte motoilla?