Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

8.1.2010 21:46

Mites muilla tuo mittarin kalibrointi eli tuon wheel sizen muuttaminen on onnistunut. Itse otin ohjeet täältä: http://www.motot.net/wiki/KTM_EXC_125 alhaalla ja ei lue missään siellä mittarissa WS tuossa 4. vaiheen kohdalla. Missä vika? Eikö tuo passaa muka näihin isompiin? Yksi liitin mittarista lähtevästä johtonipusta puuttui, varmaan vilkkujen liitin. Muuten kyllä varmasti otin oikean liittimen irti. Pitäis saada tuo lukema enskavanteille, kun nyt se on noille smotoille.

E: joo otin toisen johon irti ja sittempä onnistuikin.

11.1.2010 17:33

niin mimmoset välit ois smotoille sopivat? 530exc kysees?

12.1.2010 22:42

Itseäkin kiinnostaisi näppärät välit kaupunki räppäilyyn ja kevyeeseen maantie/mutkapätkä ajoon. Pyöränä yllämainittu ktm 530.

2.2.2010 1:20

mahtaiskoha kukaan tietää sattuuko SX-F:n vaimentimen kuori exc:hen tai onko ne edes saman pituiset/muotoiset. Edelline omistaja oli saanu toisen runkoon tulevasta kiinnikkeestä repeämään(kuva gallerian puolella)

9.2.2010 17:57

No niin, nyt kaivattas apua virtalukon asennukseen. Sähköopit vähän jo päässeet unohtumaan. Eli minulla ois tuommonen kaksiasentoinen virtalukko, josta lähtee kaksi johtoa. Mihinkähän väliin lukko pitäs laittaa, että virrat sais kokonaan pois niin että starttiakaan ei voi pyörittää? Tässä olen kuumeisesti kytkentäkaaviota hypistellyt, mutta en keksi mihin se ois helpointa laittaa. Jos laitan akulta plusnavasta lähtevään johtoon, niin se tuskin ehkäisee käynnistämisen, vai? Harmi, kun kukaan ei ole laittanut nettiin semmosta kaaviota, jossa se lukko olisi. :|

9.2.2010 20:28

Riku Rassi kirjoitti:No niin, nyt kaivattas apua virtalukon asennukseen. Sähköopit vähän jo päässeet unohtumaan. Eli minulla ois tuommonen kaksiasentoinen virtalukko, josta lähtee kaksi johtoa. Mihinkähän väliin lukko pitäs laittaa, että virrat sais kokonaan pois niin että starttiakaan ei voi pyörittää? Tässä olen kuumeisesti kytkentäkaaviota hypistellyt, mutta en keksi mihin se ois helpointa laittaa. Jos laitan akulta plusnavasta lähtevään johtoon, niin se tuskin ehkäisee käynnistämisen, vai? Harmi, kun kukaan ei ole laittanut nettiin semmosta kaaviota, jossa se lukko olisi. :|

Piikkisissä kotareissa ainakin laittaneet vissiin tappokatkasijaan, ite en osaa enempää sano. Mee vaik 125 exc topicist kysyy

9.2.2010 21:44

Tiedän kyllä, että tappokatkaisijaan se pitää laittaa. Mutta miten sen startti liitetään siihen virtalukkoon helpoiten? Pitänee käydä kysymässä, jos osaisivat huollossa kertoa miten ovat laittaneet? Pitääkö se siis olla mieluiten se mankin lukko, kun tuli jo ostettua joku tarvikelukko, jossa kaksi johtoa?

11.2.2010 15:58

Mikä tahansa kaksiasentoinen virtalukko kelpaa. Eli tuo ostamasi tarvikelukko käy paremmin kuin hyvin

11.2.2010 21:17

nasmu kirjoitti:mahtaiskoha kukaan tietää sattuuko SX-F:n vaimentimen kuori exc:hen tai onko ne edes saman pituiset/muotoiset. Edelline omistaja oli saanu toisen runkoon tulevasta kiinnikkeestä repeämään(kuva gallerian puolella)

Kyllähän tuo sopi, 2 reikää piti keskelle porata ja vähä piti kumivasaraa päädyille näyttää et meni paikallee.

22.2.2010 18:29

Rallattaakos kellään muulla nokkaketju aika ilosesti näissä 08 ja uudemmissa? Jenkeissä myyvät http://www.dirttricks.com/timing_chain_tensioner.htm tuollasta ton alkuperäsen korvikkeeks, mutta ei ny paljoo innostais sieltä asti tilata. Kellään mitään patenttia tohon? : D

9.3.2010 17:42

Muut kotarikuskit availlu ajokautta? :P rupes autoilu kyllästyttää ni piti vaihtaa pyörään.

9.3.2010 19:27

Muistaako kukaan onko kannessa jokin huohotus paikka öljylle?

Remontin jälkeen pikkulenkin ajettua huomasin että sylinterin viertä valuu hieman öljyä. Reikä sijaitsee siinä vesipumpunkannen oikealla puolellaviistoon jyrsittynä, vai kuuluuko tuohon jonkinsortin pultti. Ei ainakaan jäänyt mihinkaan mutteri laatikoista ylimääräistä lojumaan. Tarttisi hieman apuja

9.3.2010 22:11

-High Stakes- kirjoitti:Muut kotarikuskit availlu ajokautta? :P rupes autoilu kyllästyttää ni piti vaihtaa pyörään.


Huomenna lähtee heti aamukasilta ja lujaa<3

10.3.2010 14:39

Jos joku on laittamassa myyntiin 525 -07 niin mulle privaa

10.3.2010 21:52

a.juusela kirjoitti:Muistaako kukaan onko kannessa jokin huohotus paikka öljylle?

Remontin jälkeen pikkulenkin ajettua huomasin että sylinterin viertä valuu hieman öljyä. Reikä sijaitsee siinä vesipumpunkannen oikealla puolellaviistoon jyrsittynä, vai kuuluuko tuohon jonkinsortin pultti. Ei ainakaan jäänyt mihinkaan mutteri laatikoista ylimääräistä lojumaan. Tarttisi hieman apuja

en oo kyllä yhtään varma tästä, mut voi olla vesipumpun stefa mennyt..?