Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
16.6.2012 22:11
Alkanu tälläne himottamaan noitten iso smoto nelkkujen tilalle
eli peruskysymykset:
Paljon vie bensaa kylä-ajossa/matka-ajossa?
Milloin männän vaihtoa? Sitten isoa remppaa?
Tuleeko tällänen halvemmaks ku isompi 4t?
Kummalla mukavampi ajaa, 300 vs esim. 530?
16.6.2012 23:32
Vie kai aika sama verra ku nelkku jos ajo on molemmil samalaista, mäntä 100+h ja remppa 300+h. ja tulee halvemmaksi koska täytyy remontoida yhtä usein ellei jopa harvemmin kun 4t mutta rempan osat 2 kertaa halvemmat.
17.6.2012 0:22
mikkets kirjoitti:Mitä öljyä ootte käyttäny vaihteistoöljynä? Suositeltua 15w50 motorexiä/castrolia vai esimerkiksi mtx 10w40?
mtx ja motul 15w50 ollut käytössä ja toiminut kivasti
17.6.2012 10:03
240turbo kirjoitti:Alkanu tälläne himottamaan noitten iso smoto nelkkujen tilalle
eli peruskysymykset:
Paljon vie bensaa kylä-ajossa/matka-ajossa?
Milloin männän vaihtoa? Sitten isoa remppaa?
Tuleeko tällänen halvemmaks ku isompi 4t?
Kummalla mukavampi ajaa, 300 vs esim. 530?
Itse arvioisin, että 2t vie noin tuplasti bensaa kuin 4t. Itse en ole yhdelläkään nelarilla ajanut niin paljoa, että olisi tarvinnut noita remppoja miettimään niin tuohon en osaa vastata. Kadulla nelari on paljon mukavampi ja käytännöllisempi, mutta metsään taas tuommoinen 530 on todella raskas ajettava. Kadulle 530 ja metsään 300.
18.6.2012 2:36
Morjens,
Onkos EXC 300 vm. 2007 sitä samaa kampiakselivikaa mitä esimerkiksi piikkisissä vm.2007? Ja tässä vaiheessa tuskin enää saa tuon ikäsestä kampuraa takuuseen jos ei vielä ole vaihdettu? Yksi potentiaalinen peli kiikarissa...
18.6.2012 12:09
Ei ole mitään vikaa kampurassa, meikäläisellä vaihdettu ihan sen takia että huoltoliike hajotti alkuperäisen.. Niistäkin katkeamisista piikeissä suurin osa itse aiheutettuja kun laitetaan magneeton mutteri kiinni pulttipyssyllä eikä tietoakaan oikeista momenteista.
18.6.2012 14:43
Ei tuo oma kolmesatanen oo kadulla vieny yleensä sitä 7-9l satasella. Tiijä sitten miten pienillä vaihteilla porukka ajaa kun jotkut väittää että yli 10l satasella kuluttaisi. Omasta mielestä erittäin lepposa peli kadullakin ajaa, ei tartte olla koko ajan polkemassa pienempää vaihdetta pesään jos joku nyppylä tulee vastaan toisinkun piikkisellä.
18.6.2012 21:46
Oon tarkkaillu kotarin kulutusta kadulla 1500km ajan ja tälleen oon saanu sen syömään bensaa:
Tuo notkahdus on 36 kaasarin vaihto 38 kaasariin ja pakoputken vaihtuminen vakiosta Domaan.
Ja molemmat kaasarit oli suht hyvissä säädöissä. Tarkoitus olisi vielä muuttaa palotilaa ja saa nähdä miten se vaikuttaa. Oon ainakin ollu tosi tyytyväinen nykyseen kulutukseen.
19.6.2012 1:00
Omakin 250 vie yllättävän vähän noin 8-9L /100km mehtä/katuajossa.
Ei se nyt kaverin 530exc verrattuna vie kuin pari litraa enemmän, jos sitäkään tuppi nuri ajellessa
19.6.2012 17:48
Täälläpäin yksi 300 exc vei ainakin 15 litraa satasella, kaasukäsikin oli kyllä raskas.
Näillä nelaireilla kulutus on ollut itselläni keskimäärin noin 5l satasella, ruiskut vievät pienellä kaasulla mentäessä tosi vähän, mitä enemmän annetaan kaasua niin ero kaasariin tasoittuu.
20.6.2012 0:02
Ei kai kukaan valitse oikeesti 2t ja 4t välilllä, vain kulutuksen takia?
Ymmärrän autovalintakriteerinä pienemmän kulutuksen, mutta tälläisessä pyörässä,
johon uppoo pelkästään huoltoihin vuodessa mukava summa rahaa.
Mun mielipide on se, että siinä vaiheessa on kyllä ihan väärä pyörä.
Ite päädyin nelariin väännön ja hajuttomuuden takia. En halunnut enää olla sellainen 2-tahti paskalta haiseva moporotta.
20.6.2012 0:25
Jep totta ei näitä pyöriä valita huoltovälien ja kulutuksen takia
Itse päädyin 2-tahtiin halvemmuuden, ehkä pidemmät huoltovälit jopa ja muutenkin 2-tahin 'repiminen' ja 2-tahin tuoksu+äänet lähempänä sydäntä
20.6.2012 12:10
Omnic kirjoitti:Ei kai kukaan valitse oikeesti 2t ja 4t välilllä, vain kulutuksen takia?
Ymmärrän autovalintakriteerinä pienemmän kulutuksen, mutta tälläisessä pyörässä,
johon uppoo pelkästään huoltoihin vuodessa mukava summa rahaa.
Mun mielipide on se, että siinä vaiheessa on kyllä ihan väärä pyörä.
Ite päädyin nelariin väännön ja hajuttomuuden takia. En halunnut enää olla sellainen 2-tahti paskalta haiseva moporotta.
Viisautta!! (Y)
21.6.2012 12:51
Meneekö kyseiseen kotariin taakse 150/70 rengas? Voi myös antaa suosituksia kompromissirenkaille. Tällä hetkellä ajettua tulee pääosin kadulla, mutta jos muualle eksyy pitäisi edes siedettävää pitoa löytyä.
Toinen kysymys on, että minkä kokoiset akselit tossa on.
23.6.2012 17:13
Kertokaapa kokeneet vaikuttaako tehorööri mitenkään muuten kuin ääniin? Lisäheppoja en hamuile, vaan että jos putkea vaihtamalla saisi erilaisen tehoalueen. Domaa näyttäisi olevan internet pullollaan ainakin, kokemuksia eriputkista siis kaipaisin.