Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

14.12.2009 15:47

Terve! Onko tietoa miten 450smr -08 katteet passaa 530exc -08? Äkkiseltään en eroja huomaa, mutta pientä varmistelua jos sattuisi varmaa tietoa löytymään.

17.12.2009 22:31

Minkälaisia kaasarin säätöjä ootte pistäny tälläi talveks? Pyörä on -08 450 exc.

20.12.2009 17:24

Ite oon vetäny samoilla säädöillä kesät talvet, eli vakioilla. Ja hyvin toimii, vastaa kaasuun samallalailla ku kesälläki, eikä pauku (enempää mitää kuuluu ;) )

20.12.2009 22:31

Ookko peitelly syyläreitä?

26.12.2009 23:21

Vihdoin sain uutta mopotinta alle. :D Pyöräks tuli siis ktm400exc vuosimallia -05. Mittarissa 7060km/200h ja täydellinen koneremppa tehty 30h sitten liikkessä ja venat säädetty 10h sitten. Myös öljyjä ja suodattimia myyjä sanoi vaihdelleensa usein. Pyörässä oli kiinni uudet nappulat ja mukaan tuli ktm:n omat motovanteet, joissa hyvät renkaat, acran änkkäri, korkeempi satula, uutta putsaria, tuppee, öljyy, yks huono piikkikumi eteen, uudet tarrat tuulenohjaimiin, vilkkukamat yms. Kaikin puolin näytti hyväkuntoselta, ei klappia missään. Käy vähän ehkäpä laihalla näin pakkasilla, nii vähä booaa ku vääntää kaasua nopeasti. En kyllä paljon kerinnyt testailemaan, niin ei lämmennytkään hirveästi. Tällä ois tarkotus vähän enskailla ja kesällä motoilla. Virtalukon ostan varmaankin ja vilkkukamat tulee kiinni kesäksi. Hinta oli mielestäni kohtuullinen, mutta vielä on paljon töitä tehtävä pyörän eteen. :roll: Kuvaa tulee kuha jaksaa ottaa. :)

Edit: nyt kuvaa galleriassa. :D

28.12.2009 21:35

Joo olipas taas minun tuuria, voi vittu. Just sain ruuvattua piikit alle, sitten testaamaan. Noo jonkun aikaa ajelin ristiin rastii ja sitte tuli semmone pikku ylämäki. Noo kakkosella hyvin pienellä vauhilla sutii siinä ja mäen ylhäällä keula pomppaa pystyyn, vois saatana jarru menee lukkoon, kun piikit nii paskat ja luonnollisesti ylihän se meni. Minulle ei käynyt mitään, mutta pyörästä kilpiteline katki ja vaihepolin tais hajota. Tästä seurasi tietysti armoton vitutus ja seinien potkiminen, koska rahatilanne on miinuksella. :paha: Muistaako kukaan paljo se siistimpi kilpiteline maksaa ilma valoo ja vaihdepoljin?

E: joo sainkin jo vastausta: All rightilla vaihepolin 10€ tarvikkeena ja joku ystävällinen kertoi ktm125exc-topicissa kilpitelineen muovin hinnaksi 13€.

29.12.2009 0:09

Riku Rassi kirjoitti:Joo olipas taas minun tuuria, voi vittu. Just sain ruuvattua piikit alle, sitten testaamaan. Noo jonkun aikaa ajelin ristiin rastii ja sitte tuli semmone pikku ylämäki. Noo kakkosella hyvin pienellä vauhilla sutii siinä ja mäen ylhäällä keula pomppaa pystyyn, vois saatana jarru menee lukkoon, kun piikit nii paskat ja luonnollisesti ylihän se meni. Minulle ei käynyt mitään, mutta pyörästä kilpiteline katki ja vaihepolin tais hajota. Tästä seurasi tietysti armoton vitutus ja seinien potkiminen, koska rahatilanne on miinuksella. :paha: Muistaako kukaan paljo se siistimpi kilpiteline maksaa ilma valoo ja vaihdepoljin?

E: joo sainkin jo vastausta: All rightilla vaihepolin 10€ tarvikkeena ja joku ystävällinen kertoi ktm125exc-topicissa kilpitelineen muovin hinnaksi 13€.

Itellä katkes kans se teline, mut ei tarvii kuitenkaa uutta telinettä ostaa ku voi sen kilven vielki kiinni laittaa. Tarttee vaa amistella vähäsen :D

31.12.2009 11:15

Joo kilpitelineen sulattelin väliaikaisesti yhteen, kunnes ostan uuven. Vaihepolkimen sain "korjattua" rautalangalla. :D Kunhan tulee opintotuki, niin käyn ostamassa uuden kilpitelineen, virtalukon, öljyt, öljynsuodattimet ja tulpankin vois uusia. Minkälaista öljyä ootte käyttäneet, täys- vai semisynteettistä? Varmaan kannattaa ostaa ne 5w/40 öölit talveks, mitä manuaalikin suosittelee talvisäille. Mukaan sain nimittäin turhan jäykät (15w/50:set) talviajoon. Vois kaasarinkin putsailla ja tarkistella. Vähän tuntuu booaavan, kun vääntää kaasua nopeasti tyhjäkäynniltä. Toimiiko tässäkin kaasuttimen säätämisessä suunnilleen samat toimenpiteet kuin 2-tahtisen kanssa, tai onko jotain muuta mitä pitäisi ottaa huomioon? Eli jos booaa kaasua väännettäessä, niin nostan neulaa pykälän tai käännän seosruuvia kiinnipäin?

1.1.2010 20:24

E: eipä enää mitään.
Viimeksi muokannut -Riuku- päivämäärä 5.1.2010 17:28, muokattu yhteensä 1 kerran

2.1.2010 22:07

Paljonko 530 hinta laskee 2 vuodessa, jos ostaa uutena liikkeestä? ja tunteja 200-400h?

2.1.2010 22:52

änkkä kirjoitti:Paljonko 530 hinta laskee 2 vuodessa, jos ostaa uutena liikkeestä? ja tunteja 200-400h?


Kerro sitten vastaus kahden vuoden päästä niin tiedetään.

7.1.2010 17:04

millasia välejä poppoolla on ollu smotona? 530exc tulossa vaihdossa.

7.1.2010 19:37

BerZ kirjoitti:Ookko peitelly syyläreitä?


Hyvin toimii itelläkin, +20 - -20 keleillä ajettu samoilla säädöillä :)
Syyläreitä ei o tarvinnut peitellä.

7.1.2010 23:33

Onko 250/450 tehareissa eroo?

8.1.2010 8:39

Ainakin, kun stormilta katoin 250:n ja 450:n hgs:ää, nii eri tuotekoodit oli.