Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

28.10.2009 16:25

Mikes kirjoitti:
Riku Rassi kirjoitti:Joo kävinpähän eilen tuommosta -01 400exc:tä kahtomassa. Pari kysymystä olis, kun siinä ei vilkkuja eikä katkaisijoita näyttäny olevan, niin saako siihen maahantuojalta jotain vilkkuasennussarjaa tms? Ja sitte mittarina oli pelkkä sigma, jonka myyjä väitti olevan vakionakin. Onkohan mahdollisesti totta? Mittarlukema ei siis ollut varma, kun sigmasta oli vieläpä paristot lopussa, mutta myyjä väitti kilometrejä olvan 5-6 tkm. Minkäslaista remppaa ois tiedossa tuommoiseen? Ensin kannatais varmaa tsekata nokkaketju ja venojen säätö. Öljyt ja suodattimet oli just vaihettu. Kai tuolla pari tuhatta ajais ennen mäntäremppaa. Mitäs mäntärempan yhteydessä, muutaku mäntä, laakereita alakertaan? Tehoo siinä oli ainakin minulle riittävästi, sen verran lähti tuon dt:n jälkeen. :D Sanokaas oisko tuommosessa pyörässä järkeä, ite jäin kyllä koukkuun. :lol:
Tuo 6000km kuulostaa varsin pieneltä luvulta, jos pyörä on 8 vuotta vanha. Jos tuo 6000km on ajettu esim. keskinopeudella 40km/h niin sehän tekee 150h ajoa. Sen kun jakaa 8 vuodelle sehän on niinkin vähän kun alle 19 tuntia ajoa vuodessa. Ei tässä mitään sen kummempaa ollut, mutta kannattaa pikkasen kyseenalaistaa noita kilometrejä.
Niin ja kun kävin katsomassa tuota, niin sigmasta oli loppuneet paristot, joten kilometrimäärä nollautuu uusia vaihdettaessa. Pyörällä oli ajettu hiukan ilman niitä pattereita kuulema. :| Mutta pyörä oli seisonut liikkeessä n. 2 vuotta ja se ainakin on varmaa tietoa, koska joskus pyörää siellä katselin. Selailin myös ohjekirjaa, jossa myös oli sigman kuva eli se luultavasti on siinä vakionakin. Ulkoisesti pyörä näytti kyllä vähän ajetulta, moottorienkopissa ei ollut pahemmin hankausjälkiä, pyörissä ei ollut väljää, ohjauslaakerissa ei väljää, stefoissa ei vuotoa, jarrulevyissä pintaa hyin yms. Stefat oli kyllä juuri vaihdettu ja ketjut, rattaat ja renkaatkin lähes uudet. Moottori kävi hyvin ja kulki ja vaihteet toimivat aivan normaalisti. Lähti käyntiin pienellä startin pyöräytyksellä helposti ja ei booannut tai muuta. Pyörä ilmeisesti vieläpä six days -malli, koska six days tarrat etukatteissa ja penkissä säilytyskotelo. Paljonkohan pyörästä kannatais maksaa?

Anteeksi quoten paisuminen, mutta halusin että kaikki kysymykset ovat selvästi näkyvissä

4.11.2009 14:25

Tänään pääs vähä kokeilee mihin toi oma kotka liikahtaa ja ihan hyvin tuntu liikahtavan. Loistava pyörä :p

4.11.2009 21:54

-High Stakes- kirjoitti:Tänään pääs vähä kokeilee mihin toi oma kotka liikahtaa ja ihan hyvin tuntu liikahtavan. Loistava pyörä :p
Ne alaväännöt on kyllä piikin jälkee poikaa. :) Saispa itekki jo isompaa alle.

4.11.2009 23:58

Paljo maksaa ktm 450,530 orkkis äänenvaimennin?? en löytäny ees tuotenumeroo siit

kytkin

6.11.2009 21:04

Mikä on kun kiihdyttää ja "nopeesti" vaihtaa vaihteita ni kuuluu semmone ihana rahinarutina vaihtelootasta? Ja tuosta nopeesti sanasta sen verta, että muilla pyörillä oon vaihtanu iha samaa tahtia ni ei mitää ongelmaa. Mistäpäi pitäs vikaa ruveta kattelemaan? Öljyt o tuoreet. Kytkin tuntuu tulevan ikäänku jäljessä peliin mukaan, sillä ku odottaa muutaman sekunnin ja sitten vaihtaa isomalle ni ei mitään ongelmaa. 530 -08

9.11.2009 21:53

Ite katellu tässä ruotsista noita 450 exc kotkaa,niin joku tietävä voisi hieman valaista et paljonko on verojen osuus ku tuo suomeen? Ku hinnat on aika _vitusti_ halvemmat ku täälä suomes,niin olishan toi kannattavaakin ku sukulaisiaki siel asuu niin samalla sais haettua :) Ja eikös nämä huolloiltaan oo hyvin vastaavia ku piikkiset? Öljyt 10h ja joka toinen kerta suodatin jne?

Paljoko suosittelisitte venttiliien säätö ajan väliksi? Niitäki kuitenki näin "kisapeleis" aika tiuhaa varmaan saa säädellä :)

10.11.2009 10:19

Tullin kotisivulta voi katto kuinka paljon on tullu veroja ku joku on tuonu ulkomaalta. 08 ja uudemmissa exc:ssä on simmi ventiilit eli ei kovin usein tarvi säätää. Vanhemmissa on varmaan jtn 10-15 tuntia.

10.11.2009 18:15

Keitaan myyjä puhu et uudemmissa pitäis tarkistaa 20h välein, mut ei juuri ikinä oo tarvetta säätää.

25.11.2009 16:01

pitääkö vaihtaa takahäkki -03 kotarissa jos haluu uuden mallisen takakatteen?

25.11.2009 16:30

L-ri kirjoitti:pitääkö vaihtaa takahäkki -03 kotarissa jos haluu uuden mallisen takakatteen?

Tuskin sentään, eiköhän pienellä modauksella jollei suoraan mee kii. Jollain jos on tietysti 100 varmaa tietona ni kertoo..

26.11.2009 15:16

Menee suoraan

26.11.2009 20:06

Ei mene ainakaan hyvin, eri takahäkki ja ilmanputsari kotelo.

27.11.2009 15:10

Tietysti joo.. Eikös kotelonki pitäs vaihtaa?
Omassa 250cc edelline omistaja oli vaihtanu uudemmat katteet nii sano et meni suoraa. Tai Sx:n katteet oli

12.12.2009 16:37

Minkä hintasia vakuutuksia pojilla on näissä 12kw pyörissä? Mietiskelin tossa että mahtaako mistään saada halvemmalla kuin 700e osakaskoa.

12.12.2009 17:08

Noin 650euroa liikennevakuutus+täyskasko Pohjolassa.