Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
5.6.2013 6:13
Monesti jos niitä alkaa ite säätää pois päältä niin järjestelmä menee vikatilaan ja varoitusvalot alkaa vilkkua, pahimmassa tapauksessa voi pudottaa koneen tehoja kun ECU tulkitsee jarrut viallisiksi.
Jarrusatulat ei ole oleellinen osa varsinaista abs-järjestelmää vaan sensorit jotka tunnistaa pyörimisnopeudet, ohjausyksikkö sekä jarrupääsylinteri joka ohjaa paineet satuloille. Tätä elektroniikkaa kun lähtee käpistelemään niin voi olla loputon suo edessä, valmistajat tekee aika usein järjestelmät vaikeiksi ohittaa, varsikin kun on kyse turvallisuuteen vaikuttavasta varusteesta.
5.6.2013 17:22
Aikamoista hevonpaskaa tuo absipakon perustelu turvallisuudella. Oikeasti jos haluttaisiin lisätä turvallisuutta, olisi määrätty ajovarustepakko muidenkin kuin kypärän osalta. Se olisi ollut helppo ottaa käyttöön välittömästi ja vaikuttaisi myös vanhoilla pyörillä ajeleviin. Ei sillä että sitä tai mitään muitakaan pakkoja kannattaisin.
8.7.2013 16:15
Mää oon kyllä ihan pihalla tästä uudistuksesta. Siis miten on ku oon 93 syntyny ja piikkikortin ajoin aikanaan ja pikku a myönnettiin mulle 29.6.2011. No nyt on sitte tullu pari vuotta täyteen pikku a:lla, mutta pitääkö mun vielä käydä jotaki perhanan tunteja ennenku saan tuon iso a:n? Kaverille joka on samassa jamassa ku minä sanoivat poliisilaitoksella että saa ajaa ja mulle taas kerrottiin tänään katsastuskonttorilla että en sais ajaa, vaan pitäs käydä jotaki tunteja jonka jälkeen voi hakea isoa a:ta. Otappa siitä sitte selvää..
8.7.2013 18:14
http://www.trafi.fi/tieliikenne/ajokort ... ttoripyoraTraFi kirjoitti:Ennen 19.1.2013 myönnetyt rajoitetun (max. 25 kW) A-luokan ajo-oikeudet ovat voimassa vanhan lain mukaisesti ja rajoitus poistuu kun kahden vuoden määräaika tulee täyteen.
http://www.trafi.fi/tieliikenne/ajokort ... rottaminenTraFi kirjoitti:Rajoitetun A-luokan (≤25 kW) ajo-oikeuden haltija, jolle on myönnetty rajoitettu A-luokan ajo-oikeus viimeistään 18.1.2013, saa rajoittamattoman A-luokan ajo-oikeuden automaattisesti kahden vuoden kuluttua rajoitetun A-luokan ajo-oikeuden myöntämisestä. Jos ajo-oikeuden haltija tarvitsee ajokorttiinsa merkinnän rajoittamattoman A-luokan ajo-oikeudesta, niin uutta ajokorttia (ajokortin kaksoiskappaletta) tulee erikseen hakea poliisilta.
Eli onnea vaan, oot rajoittamattoman A-luokan ajo-oikeuden haltija. Ei muuta kuin turboa gixxerin kylkeen.
8.7.2013 21:40
Suuret kiitokset! Vähän selvempi vastaus mitä poliisiasemalla taikka katsastusasemalla kerrottiin
Taitaa nuo tehot riittää vielä pitkäksi aikaa hussen jälkeen, ku ei uskalla ees ykköstä vetää loppuun vielä
9.7.2013 10:56
Jep, rajoittamatonta pyörää saat kyllä ajaa, mutta nyt kun näitä kortteja on sotkettu niin saatanasti, niin suositeltavaa olisi käydä päivittämässä kortti poliilaitoksella, jotta saa sen iso-A merkinnän sinnekin.
Ei tule sitten ainakaan epäselvyyksisä poliisien kanssa tien päällä, mutta pakko ei tietenkään ole päivittää jos vain suomessa ajelet.
Ulkomailla taas kortissa täytyy olla iso-A merkintä jos pyörä on yli tehorajojen olevaa mallia, koska tuo on vain suomen kansallinen säädös et kortin merkintää ei ole pakko päivittää.
9.7.2013 19:16
Joo täytynee päivittää uuteen korttiin, kuhan saa kakkosvaiheen ajettua
29.7.2013 17:02
Mitä muuten luulette onkohan poliisit kuinka tarkkoja tän asian suhteen, että jos ajaa esim. pyörällä joka on täystehosena 78kw, mutta rekistereissä 35kw (esim. honda cbr 600rr ilmoitettu teho on 78kw) niin mitä seurauksia tulee jos poliisi pysäyttää ja tarkastelee papereita yms? mahtavatkohan edes välittää tuosta 8kw:sta joka ylittää rajan?
29.7.2013 18:26
Mäkryz kirjoitti:Mitä muuten luulette onkohan poliisit kuinka tarkkoja tän asian suhteen, että jos ajaa esim. pyörällä joka on täystehosena 78kw, mutta rekistereissä 35kw (esim. honda cbr 600rr ilmoitettu teho on 78kw) niin mitä seurauksia tulee jos poliisi pysäyttää ja tarkastelee papereita yms? mahtavatkohan edes välittää tuosta 8kw:sta joka ylittää rajan?
Ajo-oikeudetta ajo, ajokieltoa ja sakkoja.
29.7.2013 19:42
Auttaaks jos 600 kyykyn muutoskatsastaa vähä tehottomammaks ja sit käy katsastuttamas sen 35kw? Onks tos mitää perää? (tuskin)
4.8.2013 20:54
Mäkryz kirjoitti:Mitä muuten luulette onkohan poliisit kuinka tarkkoja tän asian suhteen, että jos ajaa esim. pyörällä joka on täystehosena 78kw, mutta rekistereissä 35kw (esim. honda cbr 600rr ilmoitettu teho on 78kw) niin mitä seurauksia tulee jos poliisi pysäyttää ja tarkastelee papereita yms? mahtavatkohan edes välittää tuosta 8kw:sta joka ylittää rajan?
Senku suikkii mänemään. Itellä kanssa zx-6r papereissa 25kw, todellisuudessa täystehonen. Eikä mitään ongelmia ole ollut. Eihän ne noita kortteja ja papereita tuolla edes katsele. Työnsin ennen kortin saantia kolme viikkoo töihinki pyörällä ilma ongelmia
Se riittää et siel paperissa lukee se 25kw-35kw jos sattuuvat pysäyttämään.
4.8.2013 21:05
Eipä siinä mitään, mutta sitten kun ajat vakavamman kolarin, niin voi hymy hyytyä.
4.8.2013 22:05
AceFin kirjoitti:Eipä siinä mitään, mutta sitten kun ajat vakavamman kolarin, niin voi hymy hyytyä.
Jos sattuu vakavampi kolari tulemaan niin uskoisin että siinä vaiheessa on pienin murhe onko se pyörä 25kw vai täystehonen. Hyvällä lykyllä hengissä selviää
6.8.2013 23:00
Ei se tartte edes vakava olla, sellanen vaan et saapuu poliisi paikalle ja sattuu olemaan tarkalla päällä ja päättää tarkistaa tehoja/papereita ni ei hyvä heilu.