Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
29.5.2013 22:42
On mennyt vähän ohi tälläinen ajokorttiuudistus meikäläiseltä. Tämähän ei vaikuta mitenkään jos on korttinsa saanut ennen tuota 19.1.2013? Meitsillä on iso A ja ikää 20 vuotta.
29.5.2013 23:37
Ei vaikuta mitenkään.
31.5.2013 18:38
Eipä juu muuten vaikuta, mutta nykyään olisi suotavaa uusia kortti, jotta siellä kanssa lukee se A ilman rajoituksia, mutta mikäli näin jo on niin ei tartte tehä mitään.
Ja vaikka vanha kortti oiskin jossa lukee A 25kw niin siltikin saat ajaa niin tehokasta pyörää kun huvittaa.
1.6.2013 1:43
Morjensta, onko kenelläkään tietoa onko tulossa miltään merkiltä mitään sport/fighter pyörää mitä saisaa ajaa a2 kortilla. Ja mitä kaikkia on jo nytten?
1.6.2013 13:26
Kawasaki z800e kuristettuna on A2 kortilla ajettava, ja kyllä siinä mielestäni on tuota sport/fighter asennetta.
1.6.2013 13:42
KTM Duke 690, kartalla vaihdettavissa täystehoisesta 35kw. Ajettuani molemmilla aika paljon niin ei juurikaan huomaa alkuun että kummalla ajaa. Alakierrokset samanlaiset, 35kw vaan lakkaa 3500-4000 kierroksen jälkeen kulkemasta samalla tavalla kuin täysitehoinen.
4.6.2013 1:37
Mites tuo z800e saako sitä muutenkun ABS vai saako myös ilman ABS:ia? Koska jos ei saa ilman ABS:ia niin jää kyllä ostamatta silloin ainakin, muuten voisi ollakkin. Myös nuo xj-6, er-6n ja er-6f kiinnoistasi. Tiätääkö kukaan onko minkään vuoden hornet siinä alle 70kw? Sellainen olisi kyllä ihan hieno kanssa.
4.6.2013 2:31
Yamahayzfrr kirjoitti:Mites tuo z800e saako sitä muutenkun ABS vai saako myös ilman ABS:ia? Koska jos ei saa ilman ABS:ia niin jää kyllä ostamatta silloin ainakin, muuten voisi ollakkin. Myös nuo xj-6, er-6n ja er-6f kiinnoistasi. Tiätääkö kukaan onko minkään vuoden hornet siinä alle 70kw? Sellainen olisi kyllä ihan hieno kanssa.
Mikä abs:ssä niin vieroksuttaa?
4.6.2013 2:46
no en kyllä itse tykkää yhtään kun olisi tarkoituksena opetella stunttaamaan, ainakin jonkun verran. Muutenkin ei moottoripyörään mielestäni oikein kuulu ABS:it
Ei taida kyllä z800 olla mikään paras pyörä opettelemaan stunttaamistakaan. Mitäs suosittelisitte (millä saa myös ajaa liikenteessä)?
4.6.2013 10:12
Joku vanhempi CBR 600? -98 mallissa oli muistaakseni kumminkin jotain 75kw.. Tuo Erkki-6 on kyllä kiinnostava pyörä, testeissähän sitä on paljon kehuttu
Tuohon tehorajaan sais stunttipeliksi myös 450 tai 525 smotokotarin jos ei välttämättä pidä kyykky-tyylinen olla.
4.6.2013 20:46
Osta semmonen missä on poiskytkettävät absit tai jos pyörä muuten miellyttää niin ota sulake pois niin johan häviää absit (tosin merkkivalo huutaa sitten mittaristossa).
Ja paska fakta on se, että parin vuoden päästä abs-jarrut on pakollinen varuste kaikissa uusissa pyörissä:
http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/ ... 242367/304Ja oma mielipide on se, että absit on ihan hyvä normiajossa (leikkimisestä en ota kantaa), mutta yhdistelmäjarrut taas on kyllä ihan hanurista ja niitä en ikinä ottais.
4.6.2013 20:54
Ei ole absit hyviä jos alla on kurapyörä, takajarrun käyttö/lukitseminen on olennainen osa ajamista, eikä kyse ole mistää kikkailusta vaan normaalista ajotekniikasta. Abs olisi ihan jees, jos sen saa kytkettyä takajarrun osalta, tai molemmat päät pois pelistä.
4.6.2013 21:02
Tottahan tuo, ja sen takiahan monesta kuravehkeestä nykyään ne pois saa tai sit on joku sora-asetus joka antaa vähän löysää, mutta saa nähdä miten käy sitten kun vuosi 2016 tulee ja pois kytkentä on kielletty.
Ja toinen ajattelun aihe, että milläköhän nuo kisaenskat ja smotot sitten enää saa rekisteriin, jotenkin epäilyttää et valmistajat niihin viittis abseja laittaa, mutta ehkäpä kiinaskootteri tyyppinen paineenrajoitin venttiili letkussa hyväksytään myös
4.6.2013 21:51
Siihen taisi tulla joku painoraja jonka alapuolelle jäävissä ei tartteisi olla absia ollenkaan, koskee käytännössä kevyempiä moto/kurapyöriä. Varmaan tämäkin asia muuttuu vielä moneen kertaan ennen kun absipakko tulee.
Se on sitten otettava luistokytkin pois käytöstä ja ajettava mutkiin moottorijarrun kanssa. Tai sitten rakennettava toinen jarrysylkkä takapäähän ja jarrukahva ohjaustankoon kuten stunttipyörissä, aina löytyy joku jippo millä noita kierretään
4.6.2013 23:45
Tuskinpa nuo ABS:ät nii hightechiä on ettei saisi ite pois. Ite kattelin sitä uutta piikki ABS Dukea, niin siinä tais olla ihan samat satulat kuin vanhemmissa malleissa.