Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
3.10.2016 7:12
^^^ Jos EXC:n kytkin luistaa niin siellä on jotain vikaa, käytännössä on loistava kytkin joka kärsii aivan mielettömästi väärinkäyttöä ilman että alkaa luistaa tai menee helposti rikki. Vaihda kaikki kuluneet osat mitkä ei ole toleransien sisällä niin kytkin alkaa toimimaan, tarkista myös ettei sulla ole liikaa nestettä kytkikahvan säiliössä.
^^ 2011 on siitä hyvä malli että siihen koneeseen on jo tehty ne 3-4 päivitystä mitä pitää tehsä 08-09 koneisiin. Ajelet ihan rauhassa ja kuulostelet ja katselet öljynvaihdossa onko mitään ihmeellistä. Jos ei ole niin ajoa vaan, kyllä noi alkaa ilmoittamaan remontista öljyn syönnillä, kilinöillä, rahinoilla ja öljyn mukana tulevalla ylimääräisellä silpulla.
26.10.2016 5:36
Aika laittaa pyörä palasiksi, ja rempata huolella kun kelitkin ovat jo senverran huonot. Pitänee aukaista kytkin ja katsella missä mättää.
Myös kaasuttimenkanssa on ollut suurta ongelmaa, kun ei saa millään säätöihin. Se menee myös puhdistuksenjälkeen työnalle. Tulin miettineeksi tätä tps härpäkettä? Minkälaista arvoa sen tulisi näyttää tyhjäkäyntiasennossa kaasutinpelissä? Ja minkälaista urku auki? Video ohjeita löytyy vain ruiskupeleihin ja englanninkielisestä huoltomanuaalista en päässyt oikein jyvälle
Ohjeistukset kiihdytuspumpun säätöön on myös tervetulleita, jonkunverran vinkkejä olenkin jo saanut täältä. Ilmeisesti ajoittaa suihkun niin että tulee niin pikaisesti kuin mahdollista mutta ei kuitenkaan törmää luistiin?
26.10.2016 7:01
Kannattaa tehdä noi kyssärit myos Pohjolan Kurapyöräilijät foorumille, uskoisin että sieltä saat helpommin vastauksia kysymyksiin.
9.11.2016 11:37
Viestiä pukattu sinnekkin mutta aika hiljaista
Mites on, mahtuuko Continental ContiAttack SM 160/60 pyörimään takana vai ostaako suosiolla 150/60? Pitäis rengaspäivitystä tehdä ja lukemani perusteella ei mikään huono rengas.
Pyöränä siis 530
9.11.2016 13:35
Rengas on melkein paras mitä katukumina saa. Leveys valitaan sen mukaan mikä vanne sulla on 4.25" vanteelle 150 ja 5.0" vanteelle 160. Molemmat mahtuu pyörimään haarukassa mutta 160 kanssa alkaa olla ahdasta ketjun kanssa. Kannattaa laittaa yläpuolinen ketjunohjuri ettei ketju woblaa renkaaseen, myös 150 kanssa.
9.11.2016 15:16
Okei, kiitos paljon vastauksesta.
Täytyy mitata vanne kun edellinen omistaja maalannut, eikä mitään merkintöjä. 160/60 kumi siinä on paikoillaan ed omistajan toimesta, mutta kaikki kumethan ei paikoillaan ole yhtä leveitä ja ilmeisesti jotkut laittaa niitä myös 4.25" vanteelle.
Saako näitä yläpuolisia ketjuohjureita valmiina paketteina, vai tarviiko ite kyhäillä?
9.11.2016 21:19
Taisi saada jonkun valmiin, mä tein PE muovista ohjurin entiseen 400 Adveen.
2.1.2017 22:02
Jos on onkelmia stumppailun kanssa, välitysten muuttaminen helpottaa siihen , 50 tai 52 takaratas ja eteen esim 13 ? . Helppoja ratkaisuja omasta kokemuksestani.
Kaasarin kanssa kannattaa huomioida kaikki
kaikista eniten itse olen huomannut että tyhjäkäyntisuutin ja neulan asento ja tietenkin seos ruuvi 1,5 kiekkoo auki talvella. Tankki veke kurkusta löysää ruuveja ja kääntää kaasaria silleen että saa pohjasta ruuvit auki laittaa pykälää isomman tyhjäkäyntisuuttimen , 5 minuutin homma
9.1.2017 17:09
Pitäis hommata vanteisiin oranssit nippelit, yhden mestan löysin jossa oli hyllyssä kyseisiä g8 kierteellä. Minkäslainen tuo g8 kierre oikein on? Onkos tuo joku tuumanen unc/unf kierre? En pääse sovittamaan pinnaa kyseiseen puljuun. Joutuisi jonkunlaisella kierrekammalla testata. Neuvoja?
15.1.2017 14:26
Kysäseppäs tuolta:
https://www.vmx-racing.com/ On suomalainen kauppa ja kasailevat itte vanteensa niin eiköhän niiltä parit nipat joutais erikseen myydä.
15.1.2017 17:37
Moro! Sellasta kyselisin kun oma ktm 530 exc 2008 toimi hyvin kun ajoin lämpimästä tallista n2km matkan pihalle omaan kylmään talliin ja seisonut siellä vajaan kuukauden ajan. Sitten kylmäkäynnistyksen jälkeen (-2 pakkasta) huomasin kun öljyn väri muuttui sinapin/kerman väriseksi ja vaahtosi jonkun verran kuitenkaan jäähdytysnesteen pinta ei vajonnut eikä öljyn määrä lisääntynyt.
Voiko olla mahdollista että kondensio vettä olisi tullut noin paljon vaiko vikaa jossain?
15.1.2017 18:15
Kondensiovettä tai vuoto vesipumpussa joka on tuon vuosimallin tyyppivika jos stefoja ei vielä ole päivitetty uusiin. Muistaakseni joku stefa oli vielä väärinpäin.
16.1.2017 19:13
Jaha, tunnit alkaa täyttyä kun 500 paremmalla puolella jo. Pitäisi rueta varmaan konetta aukomaan. N.250h sitten tehty isompaa remppaa pyörään edellisen omistajan toimesta jossa uusi sylinteri & mäntä, kytkin, magneetto vesipumppu ja nokkaketjun kiristin vaihdettu. Venttiilit n. 150h vaihdettu.
Mitä kannattaisi vaihtaa ja mitä merkkejä suosia? Alkuperäiset on varmasti hyviä mutta kalliita ja itse ajattelin ainakin kampiakselin laakerit ja mäntäsetti. Kiertokanki? Kytkin? Venttiilit?
Kone toimii tällähetkellä moitteetta mutta syö ehkä hieman öljyä. Ehkä siksi että propun kuparitiiviste vuotaa myös hieman joten en osaa sanoa häviääkö sen kautta. Tallissa ei tosin tiputa alleen.
19.2.2017 21:39
Pyörää remppailtu talven aikana ja nyt aloin tuota kaasutinta aukomaan ultraäänipesua varten.
Tuli heti senverta mutkia matkaan että kaasun avaus akselin? Tykönä kaasuttimen rungossa on neulalaakerit kiinni, ja neulalaakerin edessä pienen stefan oloinen tiiviste. Tätä tiivistettä ei tullut tiivistesatsin mukana, enkä ole sitä erikseen löytänyt mistään. En ole tohtinut ottaa irti jos vahingoittuu.
Meneekö tiiviste piloille ultraäänipesussa? Ultraäänipesu siksi koska en ole saanut stumppailua loppumaan millään. On vaihdettu eri suuttimia, neuloja, o-rengasmodia, spaceria kiihdytyspumpun kalvolle jne. Mikään ei tunnu auttavan.
Jelppikääpä osaavat jos satutte postauksen lukemaan
20.2.2017 8:23
Tiivisteet/stefat ei mene miksikään uä-pesurissa ellei käytetä niitä syövyttäviä kemkaaleja puhdituksessa.