Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: ktm 450, 525

15.9.2016 6:41

En ostaisi krossia kun niissä on vakuutukset järkyttävän hintaisia eikä niitä saa kilpiin. Mielummin valkokilpi enska, vakuutukset paljon halvemmat ja voi hyvällä omatunnolla hurauttaa tietä pitkin jos on tarvetta.

Re: ktm 450, 525

15.9.2016 9:01

Joo op:lla 1000€ aktialla 2000€ vuosi. On kallista. Kilvellinen ois mukava mutta ne viedään käsistä jos jäää miettimään :)

Re: ktm 450, 525

15.9.2016 12:40

Kilvellisestä pääsee myös eroon aikanaan kun myy pyörän, tuon ikäiset krossipyörät on ongelmajätettä kilvellisiin verrattuna.

Re: ktm 450, 525

16.9.2016 6:07

Joo se on tullut huomattua kun noita ilmoituksia seurailee niin ei ne kilvelliset kauaa siellä myynnissä notku.

Re: ktm 450, 525

21.9.2016 0:09

Sellasta mietin, että mitä vaatii ja mitä maksaa saada ktm exc 450 09 valkokilpiseksi :eek: ?! (Löytyy tullin punakilpipaperit )
Kiitos jo etukäteen :) ;)

Re: ktm 450, 525

21.9.2016 15:16

Tekis mieli sanoa että kvg...
Mutta alla listaa:
- CoC todistus 0-150€ / KTM Nordic tai vaikka TUV Nord
- pyörän rakentaminen katsastuskuntoon nnn€ (kuristukset, valot,vilkut, peilit, yms)
- katsastus + kilpi 100-200€ (kannattaa kysellä eri konttoreista, hinta haitaria on)
- verot, tuon ikäiseen arviolta: 200-400€ (tullin sivuilta vois katsella).

Itse katsastin keväällä 08:n TE 250 Hussen ja se meni kyllä ihan sukkana kilpiin ja jopa alle 200€ veroilla. 450:ssä taitaa olla korkeampi vero % ja KTM:t ovat muutenkin ehken hieman hinnakkaampia joten verokin luonnollisesti suurempi.
Pyörä piti konttorille rakentaa kokolailla lailliseen iskuun eli vakio (tai e-leimattu) putki killerillä + vilkut, peilit, kilventeline heijastimella + rekkarinvalolla yms.
Vilkuista ja putkesta katsottiin e-leimat ja pyörää käytettiin sen verran että valot ja vilkut saaatiin testattua ja äänet kuunneltiin. Kuristuksia ei katsuri oikein osannut tarkistaa mutta kysyi kuitenkin niistä, vakuutin olevan asennettuna ja siihen tyytyi.

Re: ktm 450, 525

27.9.2016 11:55

Morjes,
Toivottavasti on oikee paikka kysellä kun mulla on tommonen EXC 530 smoto ja sille on kertynyt noin 230 ajotuntia niin mietiskelin että pitäs varmaan 300 tunnin kohalla vaihdella jotain palikkaa koneen sisältä että millasta remppaa muut on tehnyt?

Mäntä? Venttiilit? Kampi? Nokkaketjun kiristimen ympärys myös likaantuu aina välillä johtuen kaiketi mikrovuodosta, eli tulee vähän öljyä sieltä johon lika tarttuu mutta ei vuoda niin paljoa että valuisi.

Jos ei tuu muuta viisautta niin varmaan vaihan vaan männän ja katon miltä venttiilit näyttää yms.

Re: ktm 450, 525

27.9.2016 12:53

Osien vaihtotarve selviää koneen avauksen jälkeen. Kari Tiaisen safaripyörillä ajetaan aika isoja tuntumääriä pelkällä männänvaihdolla, tällaista raporttia on kuulunut Motorman/Oulu Adventuren suunnalta.

Re: ktm 450, 525

27.9.2016 14:50

Murska kirjoitti:Osien vaihtotarve selviää koneen avauksen jälkeen. Kari Tiaisen safaripyörillä ajetaan aika isoja tuntumääriä pelkällä männänvaihdolla, tällaista raporttia on kuulunut Motorman/Oulu Adventuren suunnalta.


Hyvä kuulla. Pyörä ei ole kauhean rasituksen alla tien päällä, ilmakin maantiellä ja kaupungissa aika puhdasta.

Pitänee tutkailla jos täällä porin suunnalla olisi joku melaanikko joka voisi vaihtaa alapään osia jos tarve vaatii.

Re: ktm 450, 525

27.9.2016 15:58

Minkä vuotinen pyörä?

Re: ktm 450, 525

29.9.2016 20:09

Vihdoinkin huomenna saa hakea pyörän huollosta, koko kesä meni odottaessa :-( saa nähä pelaako nyt hyvin.

Mitään vikaa ei löydetty miksi öljyt ei pysyneet omilla puolillaan, öljytilat päätettiin vain yhdistää ja lyödä nippuun.

Ehkä tyhmä kysymys, mutta miten tunnistan onko pyörässä akran alkukäyrä vai vakio?

Re: ktm 450, 525

30.9.2016 5:42

Öljytilojen yhdistäminen oli hyvä ratkaisu. Öljymäärä mulla oli alkuun 1.4l, vähän aikaa kun meni niin nostin 1.7 litraan eikä ongelmia öljyn vaahtoontumisen takia ollut.

Tuolla öljymäärällä vaihteiston tarkastusproppu toimii oikean öljymäärän indikaattorina, pyörä vaakasuorassa ja proppu auki niin öljyn pitäisi olla propun tasalla. Jos pikkasen kallistamalla ei tule öljyä reiästä niin loraus öljyä koneeseen.

Öljytilojen yhdistämisen jälkeen vaihtoväli katukäytössä oli 20-30h ja öljynä TB Superbike. Samaa vaihtoväliä moni muu käyttää kenellä on vastaava pyörä adventure käytössä.

Re: ktm 450, 525

30.9.2016 22:58

Kyllä, oli hyvä homma että kyseinen liike suostui yhdistämään öljytilat, ja tekivät siinä samalla myös moottorin huohotukseen parannuksia. Nyt moottori tuntuisi pelaavan hyvin eikä minkäänlaisia sivuääniä enään kuulu.

Mutta sitten ne huonot uutiset, kaasari säädettiin samalla, mutta samanlainen stumppailija se on edelleen. Myös Kytkin luistaa niin maan perkeleesti, luisti hitusen jo ennen remppaa mutta nyt raskaammilla välityksillä se on aivan hitvittävää.

Välillä ei luista ollenkaan ja välillä hyvä kun edes eteenpäin pääsee, jos kytkinkruunu on urittunut niin tekeekö se silloin näin? Myös kytkin pohjassa pyörä nytkyttelee etiäppäin liikennevaloissa.

Re: ktm 450, 525

1.10.2016 14:09

Murska kirjoitti:Minkä vuotinen pyörä?


mulla 2011

Re: ktm 450, 525

3.10.2016 6:01

Ajattelin tännekkin laittaa, oma -06 525 exc varastettiin Kuopiosta 30.9 - 1.10 yönä, fb:ssä olevat saavat linkin auki.. puhelin ei anna ladata kuvaa minnekään.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1054183011366739&id=248994435218938