Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
10.8.2016 10:50
Jd jetting neulan mukana tuli spaceri kiihdytyspumpulle ja o rengas modi jotka laitoin kiinni. En ole tarkistanut ajoitusta, olisiko jossain siihen selkeät ohjeet?
Öljypumpun akseli on uusi ja samoiten stefa, kumma että silti ölpät sekoittuu
10.8.2016 11:23
Jos on O-renkaat niin siloin ei paljoa pääse ajoitusta säätämään. Jos ryypyn syytin on liian iso niin O-renkailla saattaa kone stumpata tukehtumiseen. Kokeile ilman O-renkaita miten toimii. Keihinin kiihaarin ajoitukseen löytyy vinkkejä Youtubesta.
Aika outoa jos öljyt sekoittuu jos noi on vaihdettu (molempien pumppujen stefat), onko lohkojen välissä tiivistemassassa vuoto jossain kohtaa? Kannattaa olla yhteydessä työn tehneeseen liikkeeseen että kaikki ei ole kunnossa.
10.8.2016 20:03
Ei auttanut o rengas modin poisto,laitoin kaasuttimen vanhoihin säätöihin takaisin, paitsi kiihdytyspumpun kalvon spaceri jäi paikoilleen. Stumppaa silti erittäin herkästi. Tulppa oli ainoastaan kierteiden lopusta musta, keskielektrodi ja maaelektrodi valkoiset. Käykö nyt liian laihalla/kuumana? Obdtr 4 lovi, pääsuutin 185, tyhjäkäynti 45 ja seosruuvi 1.75 auki. Ei kyllä liian laihalla pitäisi käydä noilla setupeilla.
Öljyt kyllä menevät selvästi sekaisin.. kun asetan öljyrajan silmän puoleenväliin, niin kilometrin lenkinjälkeen öljytaso on noussut silmän yli, ja huohotinletkusta tippuu öljyä. Öljymäärä silmässä ei laske koneen jäähdyttyä... jokin vuoto siellä täytyy olla vaikka akseli ja stefa uusia.
10.8.2016 20:07
Ei kannata ajaa enempää ennen kun öljyt pysyy oikeilla puolilla.
Laihalla taitaa käydä. Myös kiihdytyspumpun toiminta vaikuttaa isosti stumppaamiseen, en nyt äkkiä löytänyt niitä videoita missä säädettiin pumpun ajoitus kohdalleen. Jos ruikkaa liian myöhään, alkaa kone kakomaan, sama juttu jos ruikkaa liian aikaisin.
10.8.2016 20:19
Pitää olla yhteydessä liikkeeseen joka remontin teki.
Voiko nokkaketju rallattaa kovinkin äänekkäästi? Uusi ketju sekä alkuperäinen kiristin, mutta tuntuisi rallattavan todella kovaäänisesti moottori. Seuraa kierroksia, kuuluu myös moottorijarrutuksella. Tietyllä kierrosalueella rallatus kuitenkin vaimenee ellei lopu kokonaan, mutta heti kun kierrosaluetta muuttaa niin se alkaa taas voimistua.
Koneremontissa vaihdettiin tosiaan aika laajasti palikkaa joten en usko sen johtuvan laakereista.
10.8.2016 20:45
Kun kaikki on kunnossa niin kone on melkoisen äänetön, ei rallata eikä kolise. Jos nokkaketjun kiristin on uusi ja ketju rallattaa niin joku mättää, hukkuuko matkalla öljynpaineita eikä kiristin jaksa toimia kuten kuuluu?
10.8.2016 21:03
Tämä on ensimmäinen nelitahtipyörä niin en osaa sanoa öljynpaineisiin mitään, erittäin häiritsevä se ääni on ja kone oli hiljaisempi ennen remonttia
En epäilisi vaikka kone olisi rempattu kiireessä miten sattuu, olivat unohtaneet öljypumpun kannen alta O rengas tiivisteenkin. Öljy pursui ulos aika voimalla kun koneen sai tulille ensimmäisen kerran....
10.8.2016 22:51
Nytton motti rempattu ja mukavaa ajella taas hyvillä mielin. Oli aika aiheellinen se remppa ku kietarin alapää oli aika heikossa hapessa.
Mutta asiaan, varsinainen kyssäri oli se että eikös jarru/kytkin nesteessä saanu olla DOT 4 tai DOT 5.1? Ku muistelisin että ainoo erillainen on se 5.0 mitä ei sais ilmeisesti änkee noihin :o
11.8.2016 6:38
^^ Vie pyörä takaisin korjaamolle ennen kun se lahoaa kokonaan. Kun kone on kunnossa niin se käy melkein kuin japsikoneet ilman rallatuksia ja kolinoita. Toivottavasti ei ole tullut mitäään vaurioita jos öljynpaineet ei ole olleet kunnossa.
Muistelen kanssa että dot4 nesteen voi korvata 5.1 nesteellä. Kannattaa valita sellainen neste missä on kiehumispiste mahdollisimman korkea niin jarrut ei häviä kovassa käytössä kun neste ei ala kiehumaan.
11.8.2016 6:48
Saanana kirjoitti:Pitää olla yhteydessä liikkeeseen joka remontin teki.
Voiko nokkaketju rallattaa kovinkin äänekkäästi? Uusi ketju sekä alkuperäinen kiristin, mutta tuntuisi rallattavan todella kovaäänisesti moottori. Seuraa kierroksia, kuuluu myös moottorijarrutuksella. Tietyllä kierrosalueella rallatus kuitenkin vaimenee ellei lopu kokonaan, mutta heti kun kierrosaluetta muuttaa niin se alkaa taas voimistua.
Koneremontissa vaihdettiin tosiaan aika laajasti palikkaa joten en usko sen johtuvan laakereista.
-08 ja siitä eteenpäin ekalla startilla pitää helvetimmoista rallatusta pari sekunttia ja sitte loppuu ku kiristin saa paineensa. Mullaki eilen eka startti rempan jälkee nii ei se nokkaketju tai mikään muukaan mitään kovaa ääntä pidä. :/
Osan otot, varmaa kiva fiilis maksaa rempasta ja saada loppu ajokausi taistella asian kanssa et sais toimivan moottorin
11.8.2016 8:35
Joo vastaisivat ko puljusta niin voisi muutaman valitun sanan sanoa. Taidan tehdä täysremontin koko pyörään nyt samalla kun otan moottorin toistamiseen irti. Rungon vien pulverimaalaukseen. Pulverimaalauksesta puheenollen syyläreiden välissä on jäähdytinneste putket, jotka menevät rungon läpi. Onko nämä työläs vaihtaa? Taitaa sulaa kun uuniin laitetaan. Kaikki muutkin vinkit ovat tervetulleita ennen pulverimaalaukseen laittoa.
11.8.2016 8:42
Saanana kirjoitti:Joo vastaisivat ko puljusta niin voisi muutaman valitun sanan sanoa. Taidan tehdä täysremontin koko pyörään nyt samalla kun otan moottorin toistamiseen irti. Rungon vien pulverimaalaukseen. Pulverimaalauksesta puheenollen syyläreiden välissä on jäähdytinneste putket, jotka menevät rungon läpi. Onko nämä työläs vaihtaa? Taitaa sulaa kun uuniin laitetaan. Kaikki muutkin vinkit ovat tervetulleita ennen pulverimaalaukseen laittoa.
Hep, mua kiinnostaa sama aihe ku talvella tarkotus maalata huvikseen runko. Suurin kysymys koskiski just tota letkua ja sitte sitä et mitä ootte tehny runkonumerolle? Hölmöltähä se näyttää jos teipillä peittää ja maalaa ympäriltä :o
18.8.2016 20:17
Mulla on siis 2004vm 525 exc ja tarviisin uuden akuna mutta tuntuu olevan kiven alla sopiva koon puolesta vaikka amppeeri määrältään sopivia löytyy.
Pienempi amppeerisia akku löytyy sellasia mitkä mahtuu telineeseen mutta en tiedä riittävätkö ne sitten joten kysynkin että minkälaisia / kokosia akkuja teillä näissä on?
18.8.2016 20:28
Tome^ kirjoitti:Mulla on siis 2004vm 525 exc ja tarviisin uuden akuna mutta tuntuu olevan kiven alla sopiva koon puolesta vaikka amppeeri määrältään sopivia löytyy.
Pienempi amppeerisia akku löytyy sellasia mitkä mahtuu telineeseen mutta en tiedä riittävätkö ne sitten joten kysynkin että minkälaisia / kokosia akkuja teillä näissä on?
Mulla oli muistaakseni 6Ah akku nut ostin 4Ah ku ei löytyny muute sopivaa. Hyvin se silläki pelaa kunhasun pyöräs lataa kunnolla.
15.9.2016 5:18
kannattaako ostaa käytettyä 450 sx vm05 ?
Lähinnä ois metsäteillä ajelua, montuilla, ehkä talvella jäällä.
Mitä tuommoisen ostossa kannattaa huomioida ?
Sen tiedän että sillä on sänkirallia ajettu joskus.
koe ajamassa kävin ja en huomannut mitään sivuääniä.
Tuntui vääntöä olevan enemmän kuin osasin kuvitella.