Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
30.6.2015 21:36
hah järki ei oo tätä päätä ikinä pakottanu ja tuskin tulevaisuudessakaan. tarkotatko sitä akran tuotetta missa villa on ns.tyynynä pussin sisällä?
1.7.2015 7:28
Sitä kudottua/punottua villaa olen käyttänyt, on kun narusta olisi tehty räsymatto.
11.7.2015 19:05
Osaako kokeneemmat sanoo mikä kotariin iski? Valutti öljyt pois eturattaan takaa keskelle pihaa kun pyörä seiso muutaman viikon, suoraan ajosta tulin eikä sillon ollu mitään sivuääniä tai öljyjä valunu? Nyt kävin hieman tutkimassa niin koko eturatas liikkuu koneen "sisään" päin ehkä sentin verran mutta ei enempää...
Onko kenelläkään kokemusta viasta tai sen vakavuudesta. Pyörähän siis 450 exc rfs koneella. Käyttänyt en ole koska ei öljyjä sisässä.
13.7.2015 11:41
Rattaanpultti vaan päässyt löystymään? Ainakin silloin akselin o-rengas pääsee löysälle ja vuotaa holkin sisältä ulos. Ota ratas pois ja tutki liikkuuko koko akseli pitkittäin, jos liikkuu niin laatikossa jotain hämärää. Jos ei niin osat on vaan löysällä, eli putsaa palikat ja kunnon lukitetöhnää kierteisiin. Sekä tietysti öljyä koneeseen.
18.7.2015 12:50
Kellään tietoa mistä mittaristo haistelee nopeustiedon kun vaihdoin motot ensimmäistä kertaa alle ja mittaristo ei enää näytä nopeutta? Jarrulevyyn magneetti tms?
EDIT: minuutin googletuksen jälkeen löytyi... Tässä kuva muillekkin ongelman kanssa kamppaileville
18.7.2015 14:53
Ja magneetti pitää olla oikeinpäin, muuten mittari toimii miten sattuu tai ei toimi ollenkaan.
19.7.2015 21:39
Jooh siis voiko olla niin että takapyörän laakerien vaihdossa nakuttelin ekaa laakeria ns. liikaa että ois pettäny alta se "stoppari" mistä laakeri ei syvemmälle mene? Väliholkkia kun sovittelee niin holkkia jää toiselta puolen millin pari yli sen stopparin.
20.7.2015 7:36
Ei niitä laakereita pitäisi saada kovallakaan nakuttelulla liian syvälle. Jos laakerit istuu tiukasti pesässä niin ei haittaa jos toinen laakeri ei mene ihan pohjaan asti, tärkeämpää on että se stoppaa väliholkkiin. Yleensä väliholkki on hieman pitempi kuin pesien välinen mitta, tämä siksi että akselin puristus kohdistuu väliholkkiin eikä laakerointiin. Kiinni vaan ja mopo ajoon
21.7.2015 8:37
Suosittelen kuitenkin katsomaan laakerit suht samalle etäisyydelle. Mulla oli sama homma smotojen etunavassa ja toispuoleisesti asennettuna 120 leveä rengas otti hitusen kiinni toiseen pumppuun, sekä jarrulevy kihnutti satulan kiinnikkeeseen. Nyt molemmat laakerit keskitettynä mahtuu kaikki sulassa sovussa pyörimään. Mutta ei kai sillä väliä jos ei ota kiinni mihinkään.
2.8.2015 23:58
En nyt löytäny Lc4 omaa topiccia, mutta ilmeisesti samaa keulaa mitä tuossa 2002 mallissa on, niin löytyy myös muistakin kotareista (?).
Eli siis stefoja olen vaihtamassa ja löysin kahta eri kokoa stefoja, 43 x 52,7 x 9,5/10,
5 ja 43 x 52,7 x 9,5/10,
3. Onko tuolla heitolla mitään merkitystä? Sillä esim xlmoto myy tuolla 10,3 koolla, ja tällä siis hintaa lähes 50€
, kun taas esim. ebayssa oli myynnissä tuolla 10,5 koolla, jota löytyy myös suomalaisista firmoista n.20€ hintaan. Ei tietenkään tee mieli maksaa puolta enempää hintaa samalla tavalla toimivasta stefasta
20.8.2015 13:29
HoNNddA kirjoitti:saa tarjota db killeriä akraan jos sattuu jollain nurkissa olemaan
Löytyy yks kipale, tervetuloa turusta hakemaan
12.9.2015 16:42
Ideoita kellään että mikähän mahtaisi olla kotkassa vikana kun ei tahdo sammua sammutusnapista sitten millään?
12.9.2015 19:10
Kontaktivika napissa tai johdotuksissa, tai voi sammuttimen johtokin olla poikki.
Tällaiset itelle nyt tulis ainakin mieleen, mitkä ensiksi tarkistelisin
9.10.2015 22:26
Mulla on -01 520 kottarainen ja mieli tekis talven aikana pistää -08 mallin katteet.. Mitä kaikkee tarvii ostaa että saa katteet kiinni?
13.10.2015 3:01
Pitäisiköhän olla huolestunut kun 500:sen kotarin alkukäyrän kohdalta kannen välistä valuu jonkin verran öljyä? (ei mitenkään hirveesti mutta jollain tapaa kuitenkin) kuitenkin pyörällä ajettu vasta 60h joten eihän nyt tiivisteiden vielä pitäis olla entiset
kenties kellään muulla vastaavanlaista "ominaisuutta" kotkassa?