Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: ktm 450, 525

10.10.2014 19:37

Lasittuneista kytkinlevyistä on jossain puhuttu :nörtti: :nörtti:

Re: ktm 450, 525

14.10.2014 19:03

JoXuZ kirjoitti:Pyydät jotain sähköistä tietävää kaveriks. Hankala alkaa neuvoon, että mittaa ja mittaa. Pitäis alkaa polttimolta taaksepäin mittaan mihin se jännite jää. Sähkökuva viereen vaan, niin 10 min ja vika kyllä löytyy, jos jotain sähköistä tietää.


Siis polttimolle kyllä tulee jännite, mutta jännite pomppii 1-30 voltissa. Voiko olla muusta kuin jännitteensäätimestä kiinni?

Re: ktm 450, 525

16.10.2014 18:51

Polttimolle taitaa tulla vaihtosähköä vakio kaluilla, jos oikein muistan. Jos se pahasti pomppii niin yleismmittari ei ehkä pysy perässä.

Jännitteensäädin vois olla hajalla. Voin mielenkiinnosta vilkasta sähkökaavioo, kun pääsen koneelle.

Re: ktm 450, 525

20.10.2014 21:17

Mitenkäs nää kotareiden vanteet käy keskenää? Onks mitää merkitystä et minkä kokosesta pyörästä on tai minkä vuotisesta. Jos on kuitenki exc:n vanteet

Re: ktm 450, 525

20.10.2014 21:30

Käy tosi hyvin kaikkiin, pyörän koolla ei oo väliä, jos on exc. Joku tais sanoo et 03-15 exc mallien vanteet käy päikseen.

Re: ktm 450, 525

23.10.2014 19:32

Pitäis pikkuhiljaa alkaa mäntää vaihtamaan jäitä varten, purkuoperaatio ja kasaus kokonaisuudessaan suht selvillä, mutta mitä muita asioita kannattaisi ottaa huomioon samalla? Kuten nokkaketjun tarkistus/kiristys (tarvitseeko vaihtaa?), venojen säätö yms.. Syltty mittaukseen ja mäntää sen mukaan, paljon ns. välys männällä ja sylinterillä että osaa tilata oikean koon? (pyörällä vähän alle 500h ja todnäk myös syltyllä). Kokemuksia eri männistä, prox jne..?

Re: ktm 450, 525

27.10.2014 11:33

Jos ei aiemmin ole tehty niin tärkeämpää kuin männän vaihto olisi tarkastaa kampura ja vaihtaa kiertokangen laakeri. Toki mäntäkin kannattaa vaihtaa. Pytyssä on leima onko I vai II koon mäntä, ei se siitä muutu jos pytty on ehjä, sitten kun muuttuu niin se on soikea. Välys lukee manuaalissa joskin sekin on vähän makuasia.

Re: ktm 450, 525

8.11.2014 18:39

Kytkin pitäsi alkaa vaihtamaan -05 450 exc:hen, pääasiassa tulee katuajoa mutta mikroautoradallakin tulee käytyä kyllä ajamassa aika paljon.

Laitetaanko normikytkintä tilalle vai saako tuohon jtn spesiaalikytkintä mikä mahdollistaisi esim. motoslaidin radalla?

Re: ktm 450, 525

9.11.2014 10:33

En ole varma saako luistokytkintä....
Se on todella hyvä, on kalliimpi jos saa, mutta on parempi koska rasittaa myös vähemmän konetta

Re: ktm 450, 525

9.11.2014 13:04

Onko tuo automaattikytkin sama asia kuin luistokytkin?

Re: ktm 450, 525

9.11.2014 13:12

Ei.

Automaattikytimellä ei tarvise käyttää kytkinkahvaa ollenkaan, jos ei halua. Ei tarvii muuta kun lätkiä vaihteita päälle ja vääntää kaasua.

Luistokytkin antaa kytkimelle luistoa moottorijarrutuksissa niin ettei takapyörä mene lukkoon tai ala pompottamaan.

Re: ktm 450, 525

9.11.2014 14:49

Onkohan tuo luistokytkin hintansa arvoinen? Näin harrastekäyttöön ajateltuna.

Re: ktm 450, 525

9.11.2014 22:07

No se riippuu vähän...Mulle muutama sanonut että hyvä asia ja meinasin kyllä laittaa sen n.900€ siihen kiinni.
Mutta jos on rahat tiukalla ja ajaa kadulla suurimman osan, niin ei, mutta sitten taas jos ajat paljon radalla, sanotaan vaikka useita kertoja viikossa, niin miksi ei olisi hyvä juttu, kun se muutenkin rasittaa vähemmän konetta.

Re: ktm 450, 525

10.11.2014 19:04

Onkohan tuo smt sit merkkinä hyvä valinta?

Onko täällä ketään kellä olisi luistokytkin smotossa niin voisi jakaa kokemuksia?

Re: ktm 450, 525

10.11.2014 20:04

690 SMC/Endurossa on vakiona luistokytkin, jälkimmäisestä kokemusta yli 20tkm verran enskoilla/motoilla ja siinä ei ainakaan voinut moittia luistokytkimen toimintaa.