Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
14.3.2013 22:08
AceFin kirjoitti:Teoriat ja ajotunnit voit hoitaa vaikka heti, mutta sen uuden kortin saat vasta kun A1 ollut voimassa 2 vuotta. Menet jonkunnäkösen lapun kanssa sitten sinä päivänä asemalle, mikä sitten todistaa, että olet tarvittavat ajo- ja teoriatunnit käyny. Siitä käsittääkseni saa suoraan väliaikasen kortin ja vähän ajan perästä saa hakea uuden.
Eli tuo kortin saaminen siirtyy minun osalta 2kk pidemmäksi kortin menetyksen vuoksi?
14.3.2013 22:55
Ei, kortin menetys ei vaikuta siihen. Jos sulla olis voimassa olevaa suorituskieltoa siihen aikaan, niin sitten se kortin saaminen siirtyis.
14.3.2013 23:03
Kertokaahan te jotka tiedätte asioista.
Ajoin pikku A kortin viime keväänä, B kortti oli jo pohjalla. Saanko edelleen ajaa nelipuokilla joka on "kuristettu" 12kw?
Milloin saan ajaa kuristamatonta tonnikolmesatasta hajabusaa?
En oo enää yhtään kärryillä näistä asioista kun kauheesti muuttuvat.
14.3.2013 23:33
Saat ja ensvuoden keväällä ku tulee se 2v täytee
15.3.2013 0:25
TgNox kirjoitti:Puhuin nyt siitä, että pitääkö se kortti olla ollut taskussa kaksi vuotta vai ei enkä mitään siitä, että päivittyykö se automaattisesti. Ennen kun ei tarvinnut olla.
Haatsi kirjoitti:Ja nykyään jos haluaa pelkällä korottamisella A1->A niin pitää olla ollut kaksi vuotta voimassa A1 kortti, jos haluaa aikaisemmin joutuu käymään koko A opetuksen.
No eikö se tuossa aika selvästi sanota, olettaen että haatsin tiedot on oikeita.
15.3.2013 1:04
Joo kyllä se mulle tuli selväksi. Lähinnä vastasin tohon haatsin väärinymmärrykseen/mun huonoon ilmasuun, jota se tuossa viestinsä alussa kävi läpi.
16.3.2013 13:30
Näkyykö rek.otteessa teho josta pyörä on kuristettu 25kw? Kelailen tässä taas 600cc pyörän ostoa..
16.3.2013 14:40
Eikös siihen merkitä alkuperäinen teho josta kuristettu?
Ja kyllä noi MP-poliisit aika ajantasalla on noista pyörien tehoista jne
16.3.2013 15:24
Ei välttämättä papereissa lue, mutta kai ne poliisit pääsee samoihin tietoihin käsiksi kuin katsastajat ja sieltä se selviää. Omissa papereissa ei lue alkuperäistä tehoa.
16.3.2013 15:40
Kaverilla on CBR 600RR ´09 ja se kuristettiin kesällä 25 kilowattiseksi kaasukurilla. Poliisit sitten pysäytti ja rupes kattomaan että onko kuristettu, papereissa lukee että kaasu kääntyy 8° (muistaakseni) ja poliisi ränkläsi kaasukapulaa todeten pyörän lailliseksi. Saako tuota merkintää mitenkään papereista pois, että on kaasusta kuristettu? On kyllä aivan helvetin mopoonen vehje mitä nyt kuristettuna sitä tyhjällä asfalttialueella koitin. 1-4 vaihteilla kun kiihdyttää kaasu pohjassa niin tuntuu että kaverin EXC 125 lähtee paremmin
16.3.2013 15:44
Ei, kannattaa just ton takii kuristaa jostain sellasesta paikasta ettei sitä voi kokeilla ilman et purkaa pyörää tms.
16.3.2013 16:12
Laita kolmetoista pikakaasu ni ei kahva paljoo käänny vaikka onkin kaikki tehot käytössä
16.3.2013 16:54
No tietenkin se vaihtoehto kyllä olis
Mitäs sitten jos ei oo paperit mukana, näkyykö nuo samat tiedot koneelta?
16.3.2013 23:12
No voeee helevata... Kyllä tää homma kustiin nyt aika huolella valtion/EUn toimesta
Ehkä sitä pitäs vaan ostaa kuitenki tollane kuussatanen ja ajella ilman korttia
edit. Sitten on tietysti se kysymys, että millasia rangaistuksia saa kun ajelee liian suuritehoisesta pyörästä --> alle 25kw kuristetulla pyörällä ja jää kiinni tästä... Mitään arvailuja kellään?
17.3.2013 4:31
Kulkuneuvon kuljettaminen oikeudetta.
-Sakko
-Vuoden suorituskielto
-Ajokielto