Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.
19.6.2013 15:27
Onkos sulla ollu tuon 510 kanssa minkäänlaisia ongelmia koneellisesti tai muuten? Kun liikkeessä sanoivat että jossain mallissa olisi ollut bensan syötön kanssa ongelmia ja juuri sen takia vaihettu pyörä 511 malliin. Itsehän meinasin hankkia 510 mallin mutta kun hyvä tarjous tuli vastaan niin päätin tarttua tilaisuuteen.
19.6.2013 16:01
Dr Bomba kirjoitti:Onkos sulla ollu tuon 510 kanssa minkäänlaisia ongelmia koneellisesti tai muuten? Kun liikkeessä sanoivat että jossain mallissa olisi ollut bensan syötön kanssa ongelmia ja juuri sen takia vaihettu pyörä 511 malliin. Itsehän meinasin hankkia 510 mallin mutta kun hyvä tarjous tuli vastaan niin päätin tarttua tilaisuuteen.
Muuten toiminut ok, mutta kerran talviseisonnan jälkeen oli tuon ruiskun kanssa jotain ongelmaa. En tiedä mistä alkoi ja ainoa korjaus oli koko ruiskun vaihto uuteen. Itsekkin ostin tämän uutena kun oli kohtuu hintainen silloin 2000€ halvempi kuin normaalisti ja uusi on aina uusi.....
19.6.2013 17:33
Joo tottaha se on että uusi on aina uusi ja kun ei näistä kisakoneellisista pyöristä tiedä millaisessa käytössä on ollut jos käytettynä meinaa hankkia.
19.6.2013 20:17
Dr Bomba kirjoitti:Joo tottaha se on että uusi on aina uusi ja kun ei näistä kisakoneellisista pyöristä tiedä millaisessa käytössä on ollut jos käytettynä meinaa hankkia.
Kyllä kyllä, jokainen voi näyttä mitä kuittia vain, tietysti jos jonkun liikkeen niin voi soittaa ja varmistaa.....
Viimeksi muokannut Husky510 päivämäärä 25.7.2014 12:30, muokattu yhteensä 1 kerran
25.7.2014 10:12
Iteltä löytyy tommonen valkokilpi Honda CR500 enskapeli, suurin pyörä tähänmennessä ja ihan ok peli tiellä, tärisee vaan niin paljon ja vajaakaasulla on sietämätöntä ajaa, tien ulkopuolella pyörällä onki pelkkää nautintoa ajaa, että ei se 450 nelari mikään liian iso ole
15.10.2014 18:20
Moe.
Mikä on ABOUT huoltoväli KTM 640 ja KTM 450 (4-tahti) vehkeillä? Osaako joku sanoa about kustannuksia, jos ajelee esim. 10h viikossa kaupungissa/taajamalla?
Kustannuksilla tarkoitan öljyjen hinnat? Miten usein? Männän vaihto? Mitä muuta ?
Jos sais siis suuntaa-antavan kustannusarvioin pelkistä osista mitä nyt tarvitsee missäkin remontissa tehdä.
Samaa kysyisin Husaberg FS ja FE ( 450-650cc) malleista?
Samaa Husqarnan (400-600cc ) malleista?
Millä enduro/supermoto pyörällä (400-600cc) on kaikista pisin huoltoväli? Onko semmoista?
Ja jos pystyt niin jättäkää ne "osta sellanen pyörä niin ei tarvitse huoltaa" vastaukset pois
Kiitos!
15.10.2014 19:57
Toivottavasti on jotain apua G15net
En suosittele mitään mikä olisi hyvä pyörä osta se...
Mutta kun kerran kysyt, niin paras katupyörä olisi joko Ktm 690 enduro tai smc malli-syy huolto välit, varaosien saatavuus, niiden hinnat, jälleenmyynti.
Pisin huolto väli on varmaan jollain vanhalla Honda xr, Suzuki dr-z400, yamaha xt.
Mutta pitää ottaa myös se huomioon, että joku voi myydä paskaa, eli ihan sama mikä malli, merkki.
Mutta jos haluat erittäin halpaa ja huolto ystävällistä, katusupermoto, siis ei mikään kilpapyörä.
No eli kaikki kilpa supermotot, krossit, endurot. 450-600cc on tiuhalla huolto välillä olevia pyöriä. Öljyt noin 500-1000km, menee öljyä noin 1.2-2L ja suodattimen voi vaihtaa joka toinen kerta ja toisissa on erikseen vaihdelaatikko öljyt.
Suosittelen kattomaan niitä hintoja netistä. Esim halvin toimiva öljy taisi olla joku 35E 4L ja kallein varmaa 4l Castrol 70E....Esim allright voi kattoa merkin/mallin mukaan mitä siihen löytyy, sama storm, taisi olla myös 24mx
Kilpapyörät on yleensä kevyitä, kapeita, pienellä tankilla.
Muutama esimerkki
-Aprilia sxv, rxv 450 tai 550
-Ktm exc 450-530 mallit
-Husqvarna sm450-510 mallit sama on smr mallit, uudemmat 449-511
-Husaberg on kaikki mallit kilpapyöriä
-Honda crf, HM 450cc
-Suzuki rm-z se enduro malli
Katu malleissa on 5-10 000km välein öljyn vaihto, suodatin menee samalla kertaa.
Öljyt saman hintaisia+sama on noissa öljyn suodattimissa ja ilman suodattimissa.
Katu supermoja on yleensä painavampia, isompi tankki.
Muutama esimerkki.
-Ktm 625, 640, 660 lc-4 mallit, 690, supermotot, endurot
-Husqvarna sm610, sm630, te610, te630
-Honda xr
-Suzuki dr-z400
-Yamaha xt mallit.
15.10.2014 20:59
G15net kirjoitti:...
Jos meinaat tosiaan sen 10h viikossa paukuttaa, niin tulee kisasemmissa peleissä aika nopeasti rempat vastaan. Kuitenkin jossain viim. 300h:n kohalla olisi ihan järkevä avata konetta ja kattoa onko tarvetta vaihella jotain palikkaa.
Ainoana kulkupelinä ei kisapyörää kannata pitää noilla ajomäärillä (tai tietty jos tykkää mennä julkisilla).
16.10.2014 6:32
Kiitos vastauksista, sain juuri sitä tietoa mitä etsinkin
!
Muutama esimerkki.
-Ktm 625, 640, 660 lc-4 mallit, 690, supermotot, endurot
-Husqvarna sm610, sm630, te610, te630
-Honda xr
-Suzuki dr-z400
-Yamaha xt mallit.
Saatan valita jonkun näistä sitten!
16.10.2014 12:06
Sopivaa hondaa tai jammua ei oikein löytynyt..
Nettimotossa on 2kpletta Suzuki DR-Z mopedia, toinen vm 2005 (3,5k€) ja toinen 2009 (4,7k€) .
http://www.nettimoto.com/suzuki/dr-z/moottoripyoraTyhmin kysymys kuuluu: missä hinnoissa tommoset/tuon ikäiset yleensä on pyörinyt?
Toki riippuu miten on huollettu jne. mutta yritetään olettaa nyt että kaikki kunnossa ja huolettu ja noiden kuvien perusteella esim?
16.10.2014 20:25
Ei kyllä mitään hajua missä hinnoissa nuo liikkuu.
Jenkeissä aika suosittu malli ekaksi pyöräksi, huolto "vapauden" takia ja sopivan kokeinen, tehoa, painoa, bensan kulutus on kuulema ok, osien saatavuus, hinnat niille. Siis näin ainakin jostain foorumilta tuli selattua ja se oli jenkki foorumi. Myös sitä saa viritettyä myös.
17.10.2014 9:02
G15net kirjoitti:Sopivaa hondaa tai jammua ei oikein löytynyt..
Nettimotossa on 2kpletta Suzuki DR-Z mopedia, toinen vm 2005 (3,5k€) ja toinen 2009 (4,7k€) .
http://www.nettimoto.com/suzuki/dr-z/moottoripyoraTyhmin kysymys kuuluu: missä hinnoissa tommoset/tuon ikäiset yleensä on pyörinyt?
Toki riippuu miten on huollettu jne. mutta yritetään olettaa nyt että kaikki kunnossa ja huolettu ja noiden kuvien perusteella esim?
No tolla välillä ne on yleensä pyöriny. 3.5K on aika alakanttiin. 4.7k aika normi hinta. Sinäänsä vuosimallilla ei ole väliä koska pyörä ei ole teknisesti muuttunut yhtään. Todella huoltovapaa ja luotettava. Sun kilometreillä varmaan hyvä vaihtoehto. Saa myös viritettyä kulkemaan 450 kotarin tms. lailla.