Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.
17.8.2015 15:35
Husky510 kirjoitti:mutta ajo mukavuus on aika "huono", kevyt, niin tuuli ottaa kiinni ja riepottelee.
Viime kesän ajoin 400 EXC:llä ja enskarenkaat alla koko kesän, kilsoja tuli vaihtelevissa olosuhteissa ja eri tyyppisillä teillä vajaa 6000km. Pyörä painaa noin 115kg ja kun kaikki paikat on kunnossa ja säädöissä niin en kyllä havainnut että tuuli olisi riepotellut sen enempää kuin painavammillakaan pyörällä.
Oikeastaan säädetty kisaenska on ajettavuudeltaan parempi kuin moni katukäyttöön tehty vastaavan tyyppinen pyörä. Nelisatkun rakensin talven aikana rallipyöräksi, 24l tankki ja rallikate keulalle ja pieniä muutoksia sinne-tänne. Pyörä oli aivan mahtava ajaa, oli ajopaikka moottoritie tai pikkuinen kinttupolku. Kisapyörän alusta on vaan aivan jotain muuta kun katuvehkeissä
500 SWM on aika mielenkiintoinen paketti ja hinta on hyvinkin kohdallaan, eikö noiden moottori ollut melko kestävässä maineessa kun koneen kyljessä luki Husse?
17.8.2015 19:47
Ok, kyllä mulla pitäisi olla, siis mä olenta, että kaikki on kunnossa, niin kyllä peltoaukealla tuuli otti pahemmin pyörään kuin esim Aprilia DD750, kun se painaa sen 60-70 kiloa enemmän, matalampi..
Myös se satula, toiset tykkää, toiset ei, mutta kyllä se alkaa painamaa lonkkia, ainakin mulla. Sen takia seatconcept "touring" satula on yksi parhaimmista päivityksistä Husseen, suosittelen, galleriasta näkee, että sitä ei edes oikein huomaa...
Ja tuohon koneeseen, kyllä ne tuossa 2008-jälkeen rupesi olemaan vielä parempia, jossain kohtaan oli jotain venttiili hommia, sitten tuli jotain laakeri/kierkangi ja nyt näissä loppu pään, ennen kuin vaihtui Bmw moottoreihin, niin jossain saattoi olla jotain vaihderattaiden materiaali ongelmia, mutta nyt puhuttaan muutamasta yksilöstä.
Mutta kyllä muuten kestäviä ja toimivia..Itsekkin tekisi mieli vaihtaa tuohon SWM SM500R malliin, mutta kun löytyy tallista tuo Hussen SM510R 2010 malli ja jossain kohtaan haluan tuon ainoa V-twin moottorisen supermoton myös ja kokeilla sellaista
20.8.2015 22:53
Murska kirjoitti:Kisapyörän alusta on vaan aivan jotain muuta kun katuvehkeissä
Paitsi jos ostaa katupyörän kunnon alustalla.
21.8.2015 8:11
Ja silloinkin kisakatupyörä pieksee sen katupyörän alustan ja ajettavuuden osalta
Ja mitenkäs tässä käy?
https://www.youtube.com/watch?v=ojL2Pg9p3wk&app=desktopMä vertasin eri tyyppisiä motoja keskenään, kisa- ja katukäyttöön tehtyjä. Puhtaasti katukäyttöön tehdyt katupyörät on asia erikseen ja niitä on turha sekoittaa supermoto keskusteluun.
21.8.2015 14:34
Tuohon viimeiseen ja myös niitä puhtaasti katusupermotoja on minusta outoa vertaa kilpapyöriin...Kun niissä on paljon eroa, kuin yö ja päivä