Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

8.6.2009 19:28

:'( kirjoitti:Ja luulis osaavan päätellä siitä että kyselen netissä tollasta, etten osaa itse päättää 8o

Muuthan sitä pyörää katsoo, mä istun päällä ;)

siis juokset perässä :D no ei vaiskaa.. osta sähkönsiniset vanteet, vois sopiikki! ;)

9.6.2009 8:05

joo|nas kirjoitti:
:'( kirjoitti:Ja luulis osaavan päätellä siitä että kyselen netissä tollasta, etten osaa itse päättää 8o

Muuthan sitä pyörää katsoo, mä istun päällä ;)

siis juokset perässä :D no ei vaiskaa.. osta sähkönsiniset vanteet, vois sopiikki! ;)

Mut nyt ei oo monikossa ;d Pelkkä etuvanteen kehä. Kai se pitää mustat ottaa, ei se varmaan voi sopia jos toinen vannekehä on erivärinen..

30.6.2009 18:12

Tietääkö kukaan mistä sais nopeesti 525 exc vm 05:sen vauhtipyörän ulosvetäjää kun maahantuojalta tilattaessa menee yli kuukaus :eek:
Niin hyvät kelit ettei kestä oottaa niin kauan. 8)

2.7.2009 14:12

Ee-tu kirjoitti:Tietääkö kukaan mistä sais nopeesti 525 exc vm 05:sen vauhtipyörän ulosvetäjää kun maahantuojalta tilattaessa menee yli kuukaus :eek:
Niin hyvät kelit ettei kestä oottaa niin kauan. 8)

Soita johonkin huoltoon että voisko ne lainaa sitä tunniks :D Tai sit vaan viet huoltoon.

5.7.2009 21:42

Paljo 530exc:ssä on hepoa ja minkä ihmeen takia ktm.comissa sanotaan että sen kuutiotilavuus on 510.jotain?? :lol:

Paljonko kulkee vakio väleillä, keuliiko kaasustaa onko tappovehe, kuolenko jos ajan täysiä ja keulin ympäri? Keuliiko tuommonen edes täyessä vauhissa?? :lol:

5.7.2009 22:45

Ace] kirjoitti:Paljo 530exc:ssä on hepoa ja minkä ihmeen takia ktm.comissa sanotaan että sen kuutiotilavuus on 510.jotain?? :lol:

Paljonko kulkee vakio väleillä, keuliiko kaasustaa onko tappovehe, kuolenko jos ajan täysiä ja keulin ympäri? Keuliiko tuommonen edes täyessä vauhissa?? :lol:

Keulii ykkösellä ja sutii soralla.

6.7.2009 20:18

Ace] kirjoitti:Paljo 530exc:ssä on hepoa ja minkä ihmeen takia ktm.comissa sanotaan että sen kuutiotilavuus on 510.jotain?? :lol:

Paljonko kulkee vakio väleillä, keuliiko kaasustaa onko tappovehe, kuolenko jos ajan täysiä ja keulin ympäri? Keuliiko tuommonen edes täyessä vauhissa?? :lol:

HAhaha aika pelle viesti mut vastaan asiallisesti.
EXC 520,525 ja 530 on kaikki 510 kuutioisia. 530 on se malli eikä tilavuus, niin sitä meitä kusetetaan ;)

530EXC:hän on enduro että vakioväleillä tuskin yli 130 kmh mennään, mutta jos laitat smotot ja todella pitkät välit JA jätät järjen kotiin niin saatat päästä 185 km/h..Ilmanvastus on kova.
Enduroväleillä keulii kaasusta vielä kolmosellakin jos nykäsee. Väleistähän se riippuu. Itellä 450EXC keulii kakkosella kaasusta ja välit on sellaset että kulkee smotoilla 170kmh. En sanoisi tappovehkeeksi, kyykyt on niitä koska ne kulkee aivan liian kovaa, mutta teho/paino suhteeltaan tällänen saattaa lähteä käsistä kokemattomalla. Jos sulla on piikkinen kotari niin en usko sulla olevan mitään ongelmaa ajaa tuollaista, tarkasti vaan pidät sen kaasun puolessa välissä, koska saattaa yllättäen keula pyrkiä ilmaan isollakin vaihteella ilmaan kun kiihdytät mutkassa pieneen töyssyyn vahingossa.. :eek:
Keulii toki täydessä vauhdissa, mutta se riippuu väleistä. Jotkut on saanu 525 keulan 120 km/h vauhdissa kytkinpommilla ja mega voimakkaalta tangon repäisyllä.
Viimeksi muokannut jussi666 päivämäärä 14.7.2009 9:42, muokattu yhteensä 1 kerran

7.7.2009 0:17

:'( kirjoitti:
Ace] kirjoitti:Paljo 530exc:ssä on hepoa ja minkä ihmeen takia ktm.comissa sanotaan että sen kuutiotilavuus on 510.jotain?? :lol:

Paljonko kulkee vakio väleillä, keuliiko kaasustaa onko tappovehe, kuolenko jos ajan täysiä ja keulin ympäri? Keuliiko tuommonen edes täyessä vauhissa?? :lol:

HAhaha aika pelle viesti mut vastaan asiallisesti.
EXC 520,525 ja 530 on kaikki 510 kuutioisia. 530 on se malli eikä tilavuus, niin sitä meitä kusetetaan ;)

530EXC:hän on enduro että vakioväleillä tuskin yli 130 kmh mennään, mutta jos laitat smotot ja todella pitkät välit JA jätät järjen kotiin niin saatat päästä 185 km/h..Ilmanvastus on kova.
Enduroväleillä keulii kaasusta vielä kolmosellakin jos nykäsee. Väleistähän se riippuu. Itellä 450EXC keulii kakkosella kaasusta ja välit on sellaset että kulkee smotoilla 170kmh. En sanoisi tappovehkeeksi, kyykyt on niitä koska ne kulkee aivan liian kovaa, mutta teho/paino suhteeltaan tällänen saattaa lähteä käsistä kokemattomalla. Jos sulla on piikkinen kotari niin en usko sulla olevan mitään ongelmaa ajaa tuollaista, tarkasti vaan pidät sen kaasun puolessa välissä, koska saattaa yllättäen keula pyrkiä ilmaan isollakin vaihteella ilmaan kun kiihdytät mutkassa pieneen töyssyyn vahingossa.. :eek:
Keulii toki täydessä vauhdissa, mutta se riippuu väleistä. Jotkut on saanu 525 keulan 120 km/h vauhdissa kytkinpommilla ja mega voimakkaalta tangon repäisyllä.


pitää kyl huomauttaa et kotarit tulee uutena kyllä katuvälityksillä ja endurovälitykset saa mukaan. Eli vakiovälityksillä mennään jo aika kovaa. tosin ykkönen on vähän liian pitkähkö noilla "katuväleillä".

ja eikä kukaan osta supermotoa/enduroa oikeesti sen perusteella, mitä se kelaa huippuja, eihän? kyllä tollane 530 on mylly nostaa kyllä helposti keulaa ihan pelkällä kaasulla. jos o pojil paalua ni ostakaa leikkikaluks ei tartte katuu ostosta.

7.7.2009 17:22

:'( kirjoitti:
Ace] kirjoitti:Jotkut on saanu 525 keulan 120 km/h vauhdissa kytkinpommilla ja mega voimakkaalta tangon repäisyllä.



Pakko nyt sanoo et kaveri saa nostettuu piikkisel kotaril seisaalteen tosta vauhdista että uskon että jos asian osaa niin pitäisi nousta vieläkin lujemmista vauheista

7.7.2009 17:33

Pistäkää siihen välit että kulkee laskennallisesti 180kmh ja yrittäkää uudestaan.

7.7.2009 23:23

Kuinka tiheään tuollasta 525 exc:tä pitää huollella? Jos joku viittis pistää vähä inffoa, että mitä kuuluu tehdä missäkin kilometrimäärässä. Kuinkas usein öljyt vaihtoon ja putsarin pesu?

8.7.2009 8:31

SPRITE-- kirjoitti:Kuinka tiheään tuollasta 525 exc:tä pitää huollella? Jos joku viittis pistää vähä inffoa, että mitä kuuluu tehdä missäkin kilometrimäärässä. Kuinkas usein öljyt vaihtoon ja putsarin pesu?

Ite oon vaihtanu 450 EXC:ssä öljyt 500 km välein, tai aikaisemmin, jos vaihteisto on mennyt jäykäksi. Ja öljynsuodattimet 1000km välein. Ilmanputsarin oon pessyt ja öljynnyt aina kun sen on mennyt likaiseksi eli n. 1500 km välein. Katukäytössä.
Jos ostaa öljynjäähdyttimen(300e) niin öljyjenvaihtoväli pidentyy kahdella.

11.7.2009 17:07

Tuli itekkin investoitua nyt tuommoiseen 450 kotariin. Hyvin toiminut nämä muutaman päivän mitä on tullut ajeltua, ja tehoa tuntuu olevan A1 hussen jälkeen vähä turhankin paljon. Ensimmäinen vika paljastui tänään, seisontajalka tipahti paikoiltaan :D

14.7.2009 9:42

henkka100 kirjoitti:Tuli itekkin investoitua nyt tuommoiseen 450 kotariin. Hyvin toiminut nämä muutaman päivän mitä on tullut ajeltua, ja tehoa tuntuu olevan A1 hussen jälkeen vähä turhankin paljon. Ensimmäinen vika paljastui tänään, seisontajalka tipahti paikoiltaan :D

Haha itellä oli kans jalka paskana. Sitä oli pidetty löysällä ja oli jo kulunut niin paljon että pitäis vaihtaa uuteen.. No amispatentilla se nyt on kiinni. Sitte oli vaikka kuinka monta pulttia vedetty jengattomaksi tai aivan liian tiukalle.
Ei kannata laittaa kovin tiukallle öljyproppua ja muita mitä avaat öljyjen vaihdossa, koska ne ainakin mulla kiristyy aivan älyttömän tiukalle itsestään, etkä välttämättä saa enää irti :roll:

:'( kirjoitti:
AriKa kirjoitti:Kertokaapas viisaammat miten vaihdan stefat 450 exc:n etuiskareihin?

Kokeile eka putsata ne hiekasta. Ohjekirja kertoo miten :D

Mut täs on etuiskarin huoltomanuaali http://slorider.com/KTM/manuals/WP4860MXMA2003.pdf

Jaaha pitäsköhän tuo iskarin stefa vaihdattaa samalla huollossa kun nokkaketjukin.. Ohjeessa käytetään kuumailmapuhallintakin, ei mulla sellasta oo.

Paljonkohan kustantaa tuo huolto kun nokkaketju pitää vaihtaa, kytkinlevyt, ja koneen laakerit pitää tarkistaa kun joku sirisee siellä, toisen iskarin stefa.. 1000e?


Onko normaalia että jarrulevyt menee vähän mustaksi? Mulla on Örthenilta ostetut sintteripalat.

15.7.2009 3:10

:'( kirjoitti:
henkka100 kirjoitti:Blaablaa

Haha itellä oli kans jalka paskana. Sitä oli pidetty löysällä ja oli jo kulunut niin paljon että pitäis vaihtaa uuteen.. No amispatentilla se nyt on kiinni. Sitte oli vaikka kuinka monta pulttia vedetty jengattomaksi tai aivan liian tiukalle.
Ei kannata laittaa kovin tiukallle öljyproppua ja muita mitä avaat öljyjen vaihdossa, koska ne ainakin mulla kiristyy aivan älyttömän tiukalle itsestään, etkä välttämättä saa enää irti :roll:


Ittellä sama vika ton jalan kanssa, pitäs tilailla uus ku tuo "stoppari" -osa jalasta kulunut pyöreähköksi ja jos jalka pääsee löystymään niin se muljahtaa helposti pois pyörän alta :( Kiitti vinkistä noitten öljyproppujen suhteen, olin aikasemminkin kuullut juttua, ettei kannata apinanraivolla iskeä noita pultteja kiinni, pitää pitää mielessä kun vaihtelee oileja tohon.


Edit. Kävin tänään kyselemässä Ykkös-MP:stä paljo maksais uus jalka, 150e kaikkine hiluineen, sai jäädä kaupan hyllylle viel oottamaan :D