Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
27.5.2008 23:18
onko sen korjaaminen ajankohtaista esim. 40tkm ajetuissa vehkeissä? ja onko yleisesti edes 40tkm ajettu jammu tiensä päässä?
28.5.2008 16:28
No ei pitäs todellakaan olla. Jos se pyörämalli ei ole teknisesti täysin susi. Tai muuten vaan raiskattu yksilö. Eikä vaihdelaatikon pamahtamista voi mitenkään ennustaa.
28.5.2008 17:12
Mitään ei voi ennustaa, oma, juuri huollettu Cebari laukesi viime viikolla. Saattaapi tulla komia lasku. Sanotaanko että ei ole halpa harrastus, jos alle neljän tonnin pyörään on tänä kesänä laittanut tuhatkunta euroa ja kohta menee varmaankin toinen mokoma. Plus bensat ja vakuutukset
28.5.2008 17:18
Mikäs Seppoon tuli?
28.5.2008 19:32
Gleb kirjoitti:Riskinä on että 90-luvun alun FZR:ästä tekee vaihdelaatikko täystuhon, erityisesti kakkosvaihde on kuulemma herkkä menemään pasaksi. Näyttäviä pelejä tosin ovat
Tuon takia niistä onkin 80-100 tonnin moottoriremontissa vaihdettu vaihteensiirtäjää, laakeria yms pikku tilpehööriä samalla, eivät maksa paljoa, puuhutaan ennemmin kympeistä kuin satasista. Samalla säästää aikaa ja vaivaa kun kone vain kerran 20 vuodessa levällään.
Joten:
EASYRIDER69 kirjoitti:onko sen korjaaminen ajankohtaista esim. 40tkm ajetuissa vehkeissä? ja onko yleisesti edes 40tkm ajettu jammu tiensä päässä?
tuon verran ajettu FZR on alle puolessa välissä ajokilometrejään.
28.5.2008 23:05
Nikla kirjoitti:Mikäs Seppoon tuli?
Senkun tietäisi. Se vaan hyyty
aluksi luulin että bensa loppui, mutta ei lähtenyt varatankillakaan käyntiin. Ryypyllä ja reilummalla kaasulla sain koneen pyörimään pariksi sekunniksi. Tätä täyspimentoa tosin edelsi nopean ja huolimattoman starttauksen(ei lähtenyt käyntiin) jälkeinen poksahdus koneessa(kone ei pyörinyt poksahduksen aikana). Ei ollut iso paukaus mutta kuullosti pahaenteiseltä, ja sitähän se oli
29.5.2008 7:43
Hyvällä tuurilla sulla ei ole siellä kun syttylaitteissa häikkää.
Huonolla taas...No, jätetään mainitsematta kuinka ihania vikoja venttiiliviat on
.
2.6.2008 22:54
joo tosiaan ite ostan ekaks pyöräks kevarin jälkeen ktm 530 exc-r 12 KW papereil:D kuulemma teho on 43KW / 57-58HV ja huiput noin 165KM/H en tiiä onks noi tehot totta jos jollain on tarkempaa tietoo vois valasta?
kun bikeworldis ei tiedetty asiasta kun kävin varaa pyörän ja kysyin samal
2.6.2008 23:38
Nyt tarvis hommata eka iso pyörä. Muutama ehdokas löytyy. Näistä malleista sais kertoa hyviä ja huonoja puollia.
-96 vuotinen yamaha yzf-r 600 39000km ajettu
-94 vuotinen suzuki gsx-r 750 40000km ajettu
-96 vuotinen suzuki gsx-r 600 srad 61000km ajettu
-96 vuotinen honda cbr 600 53000km ajettu
Honda vissiin kaikista luotettavin, mutta kuitenkin 53tkm ajettu niin nokkaketjun vaihto taitaa tulla ajankohtaiseksi piakkoin jollei ole jo vaihdettu.
Srad kikseri taitaa olla tehokkain noista. Siitä mulla ei oikeen mitää käsitystä varaosien saannista kestävyydestä.
3.6.2008 22:55
F3 cebari ollut hiukan tehokkaampi kuin sraddi monissa testeissä. Tuon 750 gsxr:n jättäisin pois laskuista. Todella painava ja kankea ajettava. Hiukan vanhentunut malli oli tuossa vaiheessa.
3.6.2008 23:10
Mulla on aina ollu sellanen käsitys että sradi olis jotenkin erikoisempi pyörä. Mutta taitaa vene kallistua ton hondan suuntaan.
6.6.2008 22:37
F3-cebari on kyllä noista paras vaihtoehto, nimet paperiin ja suut suppuun, tästä ei neuvotella
Laitahan sitten kuvia Hondasta kun olet käynyt kaupoilla.
7.6.2008 17:52
saako yamaha fzr 600cc pyörään valmiita 25kw kureja?
jos saa mitä maksaa?
8.6.2008 10:54
Täällä ois kanssa ensi kunnon moottori pyörän hankinta edessä ja olen niiiiin ihastunut Yamahan V-maxiin ett semmoinen oisi saatava
.
Miten v-max soveltuu hiukan isommalle miehelle ?
Onko täällä v-max miehiä joilla kokemusta pyörästä ?
8.6.2008 14:02
tabbe kirjoitti:Täällä ois kanssa ensi kunnon moottori pyörän hankinta edessä ja olen niiiiin ihastunut Yamahan V-maxiin ett semmoinen oisi saatava
.
Miten v-max soveltuu hiukan isommalle miehelle ?
Onko täällä v-max miehiä joilla kokemusta pyörästä ?
Soveltuu niin isolle kuin pienellekin (tai ainakin isoille)
Ainakin jaksaa liikuttaa. Tankkausvälihän ei ole mikään mahottoman suuri (200km), eli ei mikään unelma matka-ajossa. En tiedä miten sen boostin kanssa menee. Kertokaas joku, onko kaikkiin suomessa oleviin maxeihin "jälkiasennettu" boosti? Koska eikös maxia tehty ilman boostia -91 jälkeen. Jokatapauksessa, boostin kanssahan tuo ehdottomasti kannattaa ostaa, koska siitä saa sen 45 heppaa lisää. Pieniä lastentauteja pyörässä on, mutta suurimman osan välttää kyllä pitämällä pyörää hyvänä. Rajoitinta pyörässä ei ole joten jos kylmällä koneella menee kiertämään tappiin niin tyhmempikin ymmärtää että kone ei tykkää. Huoleton ja pyörään sopiva keppiveto löytyy, jonka ansiosta paikaltaan lähteminen onnistuu paremmin kuin esim. ketjuvetoisella.
Ite myös kuolaillu V-Maxia tässä vuosien aikana, pitänyt vaan tyytyä tuohon pienempään malliin
.