Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
26.11.2004 19:43
eli eikun kurit pois ja baanalle
vertaa, minun suzuki on aika mukava ajaa vääntökäyrää tutkiessa ja on 32hp abaut, sama kuutiotilavuus. Puuttuu toki läpät ja pakoaukonsäädin mutta ei niitä niin tarvitsekaan näin matalatehoisessa.
26.11.2004 21:05
jerry125cc kirjoitti:MCL kirjoitti:MänTä kirjoitti:voin luvata ettei tuommoisella pelillä VOI ajaa siististi. Kone kun on luonteeltaan aivan kuin kevari.
Noista uudemmista räsistä ja rgv tehtaat lupaavat 72.5hp koneelta,eli litrateholtaan vastaa jotain räsä/mitoa.Ja mitä noiden penkityksiä kattelin niin kone viee myös pienemmillä kierroksilla
No ei todellakaan vie
. Meneehän sellanen paremmin kuin piikki, mutta silti ei mihinkään alhaalta. Suomeen tuodut rgv:t ovat 54 heppasia versioita (ainakin rek. otteen mukaan). Muistaakseni jotain ahdistuksia laitettu putkeen päästöjen takia.
Juurihan mä tohon kirjotin että uudemmat,uudemmista rgv tehtaan mukaan 67 koneelta ja räsästä 72.Ja kyllä noilla puokeilla voi hyvin ajaa pienemmilläkin kierroksilla,siis eihän se mikään raaseri olekkaan kiihtymään pieneillä kierrosluvuilla.
26.11.2004 21:16
tuo pienillä kierroksilla ajaminen ei ole suositeltavaa kun esim vaihteisto ei tykkää siitä. Nuo mokomat kun on suunniteltu kierrätettäväksi. Mutta toki keskirekisteriä voi käytellä huoletta.
26.11.2004 21:26
MänTä kirjoitti:tuo pienillä kierroksilla ajaminen ei ole suositeltavaa kun esim vaihteisto ei tykkää siitä. Nuo mokomat kun on suunniteltu kierrätettäväksi. Mutta toki keskirekisteriä voi käytellä huoletta.
No nytt en tarkoita että ajaisin jollain 6 kierrokset 2trpm.Mutta kun eräillä on aina se käsitys että kakstahtiset ei toimi kun suunnilleen 10trpm paremman puolen.Matkajossa kierrokset vaihtelevat varmasti siinä 4-7trpm.
26.11.2004 21:41
mitäköhän tommonen kiertää, varmaan jotain 11500 huipputehoissa? Siinä ei paljoa alle 6trpm kannata käytellä. menee vaan bensaa enemmän.
26.11.2004 21:56
MänTä kirjoitti:mitäköhän tommonen kiertää, varmaan jotain 11500 huipputehoissa? Siinä ei paljoa alle 6trpm kannata käytellä. menee vaan bensaa enemmän.
Jotain niillä luvuilla juu.Tuli mieleen että onko noi läpillä vai imujakolevyillä?
26.11.2004 22:02
Apriliahan käyttää motogp 250cc luokassa imujakolevyllisiä, mutta olisko nuo kuitenkin ihan läppäkoneita.
26.11.2004 22:34
Nuo on läppäkoneita molemmat, RGF:ssä on RGV:stä kopioitu tekniikka...
26.11.2004 23:08
markketo kirjoitti:Nuo on läppäkoneita molemmat, RGF:ssä on RGV:stä kopioitu tekniikka...
Muistaakseni olisin lukenut jostain että räsässä olis ensiasennuksena lamelliläpät,ainakin joissain vm.
27.11.2004 18:24
Aprillian RS250:ssa sama kone kuin RGV250:essa lukuunottaen paria pikku muutosta. Moottorissa itsessään ja kaasareissa ei mitään eroa. Putket, ilmansuodatin kotelo ja moottorinohjaus yksikkö erilaisia. Vetoa ei ole juuri lainkaan alle 6000 ja 9000 alkaa tosi hupi. Suzuki on tehnyt paremipiakin vaihteistoja kuin RGV250:essä, mutta yhtä surkea se ei sentään ole kuin RG500:essa. RGV:enkin vaihteisto toimii hyvin jos pitää vaihteensiirron vivuston kunnossa ja välyksettömänä. Boyesenin läppiä näissä ei kannata kokeilla, koska moottori toimii näillä huonommin´varsinkin alakierroksilla. Adigen hiilikuitu läpät ovat hyviä. RGV:ssä 91 eteenpäin on solenoidi ohjatut kaasarit joissa ei ole ilmaruuvia lainkaan. Joten tietyillä moottorin muutoksilla esim. Boeysenin läpillä vaikea saada vastaamaan hyvin kaasuun ihan alhaalta. Tyhjäkäynti suutinta muuttamalla pystyy kuitenkin kohtuullisen hyvin säätämään alhaalta. Laittamalla Jollyn, Arrowsin tai Lomasin putket, "suoratulppaset" kannet ja 23D10 kit-sarjan moottirinohjauksen tää lentää "hieman" eritavalla kuin vakio. Puhumatta sitten vielä sylinterien porttausta, ilmanputsari modeja ym.
27.11.2004 18:41
ei voi muuta sanoa kuin että unohda käyttöpyöränä.
27.11.2004 22:07
MänTä kirjoitti:ei voi muuta sanoa kuin että unohda käyttöpyöränä.
No reissut jokatapauksessa tehdään mielummin autolla tai wingillä. Helvetin kiva spudaripeli tollanen olis ratailusta puhumattakaan.
21.2.2005 13:26
Tjooh iten oon ainakin ollu tyytyväinen tohon ZZR:ään onhan se mopo mutta pärjää liikenteessä ja ite mielummin sillä ajan kun vanhalla 90vm tzr yms... toikin on vähän mielipide asia
21.2.2005 16:26
CUBIX kirjoitti:Tjooh iten oon ainakin ollu tyytyväinen tohon ZZR:ään onhan se mopo mutta pärjää liikenteessä ja ite mielummin sillä ajan kun vanhalla 90vm tzr yms... toikin on vähän mielipide asia
Mä en kyllä miettisi kahta kertaa ottaisinko jonkun 90 luvun puolikkaan kakstahtisen tai uuden 250 zzr.
zzr:
http://www.bikepics.com/pictures/122868/
tzr:
http://www.bikepics.com/pictures/000272/
rgv:
http://www.bikepics.com/pictures/063374/
21.2.2005 17:30
Ihan ok-näköinenhän toi zzr oli ja kyllä varmaan ajelisin sellaisellakin paremman puutteessa, mutta sitä en osaa sanoa miksi joku ostaisi sellaisen?