Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
22.7.2010 20:13
Edellistä vastaava kysymys, koskien husaberg fs550/650, vuosimalli 07. Millä tunneilla noista menee mäntä vaihtoon, ja milloin pitäs tehdä isompaa remppaa (ja mitä se sisältää)?
Ja onko noilla 550/650 jotain oleellista eroavaisuutta huoltojen puolesta?
23.7.2010 18:13
Messico kirjoitti:pahaa sanaa kun vakiona turhan löysä ja sadan käyttötunnin jälkeen perä on kunnon low-rider.
Ei tuota voine miinukseksi merkitä, 75 - 85kg kuskille pitäis olla passeli enskaan.
Iskarin huoltaminen poistaa ton lowrider ongelman.
30.7.2010 14:47
Ois tarkotus tässä kohta käyä tollanen GasGas 450cc valkokilpi, kunhan kortti päivittyy, niin onko noissa miten tiheet huoltovälit ja saako noihin mistään edes osia?
6.8.2010 5:43
Smotoja näyttää olevan niin hirveästi eri mallisia, niin kysästääs täällä vähän... Hakusessa olisi siis supermoto, mutta ei kuitenkaan mitään kisapyörää (ei innosta vaihdella öljyjä 500km välein, pelkästään kaupunkiräppäilyä kuitenkin tiedossa) niin mitä malleja tähän olisi tarjolla? KTM LC4 ainakin vaikuttais sellaselta, mutta löytyskö vielä muita, ja vähän infoa tosta kotkasta että onko ihan susi.
6.8.2010 10:37
Juuzmo kirjoitti:Smotoja näyttää olevan niin hirveästi eri mallisia, niin kysästääs täällä vähän... Hakusessa olisi siis supermoto, mutta ei kuitenkaan mitään kisapyörää (ei innosta vaihdella öljyjä 500km välein, pelkästään kaupunkiräppäilyä kuitenkin tiedossa) niin mitä malleja tähän olisi tarjolla? KTM LC4 ainakin vaikuttais sellaselta, mutta löytyskö vielä muita, ja vähän infoa tosta kotkasta että onko ihan susi.
Suzuki Dz-r voi kanssa olla hyvä vaihtoehto, kun ei ole niin huoltotiheä. varaosiakin saa jenkeistä aika hyvin kai.
6.8.2010 18:00
Derzistä kuullut että olis turhankin laiskanpuoleinen, mikä saattaa pitää paikkansa ainakin jos noihin +600cc motoihin vertaa?
7.8.2010 11:02
Ei dertsillä jalkoihin jää liikenteessä. Kaupunki päristelyyn hyvä ja edullinen päristin. Huoltoväli 6000 km.
http://www.nettimoto.com/suzuki/dr-z/794820
8.8.2010 13:54
Yksi hyvä vaihtoehto olisi Yamaha XT660X. Ite tullu ajettua nyt 4tkm tänäkesänä ja hyvin puksuttaa! Huoltovälit on pitkät, 10tkm! Itse vaihdan kumminkin öljyt,suodattimet yms 5tkm välein. Venttiilien tarkastuskin oli ekan kerran vasta 20tkm paikkeilla! Jos haluaa ajaa, eikä olla kädet rasvassa joka päivä/viikko niin tollanen XT660 vois olla hyvä vaihtoehto. Ei tarvii murehtia koneen laakereista ja männän vaihtoväleistä. Niitä tehdään sitten joskus 70tkm jälkeen, jos silloinkaan
Vääntöäkin ihan mukavasti ja viripalikkaa löytyy! Pyörän paino "hukkuu" hyvän ohjausgeometrian ansiosta!
30.8.2010 17:16
Aiemmin jo kysyttykin, mutta saisko viel muitakin huoltovapaampia motoja, kuten edellä mainittu KTM LC4? Vai onko moisia?
Mielellään myös kohtuullisen hintaisiakin.
30.8.2010 19:43
Dumber kirjoitti:Aiemmin jo kysyttykin, mutta saisko viel muitakin huoltovapaampia motoja, kuten edellä mainittu KTM LC4? Vai onko moisia?
Mielellään myös kohtuullisen hintaisiakin.
Vinkvink, mulla myynnissä husse sm610s -00. öljyt 5tkm välein, suodatin 10tkm
4.9.2010 12:50
Dumber kirjoitti:Aiemmin jo kysyttykin, mutta saisko viel muitakin huoltovapaampia motoja, kuten edellä mainittu KTM LC4? Vai onko moisia?
Mielellään myös kohtuullisen hintaisiakin.
Honda FMX 650
Yamaha XT 660
Suzuki Dr-Z 400
Hondalla ainakin ajelee maailmantappiin asti perushuolloilla ja varmaan yamahallakin. Suzukista en tiedä mutta taitaa sekin olla aika helppo huoltoinen.
4.9.2010 13:31
Kertokaas noist Huskun 610, huoltoväleist? Kuinka usein öljyt yms perus hommat? ja milloin männänvaihtoo kantsii alkaa miettii? Kyseessä siis 07- malli, jos niis nyt mitään eroja on.
16.9.2010 22:20
kertokaas mikä ois hyvä peli mulle kun oon hakemassa vähän bensaa syövää, ja vähillä rempoilla ( husan 10 000 männän vaihto väli kuulostaa liian lyhyeltä ja onhan se kisa peli), mutta tehoo sais kumminki irrota se 40kw jos mahdollista??
19.9.2010 19:16
Husse 610, KTM LC4? Molemmissa lähes 40kW, KTM:n SMC-malleissa (LC4 koneella myös) vielä enemmän.
20.9.2010 14:09
Rllj kirjoitti:Kertokaas noist Huskun 610, huoltoväleist? Kuinka usein öljyt yms perus hommat? ja milloin männänvaihtoo kantsii alkaa miettii? Kyseessä siis 07- malli, jos niis nyt mitään eroja on.
07 mallia on saanut kaasarilla ja ruiskulla. Itsellä on kyseinen laite kaasarikoneella. Öljynvaihtoväli taitaa olla huoltokirjan mukaan 3000km, nyt en tarkkaan muista. Venttiilinvälyksien säätö 5000km välein. Ite kyllä vaihdan öljyt max parin tonnin välein. Männän vaihtoa ei tainnut ainakaan huolto-oppaassa olla ollenkaan, joten sen ei pitäisi mitään kulutuskamaa olla.
Tehoa tuossa omassa on muistaakseni 52hv vakiona, ruiskumallin tehoja en tiedä. Pyörä on "rajoitettu" päästöjen takia, joten sliparin vaihdolla ja kaasarin suuttimien vaihdolla/säädöllä saa helposti pyörän potentiaalia enemmän käyttöön. Ruiskupeleissä pitää tehdä lambdan ohitus yms. mistä ei mulla tarkkaa tietoa ole.