Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
15.8.2014 17:08
joo hyvä että selvis. paljonkas staattori makso bikeworldissa? ite kattelin justiinsa sillon kanssa niitä hintoja ja alkuperänen tais olla jotain 250e... sitte löysin käytetyn omaan pyörään ni sai vähän halvemmalla. ja jos oikein muistan niin 125 exc:n staattorin taitaa mennä myös noihin isompiin pyöriin.
15.8.2014 20:18
Tilasin kahdesta eri firmasta tarvikestaattoria, makso jo tai about 165-175e, mut jokapaikasta loppu! Bikeworldistä hyllyssä ja makso 210e, et eipä se kauhiasti kalliimpi ollu.
15.8.2014 23:06
Jos on staattorille tarvetta niin rohkeesti tilaamaan saksasta, itelle tuli 6 päivää tilaamisesta ja hintakin vaan 70e posteineen
16.8.2014 15:56
Mulla on hyllyssä ylimääränen staattori. Orkkis vielä. Jos hinnasta päästään sopuun niin, yv:tä vaan jos tarvetta
22.8.2014 15:03
Säädin tässä pari päivää sitten vettiilit kotariin ja välittömästi tän jälkeen alkoi nakuttaa (kuuluu asiaan?) ennen säätöä totesin että välykset on mennyt nolliin joten säädin ne sitten 0.15 ja 0.17 välyksille ja nyt rupesi nakuttamaan normaalia?
22.8.2014 16:34
Ei pitäisi oikeilla toleransseilla nakuttaa. Sulla on varmaan jäänyt rakotulkki vähän vinoon, jonka vuoksi välys on liian iso.
22.8.2014 19:09
Tai sitten nokka ollut puolipuristin asennossa.
23.8.2014 20:03
Säädäppä uusiks, tai tee tarkistusmittaus.
23.8.2014 20:59
Hyvät kottarais toverit!
Kertokaapas kokeeneemmat jermut että mikä minun kottaraisella on hätänä kun polkasen käyntiin lähtee normaalisti mutta hetken lämmettyä kuuluu kilin kolin ja sammuu.. jossain vaiheessa samainen kolina rupesi kuulumaan kun laittoi kytkimen pohjaan. Kun on sammunut niin ei lähde hetkeen käyntiin vaan kunnes on vähän jäähtynyt. Käytin kytkin koppaa auki mutta sieltä en päällisin puolin kokeilemalla ja kattomalla mitään vikaa löytänyt.
Niin vielä se että moottorijarrutuksessa ampuu putkeen, kaasari laskee bensaa läpi.. ilmeisesti neulaventtiili jumittaa mutta liittyykö tuo putkeen ampuminen jotenkin seoksiin?
Pyörähän siis on -03 450 exc f
Kiitos
25.8.2014 19:21
Moro! Sopivampaa topicia en aiheeseen löytänyt mutta eroaakos nuo husabergit 400 ja 450 kotareista? Husa ois nätti peli mutta meneekö siihen kotarin esim männät ja moottorin osat? Onko pyörissä sitten jotain suuria eroja joita olisi hyvä tietää? Kiitos jo etukäteen
25.8.2014 20:11
Husaberg on siittä asti kun KTM sen osti tavallaan ollut Kotarin proto-malli johon uudistukset tullut ennen kotaria ja mikäli ne on havaittu hyviksi on ne tullut myös kotareihin. Eli Husabergilla ja kotarilla ei ole oikein muuta yhteistä kun omistaja.
25.8.2014 21:13
sx cepi kirjoitti:Moro! Sopivampaa topicia en aiheeseen löytänyt mutta eroaakos nuo husabergit 400 ja 450 kotareista? Husa ois nätti peli mutta meneekö siihen kotarin esim männät ja moottorin osat? Onko pyörissä sitten jotain suuria eroja joita olisi hyvä tietää? Kiitos jo etukäteen

Joo, niin kuin tuossa jo kommentoitiin....Tuo Husaberg 400 kuulostaa jo aika vanhalta mallita..Suosittelen uudempaa. Tuolla juttua lisää
http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=54&t=63981
26.8.2014 6:40
Haatsi kirjoitti:Eli Husabergilla ja kotarilla ei ole oikein muuta yhteistä kun omistaja.
Siinä vaiheessa kun Husa teki vinokoneiset mallit niin osat on olleet 90% samoja tai vastaavia mitä KTM:ssä, sitä vanhemmissa ei ole samanlaista yhteensopivuutta vaikka.
Viimeisimmät Husat oli 98% Kotareita, nyt samaa linjaa jatkaa Husqvarna. Eroja toki löytyy pyörissä mutta osanumeroissa on vähemmän eroja.
26.8.2014 16:25
Onko tietoa käykö KTM kakspuokki exc -02 tankki nelipuokkeihin? Kun eikös vakiona nelipuokeissa ole vain 8litran tankki?
26.8.2014 20:24
Jos jollain pyörii ylimääräsenä endurovanteet nurkissa niin täällä ois niille ostaja, ilmotelkaa vaikka yv : llä