Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: ktm 450, 525

30.6.2014 16:44

Isompi on aina kivempi kadulla.

Re: ktm 450, 525

30.6.2014 16:53

Jep, 500 on hauska värkki kadulla ja soratiellä eikä löyly lopu ihan heti kesken. Tässä on myös uudempi moottori missä on palattu takaisin yhtenäiseen öljytilaan moottorin ja vaihteiston osalta.

Sitten kun mennään niiltä pois niin 400 on parhautta siinä vaiheessa, moottori on nelisatkussa aivan mahtava tyhjäkäynniltä rajoittajaan asti.

Re: ktm 450, 525

5.7.2014 22:11

kaalikääryle kirjoitti:Heippaa! Onko 04 450 sxf ja 07 450 exc lohkot samanlaiset?
On jos -04 on isommalla swingin akselilla ja sx-malli pitäisi olla muistaakseni. Selviää varaosakuvasta.

Kosmeettisia eroja on.

Re: ktm 450, 525

6.7.2014 19:03

Nyt tarttis vähä apuja, alkoi tuossa eilen rallattaa kone kovemmin kun olin ajamassa eli siis veto päällä meno on normaalia mutta jos laskee moottorijarrulle ni alkaa kuulua rallatusta ja sama efekti myös ilmenee kun on laite tyhjäkäynnillä niin rallattaa mutta kun painaa kytkintä niin rallatus loppuu, kellään hajua mistä johtuu? Ja tosiaa alko tossa eilen se rallatus ääni... :roll:

Pyöränä 450 exc 04

Re: ktm 450, 525

7.7.2014 15:44

https://www.motonet.fi/fi/tuote/592022/ ... e-15W50-4L

ootteko ajellu tolla tebbarilla? toimiiko vehkeet?
450exc

kuumottelee helteet ja halvempi öljy. onko suositella jotain hintalaadultaan hyviä öljyjä?
castrolilla ja repsolilla oon ajellu

Re: ktm 450, 525

7.7.2014 18:23

Castrollia saa ainakin halvalla täältä http://www.nettiosa.com/castrol_power1_ ... _4_l_975_l

Re: ktm 450, 525

9.7.2014 22:42

Mikäs tos mittarissa on ku se ei näytä mitään kun on lämmintä mutta hetiku viilenee pikkaisen ajaa vaikka illalla tai yöllä niin näyttää ihan hyvin kaikki :D
Jos ottaa sen johdon irti mikä tulee akulta niin sitten näyttää ihan hyvin eli silloinkun se saa virran vaa patterilta.
Kilsoja ja tunteja kyllä kerää mittariin mutta ei vaan näytä yhtään mitään.
Olisiko uuden mittarin aika, jos on niin mistäköhän niitä saisi ja kyseessa siis 05 exc 450 eli sellainen uudempi/pienempi mittari kyseessä.

Re: ktm 450, 525

10.7.2014 23:44

Joku konkka tai transistori kupee jännitteensäätöpuolelta varmaan. Saako sitä purettua, onko tullut tutkailtua?

Re: ktm 450, 525

11.7.2014 11:10

En oo avannu kun vähä pelottaa et sit paskon koko mittarin jos avaan sen ja turkin sitä :/ mistä edes saisi uusia mittareita että jos ei nyt hirveitä maksa niin voisi ostaa suoraa vaan uuden.

Re: ktm 450, 525

11.7.2014 17:19

olettaisin että kosketushäiriö. toimii kylmässä eli vikakohta on silloin kosketuksessa mutta lämpimässä -> lämpölaajeneminen ja juotos tai mikä siellä nyt onkaan niin avautuu sen verran ettei sähkö kulje.

jos haluut testaa niin osta sellasta kylmäsprayta ja suihki sitä jonnekkin sinne minne se akun johto menee niin siitä voi selvitä se kyseinen kohta tarkemmin. voit sillälailla ehkä selvitä ilman uuden mittarin ostoa.

Re: ktm 450, 525

18.7.2014 13:42

Osaako joku valaista kuinka paha juttu on jos sitä pohjassa olevaa sihtiä ei putsaa öljynvaihdon yhteydessä? Kaks kertaa nyt jättäny putsaamatta kun on menny pyöreeksi ja niin perkeleesti kiinni. Pyörä siis 2005 exc 450 ja ajoa pelkästään kadulla.

Re: ktm 450, 525

18.7.2014 14:55

Öljysihdit toimii indikaattorina mahdollisille murheille ja öljynvaihdon yhteydessä on hyvä katsoa onko sihdeissä mitään sinne kuulumatonta.

Öljunsuodatinsarja maksaa joku 40-50€, mukana tulee suodattimet, sihdit, tiivisteet ja mutterit. Muttereiden momentti on 20nm ja suodatinkannen 10nm, eli kumpaakaan ei tarvii kovin lujalle kiristää.

Re: ktm 450, 525

18.7.2014 16:07

Murska Arska kirjoitti:Öljysihdit toimii indikaattorina mahdollisille murheille ja öljynvaihdon yhteydessä on hyvä katsoa onko sihdeissä mitään sinne kuulumatonta.

Öljunsuodatinsarja maksaa joku 40-50€, mukana tulee suodattimet, sihdit, tiivisteet ja mutterit. Muttereiden momentti on 20nm ja suodatinkannen 10nm, eli kumpaakaan ei tarvii kovin lujalle kiristää.


Juu nyt saatiin lekalla ja taltalla auki se, asia kunnossa.

Mut tulipahan huomattua et ei kannata ihan kauheen lujasti laittaa niitä kiinni, tarraa melko lujasti.

Re: ktm 450, 525

18.7.2014 17:24

Suodatinkannen 10nm pultit kiristää ruuvarivarrella ja öljyproppu lenkillä ja kahdella sormella (peukalo-etusormi). Tai sitten kipaisee Motonetistä 49€ momentin millä on paljon muutakin käyttöä ;)

Re: ktm 450, 525

19.7.2014 17:04

Kuinkas usein kannattas tehä koneremontti näihin?