Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
11.6.2014 16:26
Kipe kirjoitti:No entäs se musta tankki? itse en löytänyt mistään.
Eikö jossain trafin sivustolla oo listat kaikista itse rekisteröitävistä jutuista? Saman veron ne siellä liikkeissä toisaalta maksaa.
Meneekö uudemman mallin etupää 05 vm kotariin? Ois tarkotus tilata smoto lokari 08-13 ja maski 08-13 . Miten maskin valojen kanssa?
13.6.2014 21:12
Morjesta!
Olin tuossa laittamassa kottaraisen valoja kuntoon ja pyörä kävi kokoajan tyhjäkäynnillä, niin yhtäkkiä alkoi kuulumaan hirveä rohina jostain ja sammutin sitten heti sen koska rohina alkoi yltymään eikä enään sen jälkeen lähtenyt käyntiin. Mikähän mahtaisi kottaraista vaivata?
Niin ja pyörähän on Ktm Exc-R 530 -08
13.6.2014 21:30
Ekana avaisin öljyproput ja suodattimen, niistä pystyy joskus arvuuttelemaan mikä on hajonnut. Paljonko tunteja, huoltohistoria ja onko koneelle tehty vielä mitään?
13.6.2014 21:52
Murska Arska kirjoitti:Ekana avaisin öljyproput ja suodattimen, niistä pystyy joskus arvuuttelemaan mikä on hajonnut. Paljonko tunteja, huoltohistoria ja onko koneelle tehty vielä mitään?
Tunteja on jotain 250 ja 50tuntia sitten vaihdettu alakerrasta kaikki ja paljon muutakin. En nyt tarkkaan muista koska kuitit tuolla tallissa, mutta kuiten 1800e kuitti se on konerempasta. Muutama viikko sitten olen pyörän hakenut ja en ole tosiaan ajanutkaan silläkuin jotain parisen kilometria, koska nyt vasta A-korttia olen ajamassa.
14.6.2014 18:02
Tervee! Onko kellään 450/525 exc:n moottoria myynnissä?
14.6.2014 20:23
Kotarissani on akrapovicin kokotitaani putkisto, äänenvaimentimen hiilikuitukannakkeet on kuitenkin napsahtaneet poikki.
Älkää vain sanoko että noita ei saa erikseen?
Pyörä KTM EXC 450 -05
15.6.2014 20:39
temmpppi kirjoitti:Morjesta!
Olin tuossa laittamassa kottaraisen valoja kuntoon ja pyörä kävi kokoajan tyhjäkäynnillä, niin yhtäkkiä alkoi kuulumaan hirveä rohina jostain ja sammutin sitten heti sen koska rohina alkoi yltymään eikä enään sen jälkeen lähtenyt käyntiin. Mikähän mahtaisi kottaraista vaivata?
Niin ja pyörähän on Ktm Exc-R 530 -08
Nokkaketjun kiristin pettänyt? Avaa yläpää ja kato onko ketju kireellä. Pikku availu muutenkin auttaa, niin ei tarvi netissä pohtia.
18.6.2014 23:04
JoXuZ kirjoitti:temmpppi kirjoitti:Morjesta!
Olin tuossa laittamassa kottaraisen valoja kuntoon ja pyörä kävi kokoajan tyhjäkäynnillä, niin yhtäkkiä alkoi kuulumaan hirveä rohina jostain ja sammutin sitten heti sen koska rohina alkoi yltymään eikä enään sen jälkeen lähtenyt käyntiin. Mikähän mahtaisi kottaraista vaivata?
Niin ja pyörähän on Ktm Exc-R 530 -08
Nokkaketjun kiristin pettänyt? Avaa yläpää ja kato onko ketju kireellä. Pikku availu muutenkin auttaa, niin ei tarvi netissä pohtia.
Avasin yläpään ja en nyt osaa sanoa onko se ketju liika kireällä vai ei
Maanantaina vaihdoin öljyt, öljynsuodattimen ja puhdistin ilmanpuhistajan siinä samalla kun katsoin onko se ketju liika kireällä ja siitä lähtien on lähtenyt hyvin käyntiin ja kävin pikkulenkin ajamassakin ja hyvin toimi. Kuullut olen että tämän mallin kotarin nokkaketjun kiristin on aika heikko, että kannattaisiko se varmuuden vuoksi laittaa manuaalinen kiristin? Suomesta en manuaalista kiristintä löytänyt mistään. Luin vähän taaksepäin tätä foorumia ja joku oli tälläisen
http://www.djhcyclesport.com/ktm-perfor ... ner-2.html laittanut kotariin. Aina ennen ollut 2-tahtisia ja nyt ensimmäinen nelari niin tässä on vähän hukassa
19.6.2014 7:59
Kannattaa ottaa se nokkaketjunkiristin irti ja katsoa että se jousi on vielä hengissä ja että se kiristin toimii kuten pitää. Eli se jousi palauttaa ja myös vetäytyy, eikä vain jämähdä pohjaan. Hyvin yleinen ongelma tuossa kiristimessä on se että se jousi antaa periksi ja kiristin pohjaa. Suurta vaaraa tästä aiheutuu sitten kun se jousi antaa periksi esim. Suurilla kierroksilla vaihdettaessa alaspäin. Tyhjäkäynnillä ei sitä kiristintä edes tarvi. Itse asensin tuollaisen manuaalisen ja sai sillä ainakin mielenrauhan ja pääsi eroon siittä vakiokiristimen kalkatuksesta.
19.6.2014 8:07
Eikun hetkinen sulla on 530-r niin sehän on öljynpaineella toimiva kiristin. Kannattaa tarkistaa että öljyn määrä on oikea. Optimi 1/3 osaa öljysilmän alalaidasta katsoen. Mutta ei missään nimessä yli puolivälin. Koska jos öljyä on liikaa öljynpaine nousee ja öljy vaahtoutuu ja kiristin ei toimi. Jhd myy kiristimiä myös tuohon 530 malliin, niiden pitäisi olla kestävämpiä ja hiljaisempia kuin vakion.
19.6.2014 15:12
Tämä ohjekirja sanoo, että öljy pitää olla puolenvälin ja yläreunan välissä, vähän yli puolenvälin laitoin. Nyt kyllä toimii kotari hyvin ja ei ylimääräisiä ääniä ole pidellyt.
20.6.2014 16:38
Heippaa! Onko 04 450 sxf ja 07 450 exc lohkot samanlaiset?
22.6.2014 6:49
Huomautuksena vaan, että jos sen kiristimen menee irrottaan, niin manuaalista ohjeen mukaan takas paikalleen. Muuten menee homma plörinäks, jos ei tiedä mitä tekee, siinä kun on myös se jousi vielä varmuuden välttämiseks.
28.6.2014 19:24
Vaikka ei varsinaisesti tämän mallin juttua ole, niin ajattelin että täältä löytyy nopiammin vastaus. Kyseessä 13k ajettu Ktm 640 LC4 koneella joka tipottelee jäähdytysnestettä ylivuotoletkusta. Nestettä ei tipu koneen ollessa käynnissä eikä edes sivujalalla kunhan moottori vaan käy. Mutta jos sammutat laitteen ja laitat sen sivujalalle, tippuu nestettä aina muutama isohko pisara siten, että nesteen taso laskee jäähdyttimen rimojen alapuolelle. Missä vika vai onko lähinnä ominaisuus?
30.6.2014 16:29
Kumpi kannattaisi hommata, 400exc enskoilla ajettu 150h 2011 vai 500exc smotoilla ajettu 19h 2012. Enimmäkseen katu käyttöön ois tulossa, mutta aina joutuis ajaa vähä hiekkatietä.