Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
31.5.2014 13:19
Jos porukalla on nurkissa ylimääräsiä hyväkuntoisia katteita 08-11 mallii nii saa tarjota yv:nä. Mielellää kuvan kanssa.
31.5.2014 15:26
Tuli tuossa hieman testailtua tuota -08 malleista eteenpäin löytyvää vaihtoehtoista ''pehmeämpää'' sytytyskarttaa tiekäytössä supermotovanteilla. Täytyy kyllä myöntää että aivan uskomattoman hyvä erityisesti jos takavanteessa ei satu olemaan joustonapaa.
Normaalikartalla(liitin kiinni) Moottorin vääntö tulee ulos jotenkin niin terävissä iskuissa että se saa ketjut ja rattaat hakkaamaan niin pahan kuuloisesti etenkin isolla vaihteella ajettaessa tai kiihdyttäessä, että on pakko vaihtaa pienemmälle ja samalla koneen parhaat alaväännöt jää käyttämättä.
Tuolla pehmeällä kartalla(liitin irti) pyörästä häviää nuo yllämainitut terävät voimansiirtoon kohdistuvat iskut ja isolla vaihteella pintakaasulla ajettaessakiin pyörä menee tasaisen pehmeästi eikä ketjut hakkaa enää juuri ollenkaan, kuten normaalikartalla sillä oli tapana. Eli pyörä muuttuu kaikinpuolin mukavammaksi ajaa, ja takanapakin saattaa jopa säilyä ehjänä. Suosittelen ainakin kokeilemaan, jos omistat samaisen laitteen
1.6.2014 20:00
Mulla on -09 400 EXC ja ajan aina piuha kiinni, moottori on paljon pehmeämpi ja helpompi ajaa, varsinkin teknisessä ajossa. Kun piuhan irroittaa niin moottorin käytöksestä tulee kulmikkaampi ja terävämmin reagoiva, kaasukäytös on epäloogista ja mieleen tulee vituralleen säädetty ruiskukoneen kaasuprogressio. En tykkää yhtään ajaa piuha irti.
Sitä mä olen ihmetellyt kun porukat sanoo että homma menee toisinpäin
Ketjujen hakkaamiseen ei piuhalla ole mitään merkitystä mun pyörässä, samalla tavalla se ravistaa ketjuja jos ajaa liian pienillä kierroksilla. Eturattaan kunto kannattaa pitää hyvänä ja vaihtaa ratas heti kun hampaan vetopuolella on kulumisen merkkejä, kun hampaat näyttää vinoilta niin ravistaminen lisääntyy.
1.6.2014 23:11
Nonniin. Tuli ostettua 525 kotka tossa viime viikolla
, pyörä kaikilla herkuilla esim flektillä jonka kanssa mulla nyt vähän riitaa. Eli flekti alkaa pyörimään noin kilometrin matkan jälkeen. Alkoi tapahtumaan tänään kun lähdin ajelemaan. Pyörällä ajoin silti noin 20km lenkin ja se toimi normaalisti,mutta itteä kummastuttaa kun tuo flekti haluaa pyöriä niin helposti.
Vanha omistaja arveli et öljynvaihtojen yhteydessä olis ilmaa mennyt öljyjärjestelmään. Onko mahdollista? Vikana siis flektin herkkyys, flekti termostaatilla.
1.6.2014 23:15
Murska Arska: Aika jännä juttu, että sun kokemukset on täysin päinvastaisia.
Mitä kattelin jostain jenkkifoorumeilta, niin puhuivat myös siellä että johto irti pehmeämpi ajaa kivikoissa ym..
Oma 450 ainakin pehmenee mielestäni aika paljon piuhan ollessa irti, kuten jo edellä ja yllä mainitsinkin
Varmaan sitten joku mielipideasia..?
Joggerzon: Öljyjärjestelmä ei kyllä liity flektin toimintaan mitenkään, mutta jos jäähdytysjärjestelmää tarkoitti, niin saattaisi olla ilmaa jäänyt jonnekkin syylärin koloon. Yleensä noista kuitenkin tulee ilmat itsestään ulos...
Todennäköisempänä pitäisin, että siinä lämpötila-anturissa joku vika että alkaa yhdistämään liian alhaisessa lämpötilassa. Voit testata sen yleismittarilla ja lämmittämällä, että koska alkaa virta kulkee.
2.6.2014 7:17
^ On tosiaan kumma juttu toi piuhan kanssa ja sitä olen ihmetellyt moneen kertaan. Aina kun piuhan irroittaa niin käytöksestä tulee kulmikasta, on kun turbokoneella ajaisi kun ensin on pieni viive ja sitten mennään.
No, kone toimii loistavasti kun piuha on kiinni joten sillä mennään
2.6.2014 17:36
Hmm. En kyllä tiiä tosta anturi viastakaa. Sillä tänään kun pyörällä ajoin se lämpeni vasta flektille asti vasta noin 15min ajelun jälkeen, normaalia taajama ajelua pinta kaasulla. Pitäskö flektin alkaa pyörimään jo tollasesta? Pelkäänkö turhaan että joku ois vinksin vonksin tuolla? Mitä mun kannattas tehä ton kanssa? Ajoa vaan, vai esim syylärinesteet vaihtoon?
Sain korjattua, ainakin luulen niin. Enää ei flekti pyörinyt edes rankemman ajon jälkeen, toivotaan et toimii vielä ^_^ Vaihdoin sulakkeen,nesteet , ja putsailin liittimet.
Viimeksi muokannut joggerzon päivämäärä 2.6.2014 23:27, muokattu yhteensä 1 kerran
2.6.2014 19:14
Varmasti kysytty vaikka kuinka monta kertaa, mutta millä tuntimäärällä pitäs alkaa tekemään isompia huoltoja ? Ajo on ollu siis käsittääkseni lähinnä katupörräilyä.
2.6.2014 19:20
Sitten kun pyörä oireilee.
4.6.2014 19:18
Mitä välityksiä porukka on käyttäny motovanteilla? Minun mopo on kylläkin 400 EXC 2006 mutta samar välitykset kai näissä on kun isommissakin.
Maantieajoa tulee jonkun verran, eli huippuja sais kulkee ~140 pintaan niin ei vielä satasen vauhdissa huuda kuolemaa.
Takakumi on kokoa 150/60/17
8.6.2014 19:44
^^ Mulla on 14-46 välit ja ihan hyvin toimii.
Mutta saako mistään KTM EXC 450cc vm.2005 mustaa tankkia? pysyykö noissa maali, entä teippaus mustaksi?
8.6.2014 20:24
Ei pysy maali eikä teippi. Tankin muovi on itsessään "rasvaista" muovia ja lisäksi tankki päästää bensahöyryjä läpi, teippaus voi pysyä jos teippi rei'itetään niin että höyryt pääsee pois teipin alta.
8.6.2014 20:36
No entäs se musta tankki? itse en löytänyt mistään.
10.6.2014 15:07
Moro, paljonko maksaa jos laittaa 2013vm ktm 530 kilpiin? olisi myynnissä yksi mikä kiinostaisi ja liike pyytää pyörästä 8-9 tuhatta euroa ja kilvissä se olisi 11 tuhatta? eli tuleeko halvemmaksi itse kilvittää?