Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
25.5.2014 19:11
Poisonnn kirjoitti:Mitäs renkaita suosittelette smotoille? Takavanne 5 tuumaa leveä. Jotkut mis ois hyvin pitoa ja ois varmaa plussaa jos ei iha järjettömän pahasti ottais kii ketjuihi.
Michelin pilotpowerit on minun mielestä aika loistokkaat nykyään! mutta jos tykkää ruopia hiekkateilläkin ja sitten samassa ajaa kadulla niin suosittelen heidenaun K75 jos nyt oikein muistan.
25.5.2014 19:23
]amba kirjoitti:Terve. Itellä tämmönen stuntti 450 sx-f tuli pihaa muutamaviikko takaperin, siihen on tosiaan vaihdettu -08 ylöspäin exc:n kone ja oon nyt täysin hukkateillä syynä öljynvaihto!.. magneeton päällä yks öljyntäyttö korkki ja toinen lohkossa.
onko näissä sitten eri öljyt vai mikä ihme tässä maksaa kun ei ittellä kirjoita ollenkaan!?
öljyt osaan pois ottaa.. mutta en ole saanut keltään tietoa että paljonko ja mitä mihkin?
Moottorissa ja vaihteitossa on omat öljyt. Moottori 0,6L ja vaihteisto 0.9L. Ohjekirja kertoo lisää:
http://www.ktm.com/uploads/tx_ktmproduc ... _OM_FI.pdf
26.5.2014 16:38
Jos heittää taakse 160/60 pilot powerin nii kuinka pahasti se ottaa ketjuihin kiinni? Vai ottaako ollenka?
26.5.2014 17:54
Poisonnn kirjoitti:Jos heittää taakse 160/60 pilot powerin nii kuinka pahasti se ottaa ketjuihin kiinni? Vai ottaako ollenka?
Alle -07 vois ehkä jopa hinkatakki ketjuihi. Mutta siitä ylöspäi niii pienellä sahaamisella 170-190/60 menee!
26.5.2014 20:37
Pyörä on -11. Pitää sit melkee pilotit tilata kerta ei mitenkä järkyttävän pahasti ota ketjuihi kiinni.
27.5.2014 8:01
Tuota varten mä käytän vielä sitä ketjusuojaa, joutui leikkaa kumin reunan kohdalta pienen palan pois. Ketjut kyllä hinkkaa mutta hyvin vähän
29.5.2014 23:23
millä öljyillä te näitä ootte ajanu?
itellä ollu ohjekirjan motorexiä ja nyt viime vaihtoon laitoin castrollin power 1 racing 4t 10W/50, castrollin kaa kytkimessä parempi tuntu ainaki omasta mielestä :o
sitä vaan mietin ku sain kaupan kylkeen 2 litraa samaa castrollia mutta 10W/40 et onko mitään maata mullistavaa eroa noiden välillä jos koneeseen tyrkkää?
30.5.2014 7:56
Moottorissa Motorex 10w60 ja laatikossa on tähän mennessä ollut kahta eri Motorexia, TB Superbikeä ja nyt Delvacia. Kaikki tuntuu toimivan samalla tavalla ja kuumana vapaan löytäminen on aika mahdotonta. Katotaan mitä sinne seuraavaksi laitetaan.
30.5.2014 11:04
Poisonnn kirjoitti:Jos heittää taakse 160/60 pilot powerin nii kuinka pahasti se ottaa ketjuihin kiinni? Vai ottaako ollenka?
Vähän myöhässä mutta jos saa vielä ehdottaa, niin Continental ContiAttack SM on ihan saatanan hyvä rengas. Aika pehmeä ja kuluu varmaan nopeammin, mutta pito on ihan huippua.
30.5.2014 11:18
Attaceissa kannattaa pitää maltilliset paineet, ei yli 2 kiloa, muuten takarengas sanoo morjensta parin tonnin kohdalla.
30.5.2014 12:28
Mulla kans ollu tota castrollin 10W-50 eikä siitä mitään pahaa sanottavaa ole ollu, saman tuntusta ja väristä litkua ollu 10h ajon jälkeenki ku sisään laittaessa.
Onko sillä jotain seksuaalista merkitystä jos sinne nyt laittaaki 10W-40?
30.5.2014 12:36
10W-40 menettää voitelukykynsä alhaisemmassa lämpötilassa kuin 10W-50. Jos ajat talvellakin, niin säästäisin sen öljyn talveksi ja laittaisin tuota viiskymppistä nyt kesäksi.
30.5.2014 16:26
Tää voi olla myöhässä, mutta laitan jos jotain kiinnostaa.
Testissä nuo renkaat
Pilot Power 2ct vs Dunlop Q2 vs Conti SM Supermoto tire comparison.
http://socalsupermoto.com/blog/2011/11/19/pilot-power-2ct-vs-dunlop-q2-vs-conti-sm-supermoto-tire-comparison/comment-page-1/Itse pidän noista contiattack sm, luottoa on ja ajettu sekalaista ajoa n.2000km, hyvässä kunnossa vieläkin. Mutta on herkkä noiden ilman paineiden kanssa.
31.5.2014 0:14
Missä lämpötilassa 10W-40 menettää parhaan voitelukyvyn kun taas 50 voitelee vielä?
31.5.2014 7:30
Riippuu öljystä ja niiden luokituksista, jokainen öljyvalmistaja ilmoittaa esitteissään VI-arvon korkeassa lämpötilassa. Niistä voi päätellä jotain, mitä korkeampi arvo, sitä paremmin öljy pitää viskositeettinsa korkeissa lämpötiloissa.
Näissä kisavireisissä yksipyttyisissä en juuri muuta käytä kun ?w50 tai ?w60 öljyjä. Varsinkin kun moottorille on oma öljy ja tilavuus 0.6L niin öljy käy väkisinkin aika lämpimänä, silloin korke "lämpimän pään" viskositeetti sopii paremmin kun joku ?w30 tai ?w40 öljy.