Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
11.5.2014 22:54
Oiskohan jollakin tietoa mikä vois olla kotarissa vikana. Malli on 525exc 2006 140h (ainakin pitäisi olla) mittarissa. Olin yks päivä ajelulla ja yhtäkkiä alko kone täryttään ja pitämään ylimääräistä meteliä. Myöskään vaihteet ei menneet silmään kunnolla. Ei uskaltanut enää ajaa kotia asti vaan kärryhommiksi meni. Öljyä oli tarpeeksi ja ne oli vasta vaihettu joten se puoli oli ainakin kunnossa. Jos jollakkin on vinkkejä, että mitä vikaa alkaa koneesta etsimään niin auttakeehan ihmeessä!
12.5.2014 3:44
Kaukaa haettua, mutta kone varmasti kunnolla kiinni rungossa?
Kannattaa eka ulkoisesti käydä läpi ennenkuin purkaa...
12.5.2014 6:29
Valuta öljyt pois ja sihdit/suodatin irti, kerro sitten mitä sieltä tuli ulos niin jatketaan arvuuttelua.
12.5.2014 19:37
Kysäsenpäs täällä. Onko kenelläkään tiedossa mikä on exc malleissa (-04 ----->) etupumppujen välinen etäisyys toisistaan, yläkolmiosta mitattuna ? Tietenkin keskeltä keskelle mittaa haetaan ja lisäksi mikä on ohjausakselin ulkohalkaisija joka tulee yläkolmiosta läpi ?
Jos ei tietoa, voisiko joku käydä mittaamassa vaikka samalla jos/kun käy tallissa.
13.5.2014 9:27
Moro,
oon tässä viikonloppuna lähössä kattomaan -08 530:stä exc:tä josta tehty supermoto. Mihin näissä käytetyissä kannattaa kiinnittää huomiota? Mites näiden virittely? Kaveri jolla tämmösestä kokemusta meinas että oikein huollettuna luotettavia kamppeita mutta kun aletaan virittään niin eivät meinaa kestää. Tuohon jota oon menossa kattoon on laitettu kireempi nokka. Onko todennäkösesti ihan pommi vehe?
14.5.2014 9:10
Käytä riittävän pitkällä koejaolla. Kato ettei mistään vuoda mitään. Kuulostele konetta. Virityksen vaikutus koneeseen riippuu aika pitkälti miten viritetty. Esim. muutama heppa enemmä ei juurikaan vaikuta. Mutten kun vakiona on takarenkaalta vaikka 45hv ja viritelty se 10hv lisää ja kiertää 1000-2000ylemmäs nii ei tarvii paljoa haaveilla yli 100-200h ajoista. En oikein itse näe syytä rueta virittämään kisakonetta katukäytössä. Omasta pyörästä sais kait aika helposti sen 70-75hv takapallolta, mutta veikkaan että 100h välein saa avata konetta ja tutkia paikat läpi. Tuohan isommat tehot hauskuutta, mutta maksaa paljon ja näkyy huoltoina. Jääradalla ajavat nelareita loppuun alle 20 tunnissa muistaakseni.
14.5.2014 14:28
No itellä bigbore, stage 2 nokka-akseli ja yoshimuran rööri niin missään tapauksessa kadulla ei ole liikaa tehoa
Ainoastaan mitä tuntuu että metsässä saisi olla hieman rajoitetumpi. Eikä nuo huollot nyt niin paljoa muutu, ainoastaa riippuu mitä tahtia sitä pyörää vedättää. Jääradalla oli siis 2h välein öljyt eikä mitään 20h koko kone auki
Tärkein juttu mikä näissä nelareissa on tosiaankin öljyt, ne vaihdat heti kun pyöräs saat. Kone pitää hieman erillaista rallatusta verrattuna 2-tahtiin nokkaketjun ansiosta, mutta silti kannattaa kuunnella ettei mitään järkyttäviä ääniä kuulu. Muista myös katsoa iskunvaimentimet ettei ne vuoda ja laakerit. Tuo kireempi nokka nostaa hieman teho-aluetta ja pitäisin itte sitä oikeastaan plussana, helpoin tapa saada sitä haluttua tehoa.
14.5.2014 16:11
VinskiMo kirjoitti:Pikku kysymys;
pärrä: ktm exc 450 -03, mites se kiksin akseli ni onks siinä kytkinkopassa joku laakeri sille? Mulla se hiukan klappaa se akseli ni mietin että saisko siitä sen laakerin vaihettua iha kytkin kopan avaamalla?
Tietäiskö joku? Pärrä jokapäivä ajossa muuten purkaisin ite ja katsoisin, sais nähkää osat valmiiks senku vaihtelis joku päivä paikallee öljen vaihon yhteydessä
Varmasti sanottu kymmeneen kertaan tääläkin (itsekkin ainakin kahesti lukenut) mutta mitkäs ne venojen välykset oli ja nokanhan piti olla siinä asennossa ettei paina mitään venttiiliä kun mitataan?
14.5.2014 22:39
Ei ole laakeria vaan lohkossa reikä ja kopassa myös. Kopan reikä voisi olla vähän kulunut pehmeää ainetta kun on mutta jos ei vuoda niin ei kannata huolia.
Venttiilinvälys on 0.12 molemmissa. Pakoventtiileissä on varsinaisen nokan lisäksi puolipuristusnokka puristustahdilla n. 40 astetta ennen yläkuolokohtaa joten jos sen onnistuu välttämään sen kun avaa luukut ja pyörittelee sopivalle kohdalle ja säätää.
16.5.2014 10:14
Kellään hajua mistä sais puolipuristimen sen kahva systeemin?
Tuli vähä kontattuu aamulla
E: Löyty jo
21.5.2014 18:05
Tere...
Ei löydy ja kaveri kyselee, onko 05-06 Kotareiden 2-t/4-t bensatankeissa eroja??
Tai yleensä
21.5.2014 21:12
4t tankeissa on reikä ryyppyä varten. Sopii kyllä ristiin.
25.5.2014 12:25
Mitäs renkaita suosittelette smotoille? Takavanne 5 tuumaa leveä. Jotkut mis ois hyvin pitoa ja ois varmaa plussaa jos ei iha järjettömän pahasti ottais kii ketjuihi.
25.5.2014 19:09
Terve. Itellä tämmönen stuntti 450 sx-f tuli pihaa muutamaviikko takaperin, siihen on tosiaan vaihdettu -08 ylöspäin exc:n kone ja oon nyt täysin hukkateillä syynä öljynvaihto!.. magneeton päällä yks öljyntäyttö korkki ja toinen lohkossa.
onko näissä sitten eri öljyt vai mikä ihme tässä maksaa kun ei ittellä kirjoita ollenkaan!?
öljyt osaan pois ottaa.. mutta en ole saanut keltään tietoa että paljonko ja mitä mihkin?