Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
11.4.2014 9:35
Ei mun tarvinnu ainakaa, vaikka kerran keitti.
11.4.2014 10:14
Ei tarvinnut munkaan vaihtaa keittämisen jälkeen.
11.4.2014 18:12
No haloo nää on enskapyöriä. Jossain suolla vedetään tuppinurin höyry nousten ja tauolla lisätään nestettä tarpeen mukaan. Aika kuivaksi saa ajaa jotta tiiviste hajoaa, eipä ole tullut kokeiltua.
11.4.2014 19:03
No hyvä ettei tarvi heti huolehtia siitä
Mites onko kellään vinkkejä etujarrun ilmaukseen...? Ilmattu normaalisti ja alakautta lääkeruiskulla. Tuntuu että olisi vieläkin ilmaa vai onko vaan normaalia näissä vanhemmissa kotareissa että olisi aika "pehmeä" etujarru? Ei ollu piikkisessä -09 kotarissa ainakaan noin löysä.
11.4.2014 22:13
Kun sanot että ilmasit sen alakautta niin painoitko siis ruiskulla alakautta nestettä jarrusatulaan niin että sitä valuu yli ylhäältä jarrusylinteristä? Jos et, niin tee näin.
Vika voi myös olla jumittuneet männät jarrusatulassa, aika tyypillinen vika noissa brembon kaksimäntäisissä puristimissa. Koko satulan putsaus voi myös olla paikallaan, uudet tiivisteet yms. Jos ei auta niin sitten olet varmaan uuden jarrusylinterin tarpeessa. Kannattaa ostaa joku tarvike missä on vähän isompi nestesäiliö.
11.4.2014 22:20
Joo kyllä sitä valu sieltä ylhäältä. Jarrutehoa on, mutta tuntumaa ei kummosesti, melkeen pohjaan asti menee kahva.
Jostaa jenkkifoorumeilta kattelin että jalalla painanut satulaa siten että männät painunut sisään ja sitten pumpannut. Kai se kokeilu kannattaa?
En haluaisi uskoa että noin vähänajetussa pelissä olisi jo uusimiskunnossa jarruvermeet joten kai purku/putsuas/rasvaus on homman nimi jos mitään en keksi..
Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
-AceFin
11.4.2014 22:21
Muista sitten että sitä nestettä on siellä systeemissä aika runsaasti että sitä saa tulla sieltä ylhäältäkin yli aika runsaasti, ei yks pieni lääkeruiskullinen kyllä riitä.
Niitä mäntiä voi yrittää notkistaa niin että otat satulan irti, jarrupalat irti, pumppaat kahvasti pari kertaa, niin ettei männät kuitenkaan mene kiinni asti. Sitten painat ne jollain takasin pohjaan, esim puupalikka. Tätä sitten toistat aamunkoittoon, tässä sitten huomaat että jumittaako jompikumpi männistä.
Uudet männät ja tiivisteet niille männille maksaa muistaakseni 23€.
Viimeksi muokannut Haatsi päivämäärä 11.4.2014 22:33, muokattu yhteensä 2 kertaa
11.4.2014 22:22
Haatsi kirjoitti:Muista sitten että sitä nestettä on siellä systeemissä aika runsaasti että sitä saa tulla sieltä ylhäältäkin yli aika runsaasti, ei yks pieni lääkeruiskullinen kyllä riitä.
Taisin 3/4 kertaa vetää 60ml(?) ruiskulla läpi.
No huomenna toivonmukaan jotaan eloa sinnekkin
13.4.2014 1:10
Jaa, etujarrusatulaa painamalla (sai jarrumännät sisään painettua) ja pumppaamalla tuli tuntuma takaisin!
Pikkasen kävin jo polulla kokeilemassa, helvetin hauskaa ja pyörä menee kuin unelma siellä! Vauhtia tosin tuppaa tulemaan huomaamatta aika hyvin
Nyt vaan korttia enää odotellessa
14.4.2014 19:34
Onhan se hienointa puuhaa mitä voi tehdä housut jalassa. Kunnon varusteet vaan päälle niin yritys on ainakin säilyä hengissä.
Ite kun tuppaan kaatumaan joka kerta useammankin kerran, jos oon enskaa ajamassa.
14.4.2014 22:56
Kuinkas syvälle mettään oikeen meet kun useita kertoja oikeen kaadut ?
Itsehän en ole vielä poluilta pois poikennut...
15.4.2014 12:53
Onkos joku mestari suoristellu ite pinnavanteita? Kotarin omat smotovanteet ja etuvanne pompottaa. On jonkun iskun varmaan saanu vanhan omistajan toimesta kun ottaa etupään ylös ja pyörittää vannetta ni näkyy silmälläkin että vippaa.
Pystyykö ite kikkailee kuntoon vai kaupasta uus kehä?
15.4.2014 13:10
Kokeile aluksi käyttää jossain polkupyörä/moto liikkeessä pinnojen kiristyksessä.
15.4.2014 19:03
Alexir kirjoitti:Kuinkas syvälle mettään oikeen meet kun useita kertoja oikeen kaadut ?
Itsehän en ole vielä poluilta pois poikennut...
Niin syvälle kun nappularengas sallii, ja se tuntuu olevan aika taidon limeiteillä
Paikkojen tutkiskelu on just parasta. Toki tulee sitä vedettyä enskapolkuja niin että kunto loppuu. Mutta yllättävää lisämaustetta saa, kun lähtee tutkiin vaan polkuja ja mettäteitä minne pitkin niitä pääsee.
Smotoilla kikkailu teollisuusalueilla toki omanlaistaan hauskaa puuhaa.
15.4.2014 19:14
Alexir kirjoitti:Kokeile aluksi käyttää jossain polkupyörä/moto liikkeessä pinnojen kiristyksessä.
Jos vanteessa on pahempaakin monttua, voi sitä joutua hieman moukaroimaan kuminuijalla. Mutta kannattaa nyt aloittaa siitä pinnojen kiristelystä ensin.