Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: ktm 450, 525

31.1.2014 22:08

Kellään myydä 05-07 valomaskii tai edes umpioo?

Re: ktm 450, 525

1.2.2014 15:34

Tervehdys!
Viimevuoden lopussa kun ajoin viimeisiä kertoja omalla 530 niin eturattaan ja vaihdeakselin seudulta alkoi vuotaa hiukan moottoriöljyä pohjapanssariin ajossa. Joka kerta kun lähti pihasta pohjapanssari pestynä, niin palatessa kotiin pohjapanssari oli märkä. Vaihdoin sekä eturattaan stefan, holkin, o-renkaan sekä vaihdeakselin stefan kesän aikana, mutta vuoto jatkui edelleen.
Nyt talven aikana olen kuitenkin päätellyt vuodon tulevan vaihdeakselin ympäristöstä, osaatteko tällä kertomuksella spekuloida, mistä kyseinen vuoto voisi johtua?
Vuoto on siis jatkunut siitä huolimatta, että vaihdeakselin stefa on vaihdettu 2 kertaa ja ihan siihen malliin että uusi stefa on saatu ehjänä kiinni...

Re: ktm 450, 525

1.2.2014 20:15

Voisiko vaihdeakseli olla vääntynyt sen verran että toiselta puolelta jäisi pieni rako stefan ja akselin väliin tai sitten akseliin kulunut ura? Oletko varma ettei tule kytkinsylinterin ja lohkon välistä?

Re: ktm 450, 525

2.2.2014 21:40

Tsekkaas öljypumpun kannen o-rengas.

Re: ktm 450, 525

3.2.2014 3:25

Morjens!
mitäs mäntää porukka on käyttäny 450 excssä? 200h remppa pitäs tehä. Vertex, wössner, wiseco? mitä muuta vaihettavaa 200h kohalla? mitä laakereita? tarviiko kiertokanki ja nokkaketju + kiristin jos hyvässä kunnossa vielä? mistä sais vesipumpun stefat kun vuotaa "juorureijästä" nestettä? pyörä 03 mallia ajettu joskus pari kertaa harraste enskaa mutta pääosin smotoilla kadulla.

Re: ktm 450, 525

3.2.2014 12:23

No konerempan siihen vois heittää samalla.

Re: ktm 450, 525

5.2.2014 1:21

Mitäs mielipiteitä porukalla: 525 vuodelta 2004 vai 450 vuodelta 2008? Noin niinku kestävyydeltään/luotettavuudeltaan? Ois meinaa nyt aika sopivaan hintaan tollane uudempi 450 mut niistä joku höpötti et on jottai ongelmaa ollu? Kun sit taas perus rfs koneisia on kehuttu.

Re: ktm 450, 525

5.2.2014 13:48

vinzerR kirjoitti:Vuoto on siis jatkunut siitä huolimatta, että vaihdeakselin stefa on vaihdettu 2 kertaa ja ihan siihen malliin että uusi stefa on saatu ehjänä kiinni...

Ei siinä auta uudet stefat tai o-renkaat jos se pultin lautasjousi on kuoleentunut eikä anna mitään painetta o-renkaalle.
JyppiVee kirjoitti:Mitäs mielipiteitä porukalla: 525 vuodelta 2004 vai 450 vuodelta 2008? Noin niinku kestävyydeltään/luotettavuudeltaan? Ois meinaa nyt aika sopivaan hintaan tollane uudempi 450 mut niistä joku höpötti et on jottai ongelmaa ollu? Kun sit taas perus rfs koneisia on kehuttu.
Osta ennemmin uudempi. Ei niissä mitään vakavaa ongelmaa ole ja jos noin pitkälle on päässyt pahimmat lastentaudit ja öljyvuodot on jo korjattu.

Rongel kirjoitti:Morjens!
mitäs mäntää porukka on käyttäny 450 excssä? 200h remppa pitäs tehä. Vertex, wössner, wiseco? mitä muuta vaihettavaa 200h kohalla? mitä laakereita? tarviiko kiertokanki ja nokkaketju + kiristin jos hyvässä kunnossa vielä? mistä sais vesipumpun stefat kun vuotaa "juorureijästä" nestettä? pyörä 03 mallia ajettu joskus pari kertaa harraste enskaa mutta pääosin smotoilla kadulla.

Kaikki nuo männät varmaan toimii aivan hyvin, mutta ei se alkuperäinenkään välttämättä ole vielä vaihtokunnossa. Katso onko helmassa teflonit vielä, jos ei niin vaihtoon vaikka toimisi se aivan hyvin ilmankin. Renkaita vaihtamalla noilla saattaa päästä vaikka tuhat tuntia, mutta ei ne uudetkaan kalliita ole, mutta hieman alkuperäisiä huonommilla renkailla. Vaihtoon seuraavaa ainakin:

-Nokka-akselin laakerit
-Tasapaino-akselin laakerit
-Vaihteiston pienet laakerit/kuulalaakerit (2/3kpl)

Muuta ei sitten oikeastaan tarvitsekaan jos kampura on suunnilleen suora. Stefoja saa esimerkiksi stefakaupasta tai alkuperäistiskiltä eikä maksa paljon sielläkään.

Re: ktm 450, 525

8.2.2014 21:52

Onko jollakin myydä 525cc vm. 2006 flektisarjaa? Saakohan tollasia lämpötilanantureita ihan tarvikkeina jostakin putkiliikkeestä tyyliin jotka sopisi tohon syylärin alareunassa olevaan paikkaan? Vai onko se jokin ktm erikoiskierre?

Re: ktm 450, 525

12.2.2014 16:30

Itse en kyllä ajelis tollasia määriä avaamatta mutta kukin tyylillään... kyllähän niitä kokeilijoita löytyy mutta sekin aina kun ostaa käytetyn niin eihän niistä koskaan tiedä :roll: Itse ainakin löysin kaikkia kivoja pikkuylläreitä -200h ajetusta RFS koneesta :idea:

Re: ktm 450, 525

12.2.2014 20:33

Kerro toki mitä sieltä löytyi?

Re: ktm 450, 525

12.2.2014 21:18

Minkälaisia tehoja porukka penkittäny -04 525 exc?
Tai ylipäänsä kyseisestä RFS koneesta?
Tarkotus ois käyttää mopo penkissä ennen kesää ni vähän pohjaa oisin vailla et mitä odottaa :)

Re: ktm 450, 525

12.2.2014 23:43

kurapäristelijä kirjoitti:Kerro toki mitä sieltä löytyi?

Vesipumpun roottoria ei oltu saatu pohjaan asti lukittua---->Söi sitä koko ajan ja tiivisteet pyöri nesteiden seassa koko ajan.

Nokkaketjun kiristäjän kierteet hajalla. Sattumia siellä täällä kun purki sitä pyörää.. Enkä luottanut kyllä henkilökohtaisesti mittari lukemaankaan joten vaihtoon meni noi kaikki kuluvat osat koneesta ja ns tyyppivika osat.

Re: ktm 450, 525

17.2.2014 15:20

Ostin vajaa kuukausi sitten aika herkun 525 exc. Ollut trafin mukaan kahdella omistajalla ennen minua ja tunteja 93h. Nyt on aika tikissä kesää varten, mutta virtalukko ja ehkä flekti/lämpömittari pitäisi asentaa. Onko kenelläkään mitään vinkkejä niiden asentamiseen?

https://imageshack.com/i/g9tcrtj
Ton näkösenä ostin.

https://imageshack.com/i/1qnrpnj
Pienillä muutoksilla saa ihmeitä aikaan. Vanteet mustaksi, uudempi maski, lokari, pumpunsuojat, takaiskarin maalaus. :D

Re: ktm 450, 525

17.2.2014 16:01

mä laitoin PV:n virtalukon siihen vasemmalle cdi boxin yläpuolelle. kytkentä oli siis tapponappiin ja virtalukosta lähtee 4 johtoa mutta en millään muista mitkä 2 niistä piti kytkeä. exc 125 ketjusta luin niitä ohjeita.

olin kans laittanu flektin mutta se ei ollu alkuperänen vaan jonku tietokoneen puhallin. en tiiä oliks siitä mitään hyötyä mutta ihan mielenkiinnosta tein sellasen patentin. se oli suoraan akulta ja siihen kytkin väliin eli hyvin yksinkertainen