Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
12.11.2013 23:05
Habusa kirjoitti:kyllä multakin meni staattori rikki omasta pyörästä. valot toimi mutta ei antanu kipinää. tilasin sitte mc scatterilta nimenomaan exc staattorin 160e mut siinä ei sitte valot toiminu. toisaalta ei se ollu alkuperänen. löysin sitte käytetyn ap yhestä kaupasta ja se toimi.125exc staattori menee kuulemma päikseen kiinni 525 seenkin.
152e näkyy maksavan electrexin kolmivaihesetti säätimineen nelariin, mutta sen asennus ei taida olla ihan plugnplay.
18.12.2013 22:35
Nyt ois neuvot tarpeen
Eli pyörä on 525 exc -04 ja koska vasta tuon hommasin niin aattelin vaihtaa öljyt, nesteet ja kattoo venttiilien välykset.. kertokaa mitä teen väärin tai mulla jää tekemättä / huomioimatta.
Lorotin öljyt ja nesteet ulos, laitoin sen koneen lukituspultin jolla saan männän yläkuolokohtaan, aukasin venttiilikopat ja kokeilin heti rakotulkilla et miltä näyttää, mutta edes 0.05mm ei mennyt sinne eli periaatteessa ei välystä ole
Kone kyllä kävi ennen tätä aivan mainiosti eikä sivuääniä kuulunut.
Vaikka avasin ruuvin niin ylös kun se nousi niin välystä ei siitäkään huolimatta tullut ollenkaan
Auttakaa ensikertalaista
19.12.2013 23:40
Pyöräytä konetta (kampuraa) kierros niin nokka pyörähtää puolikiekkaa...
Sulla on nyt se yläkuolokohta jossa molemmat venat on auki eli pako-imutahdin vaihto.
20.12.2013 17:54
Kiitos vastauksesta
Eiku kokeilemaan
27.12.2013 22:58
Hsippe kirjoitti:Pyöräytä konetta (kampuraa) kierros niin nokka pyörähtää puolikiekkaa...
Sulla on nyt se yläkuolokohta jossa molemmat venat on auki eli pako-imutahdin vaihto.
Meneeks kone ihan solmuun jos säätää vahingos tossa väärä ykk: ssa?
itellä sama ongelma mutten oo uskaltanu ruveta räveltää
28.12.2013 21:34
Nokan täytyy ehdottomasti olla oikeassa kohdassa kun venttiilin välystä säädetään, muutoin tulee aivan liian iso välys joka rikkoo paikat.
Oikea kohta löytyy kun moottorissa on puristustahti menossa, eli kun kaikki venttiilit ovat kiinni ja näinollen keinuvivut vapaina, voidaan säätää välykset oikeiksi.
29.12.2013 13:31
SimplemÄÄn kirjoitti:Nokan täytyy ehdottomasti olla oikeassa kohdassa kun venttiilin välystä säädetään, muutoin tulee aivan liian iso välys joka rikkoo paikat.
Oikea kohta löytyy kun moottorissa on puristustahti menossa, eli kun kaikki venttiilit ovat kiinni ja näinollen keinuvivut vapaina, voidaan säätää välykset oikeiksi.
mistä näen että se on ihan varmasti juuri tuossa kohdassa? tai onko jotain mistä varmistaa se?
29.12.2013 15:22
Mun ymmärtääkseni oikee ykk on sillon ku liikutat konetta eteenpäin niin imuvenat liikkuu ja kun taaksepäin niin pako venat liikkuu.
ja tässä kohti tarkastelet ne välykset ja säädät tarpeen mukaan.
korjatkaa jos oon väärässä ni ei tuu kellekkään kone rikkoja tämän takia
29.12.2013 16:38
Tuon ykk:n voi käytännössä unohtaa. Säädät vaan imuvenat, kun pakovenat ovat aukeamassa, ja pakovenat, kun imuvenat ovat sulkeutumassa. Siitä eturattaan pultista on helppo pyöritellä konetta räikällä oikeaan kohtaan.
10.1.2014 20:25
Elikkäs oon hommaamassa 450cc vm 09 ktm, niin mitäs 'tyyppivikoja' tää kone pitää sisällään ? Aikasemmin ollu RFS ja siihen nähden tässä ilmeisesti ainakin kejunkiristäjä on öljynpaineella vai olenko väärässä ? ja sihtejä vaan 1.
20.1.2014 0:15
Omalla 530 -08 on ajettu nyt 220 h aikalailla ja oletan et ketjunkiristäjä on edelleen alkuperäinen. Ei rallata tai pidä muutakaan ääntä. Mutta jos se nyt ääntää, niin uus mekaaninen jenkkilästä on joku 70$. Eli ei paha.
Sihtejä on kaksi. Eli moottoriöljylle ja vaihteistolle omansa. Öljynsuodattimia yks joka on moottoriöljylle.
Tyyppivikoja en osaa sanoo, kun ei oo ollut yhtään mitään itellä vuoden aikana. Kuuntele moottoria ja koeajolla koita et tehot tallella. Muutenkin huoltohistoriaa kannattaa kysellä. Itellä on öljyt ja suodattimet vaihtunut max 8h välein.
Moottoriremppaa tässä arvon koska sen tekis, kun ei vielä mitään häikkää ole ollut.
31.1.2014 19:04
Semmonen kysymys 530 kotarista, että kun syttypuolalta lähtee kolme johtoa, sinivalkonen ruskea ja mustavalkonen. Niin kun mustavalkonen jatkuu liittimellä harmaaksi, niin itsellä kyseinen liitin on irti, että kuuluisko olla kiinni? Pelaa kuitenkin oikein ym.. Kirjasta kun katsoo, niin johto on 'ignition curve plug sensor'ille menevä johto. Onko jollakin tietoa johdon tarkotuksesta?
31.1.2014 20:00
Sitä en tiedä mikä johto se on, mutta vanha sanonta kuuluu: "älä muuta toimivaa", joten sinuna en tekisi mitään.
31.1.2014 21:01
Onko jollain kuvaa tai muuten vaan mielipidettä millai istuis musta tarrasarja oransseille katteille? Vai vaatisko se sit samalla mustat katteet.
Tuli vaan näin mieleen ku ei oo omaa silmään semmosta osunu...