Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
5.8.2013 23:47
Okei! Kiitoksia tiedosta. Mukavinta oli että kukaan ei vastannut Suomi24 tyyliin: "Lähe ny vittuun siitä kevarihomo. Hommaa eika kortti ja tuu sitte kyseleen tehoista!"
Tosin Suomi24 onkin aikalailla erilainen foorumi.
Off Topic loppu.
6.8.2013 9:29
HenkkaWRC kirjoitti:Okei! Kiitoksia tiedosta. Mukavinta oli että kukaan ei vastannut Suomi24 tyyliin: "Lähe ny vittuun siitä kevarihomo. Hommaa eika kortti ja tuu sitte kyseleen tehoista!"
Tosin Suomi24 onkin aikalailla erilainen foorumi.
Off Topic loppu.
Pakko vastaa tähänkin. Nyt toiset voi lukea tästäkin....Mutta ei näihin kyllä jaksa aina vastaa. Nyt kun tuli vastattua, niin toiset voi lukea myös.
23.8.2013 0:08
Voiko olla et eturenkaassa kuuluu olla pieni klappi? Ei kai helvetissä. Laakerit ja holkit kaikki ok. Rupee kyrpimää.
24.8.2013 18:26
Öö, en usko, ei ainakan mulla ole noitten Behrien kanssa mitään klappia. Mitkä motovanteet sulla on? Ootko varma ettei sulta puutu jotkut spacerit?
24.8.2013 23:19
Eikai laakeripesä ole väljä? Ja jos olet kokeillut etujarrua vasten niin jarrulevyn niitit tai etupumput tai ohjauslaakerit.
30.8.2013 15:16
Mikähän mättää kun vuotaa taasen tuosta venttiilikannenvälistä öljyä aika huolella (putkepuolelta pakovenojen edestä)? Massat pettäny? T: nelareiden atomitekniikkaa vielä opiskeleva.
(30h sitten vaihdettiin liikkeessä kaikki venat, säädettii ja koneistettii yms. kuntoon, ei ehkä pitäis massailla vähän väliä?)
30.8.2013 17:50
Ei tuollaista aiheuta kuin hutiloimalla tehty asennus ja tiivisteen levitys tai pulttien jättäminen liian löysälle tai sitten kierre on pilalla jossain.
31.8.2013 0:21
Jep, uudestaan massasin ja huomasin että yhtä pulttia ei saa kiristettyä ollenkaan, kierteet kannesta..... Mikähän olis toimivin ratkasu tuohon? Kestäisköhän helicoil?
31.8.2013 18:26
Oikein ja huolellisesti asennettuna helicoil on kestävämpi kuin kuin alkuperäiset kierteet alumiinissa. Joissakin laitteissa on jopa tehtaalla jo asennettu helicoil jos alumiinissa on kierteet.
1.9.2013 10:28
Eikä tarvitse olla mitään helicoil-merkkiä, vaan mikä tahansa tuollainen insertti kelpaa. Biltemasta löytyy vaikka, asennussarja maksaa jotain mutta ne lanka-insertit jonkun sentin kappale. Asentaminen voi vain olla haasteellista kone rungossa kiinni.
On myös erittäin tärkeää että pultit ovat oikean mittaiset!! Ja hätäfiksattua saa pidemmällä pultilla kun passaa juuri sopivaksi prikoilla tai katkaisemalla ettei ota pohjaan, mutta tarttuu kuitenkin (ehkä) jäljellä olevaan kierteeseen.
1.9.2013 18:09
kurapäristelijä kirjoitti:On myös erittäin tärkeää että pultit ovat oikean mittaiset!! Ja hätäfiksattua saa pidemmällä pultilla kun passaa juuri sopivaksi prikoilla tai katkaisemalla ettei ota pohjaan, mutta tarttuu kuitenkin (ehkä) jäljellä olevaan kierteeseen.
Tai reilusti pidempi pultti johon laittaa mutterin, eli kiertää pultin kevyesti pohjaamyöden kiinni ja sitten mutterin kiristää, silloin tulee siihen vähäänkään mahdollisesti jäljellä olevaan kierteeseen vähemmän rasitusta kiristettäessä.
19.9.2013 23:16
Tänään oli suunnitelmissa öljyjen vaihto. Koneen takaata öljyproppu lähti normaalisti ulos, mutta ne kaksi muuta jäikin sitten kiinni. Ovat niin jumissa ettei hievahdakkaan vaikka mitä tekisi. Oisiko jollain jotain neuvoja miten saisi ne irti tuhoamatta kierteitä pahemmin koneesta? Ja sitten vielä sellainen kysymys, että uskaltaako tolla nyt ajaa 10km matkan hakemaan uusia proppuja, kun valutin kaikki öljyt pois mitä sain avamaalla sen yhden propun ja heitin uudet öljyt sisään. Vai pitäisikö suosiolla hommata joku toinen kyyti kauppaan?
20.9.2013 0:43
Joku on ajanut kuulemma vuosia katsomatta niitä kahta sihtiä eikä siinä mitään vaaraa ole. Täyttömäärä vaan on desin pari vähemmän jos ei päästä koneen (alapuolella) propusta pois mitä sinne valuu. Vaihteiston sihtiä ei jaksa edes joka öljynvaihdossa tarkastaa sillä kun ei kauheasti merkitystä ole.
Jos se alla oleva proppu on pelkkä kuusiokolo, hommaa uudempi joka käy esim. 530 malleihin, siinä on torx ja 13mm mutta muuten tasan sama osa ja sihti. Noin muuten pieni kopautus ja kunnon työkalut auttaa.
Jos vaihdoit jo öljyt ja suodattimet ei kannata kurkata kuin se alempi sihti ja lisätä aavistus öljyä sieltä kun ei tule ulos kuin vähän vaikka olisi öljyt sisällä. Koneen kupeessa oleva jätä seuraavaan kertaan jos magneettipropussa ei ollut mahdottomasti sälää.
20.9.2013 10:11
kurapäristelijä kirjoitti:Joku on ajanut kuulemma vuosia katsomatta niitä kahta sihtiä eikä siinä mitään vaaraa ole. Täyttömäärä vaan on desin pari vähemmän jos ei päästä koneen (alapuolella) propusta pois mitä sinne valuu. Vaihteiston sihtiä ei jaksa edes joka öljynvaihdossa tarkastaa sillä kun ei kauheasti merkitystä ole.
Jos se alla oleva proppu on pelkkä kuusiokolo, hommaa uudempi joka käy esim. 530 malleihin, siinä on torx ja 13mm mutta muuten tasan sama osa ja sihti. Noin muuten pieni kopautus ja kunnon työkalut auttaa.
Jos vaihdoit jo öljyt ja suodattimet ei kannata kurkata kuin se alempi sihti ja lisätä aavistus öljyä sieltä kun ei tule ulos kuin vähän vaikka olisi öljyt sisällä. Koneen kupeessa oleva jätä seuraavaan kertaan jos magneettipropussa ei ollut mahdottomasti sälää.
what what
? Mistä reijästä ne öljyt pitäis ottaa ulos?? Itse otin koneen vaihdepolkimen luona olevasta propusta jossa oli tosiaan se metalli sihti? Tiedän et siel koneen takaosaski on proppu mut en oikein tienny mistä ne yleensä otetaan ja piikis vaihoin just siit vaihe polkimen luona olevasta ni jatkoin perinnettä... Onko nyt joku pahasti pielessä? Suodattimet kans vaihdoin ongelmitta.
20.9.2013 10:43
Koneen takaosasta pitäis laskee ulos, siinä sivussa ja pohjassa on öljysihdit ja suodattimet.