Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
1.8.2013 23:34
kurapäristelijä kirjoitti:Eloon kirjoitti:Oisko kellää ny tietoo miks toi kampiakselin kytkimen puoleinen puolikuu kiila halkee meni juuri 3 15 tunnin sisään.. onko noi tarvike kiilat sit niin pehmeetä ku menee niin nätisti suoraa halki. akselissa eikä rattaassa mitään välystä kiila ura hyvässä kunnossa.
Kiilan kovuutta ei välttämättä kannata yrittää lisätä koska se vain rikkoo urat. Lukite ja riittävästi momenttia auttaa.
Mites ku taas on purettu kytkin koppa niin johtuisko kiilan halkeaminen siintä etten saa käsi voimin tota kampiakselin isoa mutteria tarpeeksi kireelle koska joka kerta ku puran on sormi kireydellä. miten edes mahdollista koska senhän pitäisi kiristyä kun on vastakierre.
2.8.2013 9:49
Ootkos kiristänyt sitä momenttiavaimella? Taitaa kiristys momentti olla luokkaa 60-80nm. Millään pulttipyssyllä noita ei saa kiristellä, tehdas on ilmoittanut momentit ja niiden mukaan mennään.
Loctite 243 on varmasti riittävä lukite. Saa etralta myös pikkupulloissa.
2.8.2013 19:05
SMR kirjoitti:Ootkos kiristänyt sitä momenttiavaimella? Taitaa kiristys momentti olla luokkaa 60-80nm. Millään pulttipyssyllä noita ei saa kiristellä, tehdas on ilmoittanut momentit ja niiden mukaan mennään.
Loctite 243 on varmasti riittävä lukite. Saa etralta myös pikkupulloissa.
momenttia en omista lukitetta oon laittanu kyl
2.8.2013 19:13
Aika oudolta kuullostaa että löystyy sormikireydelle lukitteen kanssa?
3.8.2013 20:32
Eloon kirjoitti:Mites ku taas on purettu kytkin koppa niin johtuisko kiilan halkeaminen siintä etten saa käsi voimin tota kampiakselin isoa mutteria tarpeeksi kireelle koska joka kerta ku puran on sormi kireydellä. miten edes mahdollista koska senhän pitäisi kiristyä kun on vastakierre.
Joku rätti rattaiden väliin ja väännät puolen tuuman räikän varrella niin kovaa kuin jaksat ja tulee sopiva.
5.8.2013 13:55
Tääläkös EXC 500 äijät kokoontuu? Ihan mielenkiinnosta kysyn että paljonkos vakio 500 EXC:ssä on hevosvoimia? Ja kyllä, tiedän että niitä on kuitenkin sen verran etten pysty niitä hallitsemaan.
5.8.2013 21:17
Jos vakion tehot kiinnostaa niin omassa 530:ssä on 10 kW rekisteriotteessa, eli reilut 13 hp.
Mutta taida kukaan vakiolla ajella. Hajoo koko vehje, jos kurit paikallaan ajelee.
5.8.2013 21:34
Paljos siinä kisavireissä olevassa on? Ja onko kukaan ottanu 300 2T EXC:n kanssa viivoja, että kumpi vie?
5.8.2013 21:48
HenkkaWRC kirjoitti:Paljos siinä kisavireissä olevassa on? Ja onko kukaan ottanu 300 2T EXC:n kanssa viivoja, että kumpi vie?
Molemmat yhtä tykkejä, toinen tehokkampi, toinen kevyempi.
Näillä uusillä pystyy ajamaan kurit kiinni, siis ruisku laiteet...Ne kestää
5.8.2013 22:01
Ruisku on kusinen laite, kun ei kotikonstein pysty seoksia säätämään jos vaikka tehoputken laittaa. Kevaristani valitettavasti löytyy ruisku.
5.8.2013 22:08
HenkkaWRC kirjoitti:Ruisku on kusinen laite, kun ei kotikonstein pysty seoksia säätämään jos vaikka tehoputken laittaa. Kevaristani valitettavasti löytyy ruisku.
No odottaa seuraavaa korttiluokka ja isompaa pyörää alle
5.8.2013 22:15
Joo, sitä odotellessa.
Tuli vaan mieleen kuulin joskus, että tosta kisakireestä piikki EXC:stä kin irtoo ~40 heppaa renkaalta.
5.8.2013 22:46
Ei siinä piikkikotarissa ole kuin korkeintaan ~34hv. 525/520/530(510cc) irtoo semmonen ~45hv ja 450cc 40-42hv.
5.8.2013 22:58
Niin ja eikä se teho. Niin kuin multa kysyttiin paljon kulkee. Totesin että vain 150, mutta sanoin sille se kiihtyvyys ja vääntö....Keveys