Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

2.5.2008 20:32

Tume34 kirjoitti:
Niko901 kirjoitti:
Tume34 kirjoitti:Italianmallin Racing-mitosta ilmoitetaan +37hp tehoiksi.


Ilmotetaanhan niistä. Mikseivät ilmota suoraan 100hp tehoja mitosta, kun ei noilla ilmotuksilla ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa...


Tällä kertaa tosin taitaa olla ihan oikeista voimista kyse, pyörä kun sattuu olemaan tehty italian 125cc-kilpasarjaan jossa Rossikin aikanaan ajoi.


Uskoppa mitä uskot. Noista sinun mopopuolen viesteistä jo tajuaa, että luulet vähän liikoja noista. Nimittäin 40hp+ mito menisi kovempaa kuin tuo oma ktm:ä. Näin ei todellakaan ole. Duke 2 huiput 184km/h, ja mitolle alle 160km/h todellista, johon se saa kelata pitkääkin pidemmän suoran saavuttaakseen kys. nopeuden.
Minut saa millä piikillä tahansa tulla haastamaan millon vaan. Hyvät naurut saa, kun tulee duke eturengas ilmassa edellä.

2.5.2008 20:34

Vähän taas lipsuttu aiheesta? :) Mitolle on omakin topic.

2.5.2008 20:50

Niko901 kirjoitti:
Uskoppa mitä uskot. Noista sinun mopopuolen viesteistä jo tajuaa, että luulet vähän liikoja noista. Nimittäin 40hp+ mito menisi kovempaa kuin tuo oma ktm:ä. Näin ei todellakaan ole. Duke 2 huiput 184km/h, ja mitolle alle 160km/h todellista, johon se saa kelata pitkääkin pidemmän suoran saavuttaakseen kys. nopeuden.
Minut saa millä piikillä tahansa tulla haastamaan millon vaan. Hyvät naurut saa, kun tulee duke eturengas ilmassa edellä.


Minä uskon sen minkä katson olevan mahdollisimman virallinen ja puolueeton tieto.

Ja olen jo kauan sitten lakannut tuijottelemasta pelkkiin numerotietoihin kun aletaan puhumaan tosielämästä, numerot kun eivät ratkaise oikeasti asiaa juurikaan.

Ja kolmantena, mulla meni jo aikaa sitten se ikä ohi, millon minua kiinnosti mikä pyörä menee minkäkin edelle, sinulle se tosin taitaa olla varsin tärkeää? Että loppujenlopuksi taidankin nauraa minä ;).

Sitten palaillaan aiheeseen, pistä privaa jos vielä kiinnostaa tapella asiasta josta kummallakaan ei ole oikeasti faktaa. Ei minulla ainakaan ole ikinä Racing-mitoa ollut, enkä ole penkitellyt sellaisia.

5.5.2008 23:23

miten tohon gs:ää saa varaosia? ja onko kalliita?
ja olen kuullut että aika tomiva pyörä muutenkin?
mitä huonoja puolia pyörä sisältää?
onko esim. 40tkm ajettu jo ehtoon puolella?

6.5.2008 0:50

GS:n saa hyvin varaosia, mutta kaveri ainakin valitteli niiden korkeahkoa hintaa, ei ne silti kalliita ole! GS on kyllä tosiaan toimiva laite, tunnettu luotettavuudestaan. 90 luvun malleissa vaan ongelmana erityisen herkästi ruostuva tankki, joka aiheuttaa sitten ongelmia jos hommaa ei ajoissa tarkista/korjaa.

40tkm ajettu GS on ehdottomasti vielä hyvässä ajokunnossa ja paljon huolettomia kilometrejä jäljellä kunhan vain pitää huolta. Pieniruokainen se on, kaveri ajelee sellasella 4,5l/100 lämpimällä säällä ja syksyllä siinä 5l luokassa.

7.5.2008 0:25

kiitos asiallisesta vastauksesta!
mites gs ajo-ominaisuudet: kallistelu
onko ihan näppärä vai ihan möykky?

7.5.2008 1:06

Se on todella näppärä, omien kokemuksieni mukaan ketterin näistä. Johtunee keveydestä, vajaa 20kg kevyempi kuin kawa GPZ/ER-5 tai honda CB, suht lyhyestä akselivälistä ja kaipa siitäki jotain virkaa one että se on vain 2 sylinterinen, vaikka niin se noissa verrokeissakin on.

Ainakin huollon yms. sattuessa 2 sylinteriä on halvempi ja helpompi ropeltaa kuin 4. Ilmajäähdytteisenä poistuu myös astetta vaikeampi tekniikka eli vesijäähy kuten ER-5 on.

Se on luokkansa kyykyin malli. Jos siis tulevaisuudessa siintää isompi ja sporttisempi, niin ehdottomasti GS alkuun niin tottuu etukenoon ja painon käsille. Ainakin CB ja GPZ/ER-5 on ihan reilusti pystympiä malleja.

Sanotaan että Honda on suunniteltu 300tkm kestämään, ja Suzuki ja Kawa 150tkm. Ja mitä olen sisuskalujä nähnyt, niin kyllä 80tkm ajetun ER:n ja CB:n sisukset on ollut ihan erilaisia, Hondan osat oli lähes uuden veroisia ja remppa oli käytännössä turha, olis riitäny ketjun vaihto. Kawassa oli ihan hyvä jo tehdä täysi remppa. Kaverin Suzukilla on ajettu nyt 100 tuhatta ja siinä ei ole tiettävästi tehty aikasemmin mitään isoa remppaa, joten pääsee vilasee kesän jälkeen sitäkin. Ajatteli ajella kuitenkin tän kesän vielä, vaikka se pikkusen savua tupruttaakin.

7.5.2008 13:26

Niko901 kirjoitti:
Tume34 kirjoitti:
Niko901 kirjoitti:
Tume34 kirjoitti:Italianmallin Racing-mitosta ilmoitetaan +37hp tehoiksi.


Ilmotetaanhan niistä. Mikseivät ilmota suoraan 100hp tehoja mitosta, kun ei noilla ilmotuksilla ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa...


Tällä kertaa tosin taitaa olla ihan oikeista voimista kyse, pyörä kun sattuu olemaan tehty italian 125cc-kilpasarjaan jossa Rossikin aikanaan ajoi.


Uskoppa mitä uskot. Noista sinun mopopuolen viesteistä jo tajuaa, että luulet vähän liikoja noista. Nimittäin 40hp+ mito menisi kovempaa kuin tuo oma ktm:ä. Näin ei todellakaan ole. Duke 2 huiput 184km/h, ja mitolle alle 160km/h todellista, johon se saa kelata pitkääkin pidemmän suoran saavuttaakseen kys. nopeuden.
Minut saa millä piikillä tahansa tulla haastamaan millon vaan. Hyvät naurut saa, kun tulee duke eturengas ilmassa edellä.

....
Olipas turha post.
Edit: Tämä tosiaan oli turhan provoava post ktm-miehille. :)
Viimeksi muokannut Ek1 päivämäärä 8.5.2008 13:55, muokattu yhteensä 1 kerran

7.5.2008 22:04

Ek1 kirjoitti:
Niko901 kirjoitti:
Tume34 kirjoitti:
Niko901 kirjoitti:
Tume34 kirjoitti:Italianmallin Racing-mitosta ilmoitetaan +37hp tehoiksi.


Ilmotetaanhan niistä. Mikseivät ilmota suoraan 100hp tehoja mitosta, kun ei noilla ilmotuksilla ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa...


Tällä kertaa tosin taitaa olla ihan oikeista voimista kyse, pyörä kun sattuu olemaan tehty italian 125cc-kilpasarjaan jossa Rossikin aikanaan ajoi.


Uskoppa mitä uskot. Noista sinun mopopuolen viesteistä jo tajuaa, että luulet vähän liikoja noista. Nimittäin 40hp+ mito menisi kovempaa kuin tuo oma ktm:ä. Näin ei todellakaan ole. Duke 2 huiput 184km/h, ja mitolle alle 160km/h todellista, johon se saa kelata pitkääkin pidemmän suoran saavuttaakseen kys. nopeuden.
Minut saa millä piikillä tahansa tulla haastamaan millon vaan. Hyvät naurut saa, kun tulee duke eturengas ilmassa edellä.

Molempia jonkun verran ajaneena mutta kumpaakaan omistamatta ei kannata tuota duken ylivertaisuutta hehkuttaa.. Vaikka duke tosiaan ampuu eturenkaan pystyyn todella herkästi niin mito menee vain suoraan eteenpäin, mikä todellakin helpottaa tuota mainitsemaasi "haastamista". 37hp mito kevyellä kuljettajalla hyvinkin saattaisi pärjätä dukelle stripillä..
Olipas turha post.



Ei helvetti. Et ole kyllä -03 uudempaa high flow kannella olevaa dukea sitten ajanut. 150kg/55hp. Siis pyörä liikkuu paremmin kuin exc 525 kaikilla osa alueilla. Eli 4,3sek 0-100km/h.
Kisasimmallakaan Mitolla ei alta 7sek kiihdytä uskoisin.

Lisäksi duke kyllä lähtee 0-100km/h vähintään yhtä hyvin kuin suzuki gsx-f 600. Tämä siis ajettua tietoa.

Onnee vaan teille piikkimiehille, haastamaan saa tulla koska vaan huvittaa...

7.5.2008 22:16

Ek1 kirjoitti: 37hp mito kevyellä kuljettajalla hyvinkin saattaisi pärjätä dukelle stripillä..


jooh, mitäs tuollaisella mitolla voitaisiin ajaa, joku 14s aikoja jos sitäkään :)?

7.5.2008 22:44

Jos nyt alettas jo unohtamaan tuo TT piikki? Sil ei oo saumoja monillakaan osa-alueella. Ja kauhea se olis mutenkin vinguttaa.

7.5.2008 22:46

Sergey kirjoitti:Jos nyt alettas jo unohtamaan tuo TT piikki? Sil ei oo saumoja monillakaan osa-alueella. Ja kauhea se olis mutenkin vinguttaa.


asiaa.

8.5.2008 13:54

Et ole kyllä -03 uudempaa high flow kannella olevaa dukea sitten ajanut. 150kg/55hp. Siis pyörä liikkuu paremmin kuin exc 525 kaikilla osa alueilla. Eli 4,3sek 0-100km/h.
Tämä menee jo pahasti ohi. Harmi että edes kommentoin koko mito-fighttia mutta kyllä jotain tuohon duken hehkuttamiseen sanottava.. LC4-moottori vs. EXC525? Oletkos ajanut molemmilla?

-08 690Duke oli kyseessä jolla ajelin, tiedä häntä sitten oliko jotenkin ihmeellinen vehje..
530 EXC-R olikin kovempi pyörä ajettavaksi, siinä olisi varsinainen "eka pyörä"! :)

ps. "Onnee vaan teille piikkimiehille, haastamaan saa tulla koska vaan huvittaa..." Minuako tarkoitit? Onnistuu kyllä.

8.5.2008 15:03

Ek1 kirjoitti:Et ole kyllä -03 uudempaa high flow kannella olevaa dukea sitten ajanut. 150kg/55hp. Siis pyörä liikkuu paremmin kuin exc 525 kaikilla osa alueilla. Eli 4,3sek 0-100km/h.
Tämä menee jo pahasti ohi. Harmi että edes kommentoin koko mito-fighttia mutta kyllä jotain tuohon duken hehkuttamiseen sanottava.. LC4-moottori vs. EXC525? Oletkos ajanut molemmilla?

-08 690Duke oli kyseessä jolla ajelin, tiedä häntä sitten oliko jotenkin ihmeellinen vehje..
530 EXC-R olikin kovempi pyörä ajettavaksi, siinä olisi varsinainen "eka pyörä"! :)

ps. "Onnee vaan teille piikkimiehille, haastamaan saa tulla koska vaan huvittaa..." Minuako tarkoitit? Onnistuu kyllä.


Tervetuloa vaan. Tule sitten tolla 530 exc-r:llä. Siis smotovanteet alla. Kun ei noi kisapelit vaan pärjää. Niillä kiihdyttäminen on haastavampi homma jo, kun ei tahdo pienestä painosta ja painopisteestä johtuen saada pitoa niin hyvin takaselle kuin lc4:ssä, joka hidastaa menoa kun takarengas pyörii hupia. Kyllä siis saat tulla koittamaan tolla exc:llä.

Kyllä se exc:n repivä moottori voi tuntua tehokkaalle, mutta käytännössä vastaava tasaisesti tehot ulos tuottava lc4 on paljonkin parempi ja nopeampi lähettää. Lisäksi vielä semmonen, kun noiden kisapelien tehot on ilmoitettu vääriksi eli niillä ei yleensä ole totuuden kanssa mitään tekemistä toisin kuin lc4:lla, jossa tehot ovat oikein ilmoitetut valmiiksi.

Vieläpä lisänä sellainen, että ktm exc 530-r vaihteiston välit ovat kadulle vituillaan, joka sekin jo varmasti vaikuttaa jonkin verran. Toisinsanoen siis se ei ole vaihteistoltaan suunniteltu muualle kuin enskaan.

8.5.2008 16:23

Haastan mieluiten vain omalla pyöräni. Jos saa jotain tunteita suoralla kiihdyttelystä niin kannattaisi vaihtaa pyörää tuosta dukesta.

Alkaa olla liikaa ktm-uhoa "eka pyörä"-otsikon alle.
Nyt loppu ot ainakin minun osaltani. /out