Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: ktm 450, 525

14.7.2013 23:36

Näyttää vaan itse typerältä kun yrittää muitten kustannuksella hauskuuttaa eikä tajua itse olevansa aivan hakoteillä..

"säätösatsilla" varmaankin tarkoitetaan varmaankin venttiilien säätöpaloja:

http://www.cyclebuy.com/shopping/hotcams/images_hotcams/shims_lg.jpg

Uudemmissa laitteissa kun ne ei ole ruuvisäätöiset.

Re: ktm 450, 525

15.7.2013 21:56

Haatsi kirjoitti:Näyttää vaan itse typerältä kun yrittää muitten kustannuksella hauskuuttaa eikä tajua itse olevansa aivan hakoteillä..

"säätösatsilla" varmaankin tarkoitetaan varmaankin venttiilien säätöpaloja:

http://www.cyclebuy.com/shopping/hotcams/images_hotcams/shims_lg.jpg

Uudemmissa laitteissa kun ne ei ole ruuvisäätöiset.


En nyt mitenkään tarkoittanut dissata, mutta kai sen niinkin voi ymmärtää. Ja tiesin kyllä että siellä on säätöpalat, mutta enpä ole ennen nähnyt moista laatikollista. Saa olla kyllä aikamoinen harrastaja jo, että tarttee noin paljon niitä. Omassa 530 muutaman kymmenen tunnin jälkeen ei venttiilin välykset enää muuttuneet sen enempää, että riitti pari kertaa vuodessa säätäminen.

Re: ktm 450, 525

16.7.2013 0:12

Yleensä kotareita on sen verran porukoissa ettei nuo säätösatsit hukkaan mene, suht edullisia ja menee kaikkiin kotareihin ja ties mihin muihinkin. Ei sitä kukaan jaksa liikkeestä yksittäisiä shimmejä vähän väliä hakea, joutuu pyörän jättämään levälleen eikä pääse ajamaankaan?

Re: Vs: ktm 450, 525

18.7.2013 1:28

Tietääkö kukaan mikä tämän osan tehtävä on etupumpuissa? Vasemman pumpun rinkula oli pudonnut tuonne liukuputken alaosaan, onneks ei ollut mennyt jarrulevyyn kiinni. Varaosakirjasta koitin katsoa ja osa on ilmeisesti "lock washer".

Syy putoamiseen saattaa olla toissapäivänä tapahtunut ulosajo mökkitieltä, jossa kuitenkin pysyin pystyssä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: ktm 450, 525

18.7.2013 17:30

jos se liittyy stefaan jotenkin eos. nyt on omassa pyörässä melko jännä sähkövika eli jos kuulostaa tutulta niin neuvoja tulemaan.

eli sammu ajosta kesken kaiken. sitten tutkin asiaa niin puolan johdosta tulee kipinä ja tulpastakin näkee heikon kipinän mutta välillä sekin jättää välistä. mosa ei kuitenkaan lähde käyntiin. sitten katottiin niin valoihin kyllä tulee sähköä generaattorilta.

puola, jännitteen säädin, tulppa ja hattu on uusittu joten vika on ilmeisesti cdi-boksissa, pulser coilissa joka löytyy ignition sivulta tuolta-> (http://www.motokeidas.fi/varaosakirjat/ ... c_kone.pdf) tai staattorissa.

kysymys kuuluukin että tietääkö kukaan millaisia mittausarvoja kyseisiltä komponenteilta pitäisi irrota? cdi-boksia ei ainakaan itse pysty itse mittaamaan mutta staattorin 2 johtoa näytti 11,8 ohmia ja pulser coil näytti 100 ohmia. yhessä mestassa epäiltiin pulser coilia mutta en kyllä edes tiedä mitä se tekee ja mihin se vaikuttaa.

Re: ktm 450, 525

19.7.2013 0:24

Morjens. Olen huomenna menossa katsomaan 450cc 4t kotaria joka on vuosimallia 2003. Onko tämä joku susi vuosimalli vai ihan ok? koneella ajettu kuulemma noin 150 tuntia joka tuntuu erittäin vähältä näin vanhaksi, onkohan tunteihin uskomista? Mäntää ja laakereitakin on ehditty jo vaihdella...

Mites näissä hoituu venojen säätö? Paloilla vai ruuveilla?

Käykö tohon käynnistys poljin myös sx-f mallista?

http://www.nettimoto.com/ktm/450/1530480

Tossa vielä linkki, tuleeko mieleen jotain kyseisestä pelistä?

Re: ktm 450, 525

19.7.2013 0:41

Itellä -03 525 ja ei ole mitään vikaa ollut mitä nyt olen sen vuoden omistanut. Venansäätö hoituu ruuveilla, ei tartte paloja hommailla. Omalla oli ajettu 192h kun ostin ja oli siihenkin edellinen omistaja tehnyt ylimääräistä remppaa kun ei ollut huomannut käyttöohjeen takaa lukea ensimmäisen omistajan rempasta. Käynnistyspolkimesta en osaa mitään sanoa.

Kannattaa selvittää mistä johtuu tuo ettei ajovalot pala, voi olla vittumainen vika korjata. Nämä vanhemmat RFS-koneelliset kotarit ovat varmempia kuin uudet 08?--> kotarit koneensa puolesta ja männänvaihtoväli on pidempi.

Re: ktm 450, 525

19.7.2013 1:20

JepJep, muista sitten tingata ja reilusti. 4600€ on jo valmiiksi hiukan yläkanttiin, sitten kun lisätään siihen puuttuva kiksi ja jalka jotka molemmat 100€ kappale. Valojen toimimattomuuskin voi johtua niin monesta eri asiasta että sen korjaamiseen menee varmasti aikaa, ja rahaa väliltä 0,50€-400€.

Tunnit myös aika utopiset jos kerran on myös smotovanteet ja kadulla ajeltu. Ehkä tarkoittaa että 150h edellisestä rempasta, mutta en jaksa uskoa että kokonaistunnit koneella 150h.

Silmä ja korva tarkkana katsomaan.

Re: ktm 450, 525

19.7.2013 13:39

Näin vanhoissa en kattois niin paljon mittarilukemaa, vaan enemmänkin tehtyjä remppoja ja pyörän kuntoa. Nää mittarit ku nollaantuu itestäänkin joskus :roll: Nimim. mulla nollaantu :paha:

Re: ktm 450, 525

19.7.2013 13:53

habusa: Voisi hyvinkin olla tuo pulser coil. Sen tehtävänä on vauhtipyörän ollessa oikeassa kohdassa antaa sykäys CDI boksille joka taas laittaa sen eteenpäin aina tulpalle asti ja näin saadaan bensa räjähtämään. Niin se että antaa heikon kipinän ja varsinkin että jättää välillä välistä kuullostaisi vialta pulser coilissa. Vika voi tietty olla myös pulser coilin vauhtipyörän päässä tai miksei vaikka CDI boksissakin.

Re: ktm 450, 525

19.7.2013 14:17

Haatsi kirjoitti:habusa: Voisi hyvinkin olla tuo pulser coil. Sen tehtävänä on vauhtipyörän ollessa oikeassa kohdassa antaa sykäys CDI boksille joka taas laittaa sen eteenpäin aina tulpalle asti ja näin saadaan bensa räjähtämään. Niin se että antaa heikon kipinän ja varsinkin että jättää välillä välistä kuullostaisi vialta pulser coilissa. Vika voi tietty olla myös pulser coilin vauhtipyörän päässä tai miksei vaikka CDI boksissakin.


joo vika taiskin selvitä jo kun tutustuin ajan kanssa korjaus manuaaliin. siellä luki samanlaisesta sytytysviasta ja neuvottiin mittaamaan juurikin noi arvot ja siitä selvisi että staattorin arvo pitäisi olla yli 12 ohmia. pulser coilin pitää näyttää 100 ohmia eli se olis kunnossa ohjeen mukaan. hyvinkin yksinkertainen juttu jos tajuaa ensin tarkastaa että mihin asti kipinä oikein tulee ja että onko se tarpeeksi vahva. itsehän en tajunnut... :lol:

Re: ktm 450, 525

19.7.2013 15:07

Stål kirjoitti:Näin vanhoissa en kattois niin paljon mittarilukemaa, vaan enemmänkin tehtyjä remppoja ja pyörän kuntoa. Nää mittarit ku nollaantuu itestäänkin joskus :roll: Nimim. mulla nollaantu :paha:


Joo olen samaa mieltä, se mitä remppoja on tehty.....Jousitus, kone, muu tekniikka.

Re: ktm 450, 525

19.7.2013 16:52

Mjoo nyt sitten saapui kotari pihaan kovan tinkimisen ja tutkailun kautta.

Eli ainoa ääni minkä huomasin on ihan tyhjäkäynnillä ilmanputsari kopasta kuuluva kolkatus mutta HETI kun kierroksia vähän muuttaa alas tai ylös kolina katoaa, aloin sitten katselemaan niin siinä imukaulan vieressä kulkee vissiin öljyn paluu putki joten epäilen että se vaan resonoi pytyn kylkeä vasten, pitää sitä ihmetellä.

Jousitus, jarrut ym. ihan priima ja timmit edes swingistä en löytäny klappia. Vanha mäntä tuli mukaan ja se oli mun mielestä ainakin tosi hyvässä kunnossa.

Öljyjä ja suodattimia tuli läjä mukaan joten uskotaan nyt että niitä on vaihdeltu... Vetoja tietysti oli ja kaikki pelas ok.

Tuossa vielä kuva vekottimesta.

Kuva

Mutta kahtellaan.

Re: ktm 450, 525

19.7.2013 16:57

Nonii, onnea :) . Kattoo jos bongais tän joskus jossain.

Re: ktm 450, 525

19.7.2013 17:52

Hienolta näyttää....