Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: ktm 450, 525

1.7.2013 3:51

Terve! Ostinpa tänään -03 450 excn ja piti olla kytkinlevyt vaihdettu eikös toi 30km ajon jälkeen sammutin ja sen jälkeen starttas normaalisti vähän aikaa, sit muuttui kovaksi ja kytkin alkoi luistaa? purettiin nyt tossa ja magneetto ei pyöri. elikkä onko nyt kytkin levyt taas paskana/ ei ole edes vaihdettu. ja mistä tämä johtuu, itse ajoin ainanki tuon matkan ilman että missään välissä olisi kytkin luistanu yms. öljyt oli tosi liisteriä voisiko olla se syynä?

EDIT: olikin se kiila halki

Re: ktm 450, 525

3.7.2013 22:55

Jeps eli eturenkaan laakeri meni, ei mittää pyöräytin uudet. Nyt parinviikon jälkee tuntuu ku olis taas menny, etupää ei käyttäydy niinku pitäs ja tuntuu klappi. Eli asennusvirhe. Uudet taas tottakai, mut oisko heittää vinkkiä et mitä tein väärin ettei tuu toistamiseen? Vaihdoin laakerit ja tein niinku vehkeissä ennenki enkä ainakaa huomannu ite et mikä meni vikaan.

06 450exc motoilla.

Re: ktm 450, 525

3.7.2013 22:58

HoNNddA kirjoitti:Jeps eli eturenkaan laakeri meni, ei mittää pyöräytin uudet. Nyt parinviikon jälkee tuntuu ku olis taas menny, etupää ei käyttäydy niinku pitäs ja tuntuu klappi. Eli asennusvirhe. Uudet taas tottakai, mut oisko heittää vinkkiä et mitä tein väärin ettei tuu toistamiseen? Vaihdoin laakerit ja tein niinku vehkeissä ennenki enkä ainakaa huomannu ite et mikä meni vikaan.

06 450exc motoilla.

Sori ihan pakko, vähentää keulintaa :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Re: ktm 450, 525

4.7.2013 15:09

Ei semmone onnistu :D .

Mikäs vois falskata ku startti lakkas toimimasta, ei edes naksu tai mitään. Käynnistyy hyvin polkimella. Ei se tosin paljoa haittaa, heitti vaan tuo kotari aika kivan kickbackin tai jotain aamulla. Jalkapohja ihan paskana, jokainen pienikin polkaisu on täyttä tuskaa :x

Re: ktm 450, 525

4.7.2013 17:25

Linkatkaas joku jostain laakerit+keskiholkki paketti. En löydä vaikka etin vaik noitahan saa joka puljusta.

Joo otin silmaän kätee tostaha löytyy koko setti http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... 8009015000 Kait nä motoille passaa? Ja onko noi SKF laakerit vai käyttääkö kotari jotai omaa merkkiä?

Ja ei ne laakerit mitää rikki ollu vaan keskiholkki heilu vähä koska ilmesest laakerit ei ollu täysin pohjassa.
Ja maksoin noista laakereista tosiaa 50e pari, tosta melkee samaa hintaa koko setti voi perse :)

Re: ktm 450, 525

5.7.2013 22:21

Lämpöä kun antaa navalle niin menee huomattavasti paremmin laakerit paikoilleen. Suosittelen lämpimästi että kannattaa tosissaan mitata minkä pituinen se holkki kuuluu olla. Minun exc:n smotovanteissa(Behr) on ainakin ihan omat mitat ja laakerit oli huomattavasti isommat kuin enskavanteilla. Menin racingbikestä kyselemään vanhojen hilppeiden kanssa niin heti löytyi oikeat.

Re: ktm 450, 525

7.7.2013 10:02

Moro. Olen nyt kovan taistelun husabergin 650 smoton ja ktm 525/450 smoton välillä taistellut ja kotariin olisin nyt kyllä kääntymässä ehkä sen "massan" takia joka on minun mieleen etu koska massa tarjoaa hyvät varaosien saatavuudet ja tietoisuuden saamisen.

Mutta olis pari kysymystä.

Mikä on kadulle hyvä remppa väli jos ajo on työmatkaa ja välillä kylillä rälläystä? Meinaan nyt männän vaihtoa + tiivisteiden vaihtoa? Saako männän vaihdon kustannettua noin 200e?

Mikä on kadulle sitten hyvä "koko" remppa väli, onko jotain ohjeita esim tunneissa millon mitäkin pitäis tehdä, esim tuskin 200h ajettu remppaamaton kotari on hyvä ostos jos siihen joutuu heti tonnin upottaa rempan muodossa...

Perus huollot tiedän kyllä kuten öljyt 5-15h välein + suodatin joka toisella kerralla, ilman putsari oltava aina puhtaana, ketjut öljyissä ja jarrupaloissa pintaa jne. mutta entäs se venttiilien säätö? Itse olen aina omistanut 2t pärriä (pl jotain kiina skopaa ja mankeja) mutta niissä kun venttiilien säätö on ruuveilla niin helppo homma. Onko kotarissa venttiilien säätöpalat vai ruuvi säätö? Ainakin husaberg haaveeni kaatui siihen että pelkkä venan säätö satsi maksaa 350e :(

Onko jommassa kummassa 450/525 ns. kireempi kone jota pitäis useammin laittaa? Oon nyt kiikkunu kahen vaiheella tänkin asian kanssa että kumpi olis viisaampi, mulla on sanottu että 450 on se yleisempi ja se on yksinkertanen varma paketti mutta eikös molemmat ole ikuisuuden ollut ja hyväks todettu?

Sitten vielä että paljon tämmöseen on vakuutukset vuodessa? papereissa luonnolliseesti joku alle 10kw.

Niin joo ja vielä selvennän että pyörän hintakin pitäis olla alle 4000e että jäis vähän rahaa bensoihin ja remppoihinkin :D

Re: ktm 450, 525

7.7.2013 14:09

Rempoista en osaa paljoa sanoa, 150-200h menee varmaan männällä, alakertaa voisi aukoa joskus 300h jälkeen?

Kotarissa taitaa olla ruuvilla säätö.

450 ja 525 on käytännössä sama kone, 60 kuution eroa lukuunottamatta, joka sekin tuntuu kuulemma vaan vääntöalueessa. Molemmat on luotettavia. Ei tartte valita pyörää tuon perusteella.

Itellä on POP:illa liikenne+osakasko 35€ kuukaudessa, aloitusboonuksilla.

Tuohon hintaan ei varmaan kauheasti kannata kattoa mittarilukemaa. Mittarit kuitenkin helposti sekoaa joskus (kuten minun). Kattoo mielummin mitä on rempattu, jos mitään.

Re: ktm 450, 525

10.7.2013 12:27

En ainakaan itse nää mitään järkeä mennä mäntää vaihteleen niin pitkään aikaan, kun tehot on tallella. Eli älä pelkää 200 h ajettua kotaria. Luultavasti sillä ajaa sen 100 h vielä ihan mukavasti.

RFS-koneissa ruuvi. XC4 koneissa säätöpalat, säätöpala maksaa 1-3 euroa liikkeessä. Ja niitä menee 1 kpl per venttiili, jos se säätöä tarvitsee.
Oma motti ei säätöä ole vielä tarvinnut lainkaan. Ja mielummin säätöjen ylärajoilla, kuin ala. Niin ei jää venttiilit kantaan.

Re: ktm 450, 525

10.7.2013 18:31

kävi tossa yks päivä semmoin hassu juttu että mopo sammu suoraan ajosta eikä lähteny käyntiin enää :itku:

luultavasti kipinä katos eli tarkistin sulakkeen, akun (12,2V) tulpan ja tulpan hatun niin tuleeko mieleen vielä muita osia missä vika vois olla?

Re: ktm 450, 525

11.7.2013 14:31

Eloon kirjoitti:Terve! Ostinpa tänään -03 450 excn ja piti olla kytkinlevyt vaihdettu eikös toi 30km ajon jälkeen sammutin ja sen jälkeen starttas normaalisti vähän aikaa, sit muuttui kovaksi ja kytkin alkoi luistaa? purettiin nyt tossa ja magneetto ei pyöri. elikkä onko nyt kytkin levyt taas paskana/ ei ole edes vaihdettu. ja mistä tämä johtuu, itse ajoin ainanki tuon matkan ilman että missään välissä olisi kytkin luistanu yms. öljyt oli tosi liisteriä voisiko olla se syynä?

EDIT: olikin se kiila halki



MIten tämä kiila halkeaa jatkuvasti nyt toinen viikon sisään _s

Re: ktm 450, 525

13.7.2013 13:14

Näyttäs tosta omasta 530 vuotavan eturattaan stefa hieman. Onko kikkoja miten saan vanhan irti? Kai sen saa ulkoapäin vaihdettua?

Re: ktm 450, 525

14.7.2013 20:54

'wsq' kirjoitti:Näyttäs tosta omasta 530 vuotavan eturattaan stefa hieman. Onko kikkoja miten saan vanhan irti? Kai sen saa ulkoapäin vaihdettua?


Jollain koukulla tai ruuvarilla kun kampeat sen ilman sen suurempaa väkivaltaa.

Re: ktm 450, 525

14.7.2013 20:58

Habusa kirjoitti:kävi tossa yks päivä semmoin hassu juttu että mopo sammu suoraan ajosta eikä lähteny käyntiin enää :itku:

luultavasti kipinä katos eli tarkistin sulakkeen, akun (12,2V) tulpan ja tulpan hatun niin tuleeko mieleen vielä muita osia missä vika vois olla?


Kokeilitko tulppa irti pytystä, mutta kuitenkin kiinni hatussa ja samalla kädellä/jalalla polkaset, että antaako kipinää runkoa/moottoria vasten?

Re: ktm 450, 525

14.7.2013 21:02

VinskiMo kirjoitti:Blabla... Ainakin husaberg haaveeni kaatui siihen että pelkkä venan säätö satsi maksaa 350e :(


Mikä se sellanen venttiilien "säätösatsi" on? 8D