Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: ktm 450, 525

9.6.2013 15:49

Kuva

Tietääkö kukaan mihin kyseinen osa tulee kaasuttimeen? Ktm exc 450 2007 kyseessä

edit. Osassa talttapää ruuvarille kanta, reikä keskellä, toinen pää umpinainen, kyljessä pieni reikä, eikä ole kierrettä. Motokeitaan varaosakirja luettu läpi, ei auttanut. Varaosakirjassa ei myöskään ollut pääilmasuutinta?

Re: ktm 450, 525

9.6.2013 23:19

Ei muuten satu lojumaan kellään Haynesin manuaalia ylimääräisenä? Täytyy sellanen iltalukemiseksi jostain hommata, niin oppii kaiken laista. Vaikka netistä sais PDF:nä saman, jopa ilmaiseksi, niin silti mielummin maksan paperiversiosta.

YV:tä siis jos löytyy ylimääräisenä, ei haittaa vaikka olis muutama öljynen peukalonjälki :lol:

Re: ktm 450, 525

10.6.2013 4:05

kaalikääryle kirjoitti:Tietääkö kukaan mihin kyseinen osa tulee kaasuttimeen? Ktm exc 450 2007 kyseessä

edit. Osassa talttapää ruuvarille kanta, reikä keskellä, toinen pää umpinainen, kyljessä pieni reikä, eikä ole kierrettä. Motokeitaan varaosakirja luettu läpi, ei auttanut. Varaosakirjassa ei myöskään ollut pääilmasuutinta?
Kyseessä on kiihdytyspumpun suutin. Paikka on kaasarin ylä ja alarungon välissä, eli pistettävä aivan atomeiksi jotta tuon saa pois/paikalleen. Kyseinen tappi siis pistää kurkkuun ennen luistia.

Reiän voi porata aavistuksen isommaksi jos haluaa :)

Re: ktm 450, 525

10.6.2013 21:23

Sehän se, kiitos kurapäristelijä!

Seuraava ongelma, ei kestä nopeaa kaasun avausta vaan meinaa sammua. Uus tulppa ja tulpanhattu, neulan vaihdoin, vanha oli OBDTR ja nykyinen OBDVR. Ostanko uudet jouset tuohon kiihdytyspumpun(?) mekanismiin, 57331059000 ja 57331159000? Kaasuttimen suuttimet ym. vakiot.

Re: ktm 450, 525

13.6.2013 22:44

kaalikääryle kirjoitti:Sehän se, kiitos kurapäristelijä!

Seuraava ongelma, ei kestä nopeaa kaasun avausta vaan meinaa sammua. Uus tulppa ja tulpanhattu, neulan vaihdoin, vanha oli OBDTR ja nykyinen OBDVR. Ostanko uudet jouset tuohon kiihdytyspumpun(?) mekanismiin, 57331059000 ja 57331159000? Kaasuttimen suuttimet ym. vakiot.


Laitoin o-renkaan kiihdytyspumpun vivustoon, ei auttanut. Paukuttaa putkeen perkeleesti. Olisiko jakopään ketju pompannut piikin pieleen? Vinkkejä tarkistukseen kaivattaisiin. Öljyt pois -> Lukitaan moottori yläkuolokohtaan -> Kone pois rungosta -> Magneetonkoppa, vesipumpunsuoja ja venttiilinkoppa pois. Menikö ihan metsään? Millaiset kohdistus merkit on?

Re: ktm 450, 525

15.6.2013 10:59

Ketju ei ihan helpolla pomppaa jos on muuten kunnossa. Venttiilikannen saa pois rungossakin, vaatii vähän näppäryyttä mutta onnistuu silti. Kun kampiakseli on lukittu OIKEAAN kohtaan on yläpään rattaassa merkki molemmin puolin tasalla kannen kanssa.

Aina ne vähän paukkuu. Jos halua kunnolla tehdä niin JD neula/suutinsarja tai vaihtoehtoisesti OCEMP (tai vastaava) neula, 165 pääsuutin ja 42 tyhjäkäynti. Paukkuu huomattavasti vähemmän eikä tukehdu avatessa. O-rengas auttaa, samoin tuon kiihdytyspumpun suuttimen poraaminen (toinen samanlainen reikä viereen osoittamaan toiseen venttiiliin tms.).

Re: ktm 450, 525

15.6.2013 16:08

Kiitos vastauksesta, jako oli oikein. Mutta mistä tuollaista neulaa kannattaa kysellä? En googlella löytänyt.

Re: ktm 450, 525

17.6.2013 19:40

kaalikääryle kirjoitti:Kiitos vastauksesta, jako oli oikein. Mutta mistä tuollaista neulaa kannattaa kysellä? En googlella löytänyt.


muistaakseni stormilta saisi? vaivai :D

Re: ktm 450, 525

17.6.2013 23:53

Jos meinaa sammua avatessa niin kannattaa tarkastaa että kiihdytyspumppu ruuttaa aivan alusta asti, eli se ruuvi siinä vivustossa jolla säädetään pitäisi olla melko auki.Sormin tuntee missä kohtaa alkaa ottaa ja missä on vielä väljää.

Re: ktm 450, 525

18.6.2013 21:24

Kun tässä nyt kaasarin säädöistä alettiin puhumaan, niin aloin sitte itsekin tuumasta toimeen. Itse päädyin tämmöseen ratkaisuun:
1) OBDTN-neula, keskimmäisessä lovessa(4/7)
2)185 pääsuutin
3)45 Tyhjäkäyntisuutin
4)50 kiihdytyspumpun suutin
Penkitettäessä kuulemma paremmat tehot, kun 160 pääsuutin ja alkuperäistä kapeampi neula kiinni, tiedä sitten miten ajossa huomaa mutta näillä mennään :D

Re: ktm 450, 525

19.6.2013 2:41

Noniin, flippasi minunkin mittaisto. Nollasi tunnit ja tuplasi kilometrit. Mittarissa nytten 0.0h ja 11 680km :| . Ei ollu missään vaiheessa irti mittaristo, mutta oli mennyt vettä siihen nappi boksiin (mikälie oikea nimi) ja se paineli ihan omia juttuja silloin. Onkohan tässä mitään mahista saada palautettua oikeat luvut?

Re: ktm 450, 525

21.6.2013 14:36

.
Viimeksi muokannut Henkkkkka päivämäärä 25.6.2013 17:43, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: ktm 450, 525

21.6.2013 23:34

Löytyiskö keneltäkään 450 vm 04 sopivaa staattoria, olisi kova tarve kun pyörän kaupat on sovittu ens viikolle

Re: ktm 450, 525

28.6.2013 17:18

Mikähän mahtaa olla mopossa vikana, kun tärisee kuin hiomakone ajossa? Tärinä on erittäin tiheää ja lisääntyy moottorin kierrosluvun noustessa. Moottorissa lienee siis vika? Pyörässä siis supermotot ja asfaltilla tuon tärinän huomaa selvästi.

Re: ktm 450, 525

29.6.2013 1:54

Minkä rele tämä: http://i.ebayimg.com/00/s/NTMyWDgwMA==/ ... ~60_35.JPG on? Schrack RT114012 on merkki ja malli. Pyörä menee käyntiin mutta ei käy tyhjäkäyntiä kunnolla eikä nosta kierroksia. Tuo rele naksuu ja tärisee kierrosten mukana, joten oletan että se on ongelmana. Vehjettää vaan kun ei saa viikonloppuna mistään :(