Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: ktm 450, 525

18.5.2013 20:35

prixa kirjoitti:Ja eikö se ole liikkeen laiton myynti ku myydään rekisterissä olevaa laillista pyörää ja Poliisi tulee ja vie kilvet pois laittoman pöyrän takia. Eks se mee liikkeen vastuulle kun tietoisesti myyvät 7kw pyörää jossa reilusti yli 30 heppaa? :nörtti:

Haltija ja kuljettaja vastaavat ajoneuvon tieliikennekelpoisuudesta. Jos mielestäsi kauppaa tehdessä olet saanut väärää tietoa tai sinulle on myyty viallinen ajoneuvo voit reklamoida asiasta

Re: ktm 450, 525

18.5.2013 21:33

prixa kirjoitti:Mitäs tämä poliisin toiminta on ku kaverilta lähti 250 KTM Excstä kilvet?

1. Syy: pyörä pitää liiankovaa ääntä (desipelejä ei mitattu, ei erillisellä kierroslukumittarilla, akrapovicin kokoputkisto, vakio on muutenkin laiton jos painaa kaasua rajottimelle 8o ),

2. pyörässä enemmän tehoja kuin 7 kw (kaikki ktm supermotot enska kisapelit laittomia suomessa poliisin huutelun mukaan),

3. peilejä muka liian vähän (yksi peili vasemmalla, pyörä katsastettu yhdelle peilille???),

4. vilkkuja ei löydy ( pyörään ei ole katsastettu vilkkuja, poliisi uhosi: näin uusissa pitää olla? eikö laki toista mieltä?).

5. Ktm on muka liian tehokas ja ei ole tyyppihyväksytty suomen katuun :D :D :D :nörtti: ?

6. Mitä tää poliisi trollas pahasti?


1. Akrapovic exc:hen on 100% varmasti mittaamatttakin liian äänekäs ja se ei ole e-hyväksytty, eli siitä saa kyllä poliisi valittaa.

2. Kyllä ilman kuristuksia pyörästä lähtee yli 7kw tehoa ja sitenpä kun kukaan ei kuripelillä aja niin kaikki exc:t on laittomia, eli poliisi ihan oikeassa.

3. Liikkeestä ostettaessa tulee mielestäni kahdella peilillä, mutta mikäli rakenteellinen nopeus alle 100 niin riittää vasen, eli kurit kiinni olevana riittää pelkkä vasen peili.

4.Vilkut kyllä pitää olla, ja 09 kotarissa on ne tehtaalta tullessaan.

5. Kurittomana on tosiaan liian tehokas ja ei sitä ole tyyppihyväksytty kurittomana

6. Ei oikein mitään, pilkkua viilaava henkilö nyt vaan osui kohdalle mut kaikesta oli lain mukaan vara valittaa.

Ja oma riskinsähän siinä on kun tommosella kisapelillä ajelee, rekisteriin noita ei ole tarkoitettu vaan ne on tyyppihyväksytty sen takia et euroopassa enduro-kisoissa pitää olla tyyppihyväksytty pyörä jotta saa ajaa kun kisoihin kuuluu siirtymiä tieliikenteessä (suomessa tosin kelpaa crossistakin muutettu enduro ilman tyyppihyväksyntöjä, mutta kaikkialla euroopassa ei ole näin).

Mutta mikäli haluaa niin tottakai tollasen saa rekisteröityä kun tyyppihyväksyntä löytyy, mutta näin ei tosiaan ole tarkoitettu, koska tyyppihyväksyntäkin on huijaamalla hommattu tunkemalla pyörä niin täyteen kuristuksia kun pystyy jotta menee päästörajoista läpi, ktm:ltä sanotaankin jopa että pyörällä ei ole suotavaa ajaa mikäli kuristukset on paikallaan.

Elieli joko joutuu vaihtaa pyörää tai sitten vaan varautuu elämään sen kanssa, että kilvet lähtee ja sakot tulee jos osuu tarkka poliisi kohdalle.

Re: ktm 450, 525

18.5.2013 21:46

Tuossa oli kyllä niin selkeällä suomenkielellä selitetty 8) ....Meikä vain yritti selittää jotain :D

Re: ktm 450, 525

19.5.2013 14:48

Edited
Viimeksi muokannut yamahanbh päivämäärä 15.2.2021 23:26, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: ktm 450, 525

19.5.2013 14:56

Tekstissäsi ei sitten ollut päätä eikä häntää, ei sisällöllisesti eikä kieliopillisesti.

Re: ktm 450, 525

19.5.2013 15:19

prixa kirjoitti:Siksi ei kuristuksia koska, luulin et piikki kotarit laillisia. Noh eipä ole. Täytyypi sitte saada akraan sulatettua e merkki jos se muka siitä kiinni? Ja niin uusi laki tuli et 18 v saa ajaa 25 kw ja 20 v 35kw ja rajottamaton olikse 22 vai? Koska kotiin tuli postissa Trafilta ilmoitus et sen 20v rajottamaton muuttuu 35kw mut siin ei ollu et koska saa ajaa täys tehosta... Näitä systeemei, kai sit pitää vältellä noita kyttiä ja kuumotella 24/7, paska elämä ;( :itku:

Sori nyt en ymmärtänyt yhtään, niin kuin edellinen sanoi.
Tuohon kuristus juttuun, jos se on papereissa kuristettu, niin silloin se pitää olla kuristettu ja kortti riittävä. Jos taas täysitehoinen, niin kortti sen mukainen ja papereissa myöskin sen mukaiset tiedot, se ei riitä että kortti on riittävä, ajat papereissa rajoitetulla pyörällä, mutta todellisuudessa on jotain muuta. Siihen poliisitkin kiinnittää huomiota.
Mutta melkein kaikki tekee niin että ostaa kuristetun ja poistaa ne ja ajaa riskillä.
Kyllä nuo Ktm on laillisia, se vain riippuu onko kuristettuja-joissa ei ole kuristuksia.
Tuohon Akran putkistoon vielä sen verran, jos pelkää sitä että poliisit vie kilvet pois, kun ei ole laillinen, niin eikä sitä voisi laittaa vakioputkiston kiinni. Se ääni akralla kyllä lisää poliisin kiinnostusta, niin kuin satuin kattomaan youtubesta piikki nelari Hussea jollain änkkärillä, siis aivan mieletön meteli.....Tuli ajatus miten voi ajaa kun tuollainen meteli ja se ajoi vielä ihan pientä vauhtia/kierroksia käyttäen. Noihin nykyajan kortti juttuihin en ole tutustunut, mutta kyllä trafin sivuilta löytyy tietoa

Re: ktm 450, 525

19.5.2013 15:50

Ensinnäkin prixa, panosta tekstiisi. En usko että olen ainoa, joka ei jaksa lukea sekavaa tekstiä. Emme ole mopopuolella, joten koitetaan kirjoitella selkeästi.

Sitten tuohon korttiasiaan. Eli 19.1.2013 jälkeen aloitetut A-kurssit ja ajo-oikeuden saanut omaa 35kw rajallisen ajokortin. Nykyään et voi ajaa suoraan rajatonta korttia. Voit aloittaa 6kk ennen syntymäpäivääsi A kortin suorittamisen. Ajat kaksi vuotta rajoitetulla, ja sen jälkeen käyt korottamassa ajo-oikeutesi rajattomaan teholuokkaan.

Kevarikortista korottaminen prätkäkorttiin tapahtuu samalla kaavalla, kuin rajoitetusta rajattomaan. Rajoitetussa A-kortissa myös pyörä on rajatehoinen, eli et saa ajaa yli 70kw tehdastehoista pyörää. Vaikka kuristaisit 10kw niin ei. Korotus maksaa 400-600 euroa + viranomaiskulut. Koulutus sisältää 2 teoriakertaa ja viisi ajokertaa. Ei kuljettajantutkintoa.

Re: ktm 450, 525

19.5.2013 16:43

ktm
Viimeksi muokannut yamahanbh päivämäärä 16.12.2013 15:04, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: ktm 450, 525

19.5.2013 17:21

prixa kirjoitti:Mitä tohon nyt sanois... ''mm. Niin, ette oikeen ymmärtänyt. Tuol Suomen teillä ajaa 16v snobi nuoria heidän vanhempiensa rahoilla ostetuilla 125 Excllä. Niissä on lähes jokaisessa putkistot ja systeemit, heittää keulaa yli 70 km/h vauhdissa ja poliisit vaan sakoittaa henkilöitä, eikä vie kilpiä tai muutos katsastuta päästöjä ja meluja. Se "piikki" ktm on kisa peli joissa pätee tämä sama rajoitus juttu kuin malleissa 250, 350, 450, 525. Sitä vaan, en ole kertaakaan nähnyt/kuullut, että piikkisestä kotarista lähtisi kilvet melun tai rek. otteen vääristä tehoista. Siksi vituttaa tälläinen ku nyt ite omistaa 18 vuotiaana samalla tavalla laittoman "9kw" pyörän, niin heti lähtee kilvet. Kyllä ainakin omalta osaltani voin sen sanoo kun omaa exctä kävin hakemassa kaupasta (tietty käytettynä). Ei se myyjä sanonu, "tällä ei saa ajaa tiellä, kun ei kureja löydy ja paperissa 9kw" Odotetaan sitten sitä päivää kun minun kohdalle osuu tämä kilpien lähtö. Fuck this shit, I'm retard.
Ja joo, tääl tyypit on maistereita ja korkea koulunkäynneitä, niin pystyy vaa huutelee oikein kirjoituksesta... hehe, "kampura"... :D :lol: 8o 8) :eek:


Kyllä ymmärrän sen että vituttaa kun sattuu omaan nilkaan, muille ei ole sattunut tätä mutta se on paska tuuri/juttu sitten. Mutta jos kauppias ei puhunut mitää että ei ole kuristuksia ja on laiton peli. Kysy tuolta kuluttajavirastolta tuota kauppa juttua....
Sekin taas riippuu, miten on myyty jne, mitä lukee papereissa jne...Nää on vähän vaikeata juttuja.
Nää on nykyään helppo juttu, pitää sen pyörän ihan vakiona, niin ei tule ongelmia poliisin kanssa. Siis seuraavan pyörän kanssa kun pyörit, niin simppeliä se on.
Ei mitään virityksiä, aina saaa tehokkaampaa pyörää.

Re: ktm 450, 525

19.5.2013 17:32

miiggz kirjoitti:Ensinnäkin prixa, panosta tekstiisi. En usko että olen ainoa, joka ei jaksa lukea sekavaa tekstiä. Emme ole mopopuolella, joten koitetaan kirjoitella selkeästi.

Sitten tuohon korttiasiaan. Eli 19.1.2013 jälkeen aloitetut A-kurssit ja ajo-oikeuden saanut omaa 35kw rajallisen ajokortin. Nykyään et voi ajaa suoraan rajatonta korttia. Voit aloittaa 6kk ennen syntymäpäivääsi A kortin suorittamisen. Ajat kaksi vuotta rajoitetulla, ja sen jälkeen käyt korottamassa ajo-oikeutesi rajattomaan teholuokkaan.

Kevarikortista korottaminen prätkäkorttiin tapahtuu samalla kaavalla, kuin rajoitetusta rajattomaan. Rajoitetussa A-kortissa myös pyörä on rajatehoinen, eli et saa ajaa yli 70kw tehdastehoista pyörää. Vaikka kuristaisit 10kw niin ei. Korotus maksaa 400-600 euroa + viranomaiskulut. Koulutus sisältää 2 teoriakertaa ja viisi ajokertaa. Ei kuljettajantutkintoa.


Juuri näin, MUTTA sen rajoittamattoman A-kortin voi kyllä ajaa suoraan. Pitää olla vain olla täyttänyt 24 vuotta. Tunnit on täysin samat kuin A2-kortissa. Opetus pitää suorittaa yli 600cc moottoripyörällä ja yli 35kw.

Re: ktm 450, 525

19.5.2013 17:38

Edited
Viimeksi muokannut yamahanbh päivämäärä 15.2.2021 23:25, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: ktm 450, 525

19.5.2013 17:39

Onko 06 vm exc:ssä 2 kammio keula? ja sattusko joku tietään vesipumpussa oleville o-renkaille varaosanumeroita jotka estää nesteitten tulemisen siihen juoru reiälle?

Re: ktm 450, 525

19.5.2013 17:45

prixa kirjoitti:Jep totta joka sana, mut jos ton Exc 450 laittaa siihen 9.4kw mitä paperissa on niin.... Vois heti laittaa pyörän myyntiin ja vaihtaa derbi senda 125.... Kyl sit jossain vaihees vois tohon LC4 690 smc pyörään vaihtaa, sitte ku kortti riittää. Mut nyt kyl saa käydä toi 450 vakio, ilman kureja. ;)

Niin se on aivan lussu, eikä niitä sinällään suositella pitää. Kone kärsii jne....
Kattelin että sulla on tuo 450 vakio rännillä, niin kyllä sillä voi ajaa, no pientä pelko silläkin saattaa olla. Kun kortti riittää ostaa sellaisen pyörän mikä on papereissa hyvä, esim tuo smc on hyvä valinta, kattoo vain että on papereissa oikein lukema ja pitää vakiona sen, niin ei tule ongelmia poliisin kanssa. Kyllä tuon 450 voin varmaan muutoskatsastaa isompaa kW lukuun jos niitä saa. Sitä voi kysellä katsastuskonttorilta, kun esim Hussea saa pienellä kW tai isolla kW paperilla

Re: ktm 450, 525

19.5.2013 23:25

latze3 kirjoitti:,,, ja sattusko joku tietään vesipumpussa oleville o-renkaille varaosanumeroita jotka estää nesteitten tulemisen siihen juoru reiälle?


Ei niitä varmaan kukaan päästään heitä. :lol:
http://sparepartsfinder.ktm.com/

Re: ktm 450, 525

20.5.2013 4:08

en kyl tajuu mitä täs on outoo et kilvet lähtee (ite laitoin entisee koko akra putkisto tuli sanomist niiltä mut ei sen kummempaa jos ois kilvet lähteny VOIVOI tiesin tämän riskin) ? Kyl te tiiätte pelin säännöt ku lähette sil kurittomal pelil ajelee? Emmäkää mun entisii kotareita myydessä sanoo et joo muista ettei oo kurei tää on laiton peli voit jäädä kiinni? haloo. Sama ku ostettii tuolt racingbikest pyörä uutena eine mullekaa tullu mitää sanoo et joo et, tää on laiton peli sit kadul et voidaa sulle vaikka kuri laittaa? Kai mä ny ite tiiän mitä ostan ja miten se menee? 8o 8o