Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: ktm 450, 525

6.5.2013 15:06

Manuaali kyllä kertoo paljonko kierrettä saisi olla näkyvilla ja mikä on staattinen "sag" eli perän painauma pyörän omalla painolla. Tosin -03 mallissa taitaa iskarin sisällä olla ns. "top out spring" joka sotkee nuo sagi laskelmat, mutta se ei haittaa koska se muuten on hemmetin hyvä ja madaltaa perää hieman.

Re: ktm 450, 525

9.5.2013 13:28

kurapäristelijä kirjoitti:Itse katsoisin ne samat mitä sata muutakin kysyjää tässä ketjussa. Päällisin puolin voi katsella, ei niissä sen kummempaa, mutta osta -05 tai uudempi.

Miksi ei -04 tai vanhempaa?

Re: ktm 450, 525

17.5.2013 0:46

Kellään mitään ideaa miksi takavalo palaa vaikka ei olisi virrat päällä? Kun pyörä on käynnissä niin taas jarruvalo palaa yhtäjaksoisesti... Liitokset ja johdot valon päästä katottu. Yhtäkkiä alko temppuilemaan, veti akun tyhjäks yön yli kun en huomannut :roll: .

Ja mittarikaan ei toimi motoilla. Voisiko tuon isomman jarrulevyn magneetti olla jotenkin paskana?

Re: ktm 450, 525

17.5.2013 11:00

Syitä voi olla monia. Voisiko jompikumpi jarruvalo antureista olla rikki tai esim. etujarrun kahva niin kaukana siittä anturista että jarruvalo palaa koko ajan.

Mittaria nyt on helppo kokeilla toisella magneetilla ja voi myös olla että se isompi jarrulevy jää adapterin kanssa liian kauas siittä vastakappaleesta.

Re: ktm 450, 525

17.5.2013 23:08

Mullahan jäi piikissä välillä takavalo palamaan vaikka laite sammutettuna ja akkua ei ollut :D en sitten tiiä mihin se oli virtaa varastoinut :s

Re: ktm 450, 525

18.5.2013 0:24

Stål kirjoitti:
kurapäristelijä kirjoitti:Itse katsoisin ne samat mitä sata muutakin kysyjää tässä ketjussa. Päällisin puolin voi katsella, ei niissä sen kummempaa, mutta osta -05 tai uudempi.

Miksi ei -04 tai vanhempaa?


koska se on jo vanha, tai osien saatavuus JNEJNE :s

Re: ktm 450, 525

18.5.2013 8:37

Aika tyhmä perustelu. Osia saa maahantuojalta ihan samalla lailla kuin uudempiinkin ja kun ostaessa tutkii pyörän rauhassa läpi ja testaa kunnolla, niin ei voi kovin paljoa mennä metsään.

Re: ktm 450, 525

18.5.2013 11:51

-04 ja -05 tuli aika paljon uudistuksia, joten en sitä vanhempaa hommaisi.

Re: ktm 450, 525

18.5.2013 12:55

Haatsi kirjoitti:Syitä voi olla monia. Voisiko jompikumpi jarruvalo antureista olla rikki

Bingo! Anturi vaan täristänyt irti mutta ei ollut siitä oikeen kunnolla irronnut minnekkään :roll: .

Re: ktm 450, 525

18.5.2013 12:56

Edited
Viimeksi muokannut yamahanbh päivämäärä 15.2.2021 23:27, muokattu yhteensä 2 kertaa

Re: ktm 450, 525

18.5.2013 14:28

Jaa... Mitä tähän nyt sanoisi. Kait ne poliisit saa viedä kilvet ja määrätä katsastukseen epäilystä. Mutta ei saa sakottaa? Sakkoja ei näköjään saanu? Ja peilejä tarvii vaan yhden jos rakenteellinen nopeus ei ylitä satasta, eikä varmaan 7kw:lla ylitykään. Laillisessa kunnossa vaan katsastamaan.

Mutta ei ne poliisitkaan aina tiedä kaikkea. Eilen skootteripoliisi pysäytti ja kysyin että onko tuo nelipuolikas piikki kotari :lol:

Re: ktm 450, 525

18.5.2013 16:44

prixa kirjoitti:Mitäs tämä poliisin toiminta on ku kaverilta lähti 250 KTM Excstä kilvet? Syy: pyörä pitää liiankovaa ääntä (desipelejä ei mitattu, ei erillisellä kierroslukumittarilla, akrapovicin kokoputkisto, vakio on muutenkin laiton jos painaa kaasua rajottimelle 8o ), pyörässä enemmän tehoja kuin 7 kw (kaikki ktm supermotot enska kisapelit laittomia suomessa poliisin huutelun mukaan), peilejä muka liian vähän (yksi peili vasemmalla, pyörä katsastettu yhdelle peilille???), vilkkuja ei löydy ( pyörään ei ole katsastettu vilkkuja, poliisi uhosi: näin uusissa pitää olla? eikö laki toista mieltä?). Ktm on muka liian tehokas ja ei ole tyyppihyväksytty suomen katuun :D :D :D :nörtti: ? Mitä tää poliisi trollas pahasti? Eli miten kaverin ja muitten foorumilla olevien pitäisi tälläsen mulkku street_laiva_vaijeri_kytkin_prätkäpoliisin laittomasta sakottamisesta toimia? Pyytää oikaisua, ja hakea liikkeestä (KTMn maahantuojalta) paperit, että hyväksytty suomen ajoon sun muuta. Ainakin yhdenpeilin tulen tarkistamaan. Koska, eikö nämä EXC mallit tule bikeworldista yhdellä peilillä ulos? Se prätkä poliisi ei sitten kiinnittäny huomiota toimiviin kauko ja lähivalojen valoihin jotka pitäisi toimia ja renkaisiin/vanteisiin, eihän enskoista smoto saa lain mukaan ajaa ilman, että on katsastettu? Sehän Rek otteessa hyväksytyt renkaat. Oliko poliisi käynyt sen korkea vai peruskoulun? Yksi asia on vielä mainittava. Poliisi testas sitä 250 ja alkoi huudella, että liian tehokas. Kyllähän 125 saa kiihtyy väleillä 13/99 0-50 0.5 sekunttia, eihän noita prätkiä voi tyypata ja sanoo, että liian vähän tehoa, poika tässä selvästi 24kw eikä 23??? NE PITÄÄ PENKITTÄÄ VITUN ÄÄLIÖT


Jos on täysin laillinen peli, niin voi siinä sanoa vastaa pikkasen.
Minkä vuotinen laite on....Jos on EU/EY-Hyväksytty, niin ei tarvitse edes mitata ääniä, jos ei ole EU/EY-hyväksyttyä putkea tai lukee racing use only, ja putki pitää olla juuri nimen omaan tuohon malliin tarkoitettu, putken mukana tulee todistukset jne, mutta silloin ei tarvitse muutoskatsastaa. Mutta pääsee helpommalla.
En ole varma pitääkö peilit olla molemmilla puolilla, jos on uudempi...En muista, jos on katsastetty yhdelle ja lukee rek-otteessa, niin sen poliisin on turha silloin selittää.
No veikkaan että kyllä ne osaa sanoa jos papereissa on 7kW ja on muuten täysitehoinen, kyllä ne tietää.
Yleensä nuo pyörät on rajoitettu kaasulla. Lukeeko rek-otteessa että on katsastetty ilman vilkkuja.
Jos laitan endurosta smotoksi, niin kyllä ne pitää muutos katsastaa jos ne on liian pienet, siis koko ero. Oliko se 1 tuuman ero

Re: ktm 450, 525

18.5.2013 16:48

Edited
Viimeksi muokannut yamahanbh päivämäärä 15.2.2021 23:26, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: ktm 450, 525

18.5.2013 17:37

prixa kirjoitti:Eli poliisi toimi oikein ja mittasi laillisella tavalla tehon ja vei kilvet? Mitäs tehoi teiä papereissa? Ja mitkäs kotarit menee 80 km/h ja kaasusta rajoitettuja? Pyörä oli siis KTM EXC 250 2009. Ja eks se oo nii et ku pyörä on katsastettu ilman vilkkuja ja hyväksytty niin niitä ei tarvii. Kyseinen pyörä siis kilvissä ilman vilkkuja? Eikö se ole vakuutus petos KTM maahantuojalta ku pyörien tehot vakiona papereissa väärän verran? Ja eks se oo niin, että nämä kotarit on jossain Saksassa kuristettu ja katsottu päästö sekä melu testeistä läpi? Minkälaista kuria suosittelette mun 450 Exc, että saisin sen paperin mukaisen tehon 9.4 kw pyörään? Pienempi kone? Ja mitä putkelle pitää tehä ku meteli on ainakin 2 kertainen vakioputkella, mitä se saisi olla... Ja eikö se ole liikkeen laiton myynti ku myydään rekisterissä olevaa laillista pyörää ja Poliisi tulee ja vie kilvet pois laittoman pöyrän takia. Eks se mee liikkeen vastuulle kun tietoisesti myyvät 7kw pyörää jossa reilusti yli 30 heppaa? :nörtti:


Mitä tuohon nyt sanoisi. Siis meinasin jos poliisi tietää onko se rajoittettu, siis joko itsellä on sellainen, tutulla tai on selannut nettiä. Noista putkista sen verran vielä, ettei poliisin tarvii edes alkaa mittaamaan melua, jos ei ole E-hyväksytty putki. Eli tässä tilanteessa oli tuo Akran koko ränni, jos siinä änkkärissä lukee racing use only, niin ne voi kilvet viedä pois, ilman mittaamista. Nykyään jos ostaa uuteen pyörään sliparin jne. Ja on tyyppi hyväksytty, niin saat mukaan paperin/todistuksen että se on hyväksytty siihen pyörään. Ja tuosta rajoituksesta, en usko että poliisi voi sanoa että rajoitettuna se kulkee vain 80. Tuossa vuosimallissa pitäisi olla vilkut jo, mutta jos on katsastettu ilman vilkkuja-lukee rek-otteessa, niin ei mun mielestä poliisin pitäisi siitä sanoa mitään, sama pätee peileihin. Mutta ne pitää lukea rek-otteessa.

Re: ktm 450, 525

18.5.2013 17:38

Jatkoa edelliseen
Tuohon sun 450exc saat varmaan kuritukset KTM-maahantuojalta, miksi tarviit kuristukset.....Onko papereissa 34kW ja kortti rittää, niin miksi kuristaa. Onko siinä 250exc ollut kurituksia kun ostettiin, mulla kyllä kysyttiin niistä. Ne ei saisi kyllä myydä niitä, jos se on kuristettu ja ostaja ei halua niitä poistettavan. Se on vähän riski peliä, silloin kyllä olisi pitänyt kysyä, kun osti että onko siinä kuristukset kiinni.....En tähän osaa oikein sanoa, poliisi on vähän pelotellut tuossa tilanteessa