Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: ktm 450, 525

17.4.2013 22:59

Jep toi on myös yksi tapa. Kuulostaa vaan hitaalle, kun ylhäällä ei kummonen paine ole ja neste muutenkin jämäkkää. No mutta enpä ole koittanut.

Re: ktm 450, 525

21.4.2013 19:09

Onkos muilla ollut ongelmia tuon 5-tuumaa leveen motovanteen kanssa? itellä nappaa jarrulevy jarruadapteriin kiinni eikä pääse pyörimään kunnolla. Oon koittanu säädellä ketjukiristäjästä mutta ei auta. Rengas ei siis laahaa missään kohtaan. Tosiaan tuli laitettua uusi holkki levyn puolelle, kun puuttui vanteita ostaessa.. Oiskohan tullu stormista väärät palikat

Re: ktm 450, 525

21.4.2013 21:26

Eihän oo holkit väärin päin? Mulla ainakin eri "pituset". Tiedä kuuluuko olla, mutta hyvin on keskellä oma vanne, vaikka kaposempi onkin. Keskiöhän siihen vanteen sijaintiin vaikuttaa, eli toisin sanoen holkit.

Re: ktm 450, 525

21.4.2013 22:23

JoXuZ kirjoitti:Eihän oo holkit väärin päin? Mulla ainakin eri "pituset". Tiedä kuuluuko olla, mutta hyvin on keskellä oma vanne, vaikka kaposempi onkin. Keskiöhän siihen vanteen sijaintiin vaikuttaa, eli toisin sanoen holkit.

Täytyypä tarkastaa!

Re: ktm 450, 525

27.4.2013 22:05

Edited
Viimeksi muokannut yamahanbh päivämäärä 15.2.2021 23:41, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: ktm 450, 525

28.4.2013 12:19

Nyt kuulostaa aivan siltä että olis alakerrassa jokin laakeri pettänyt, kilkatus/kolkotus kuuluu ja seuraa kierroksia. Kuuluu selkeämmin kytkimen puolella. Olisiko kampuran petilaakerit vaihtoon? 450cc -04 ja ajettu noin 250h.

E: Kiitos kurapäristelijälle! Olin jo alkamassa purkaa lohkoihin mutta päätin ensin katsoa sen päätymutterin ja sormella pyöritettävissä oli!
Viimeksi muokannut comanche888 päivämäärä 14.5.2013 18:42, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: ktm 450, 525

28.4.2013 14:01

prixa kirjoitti:Kotarini 450 Exc alkoi savuttamaan aika rajusti tänään ja koneen pohjassa on tiivisteen kohdalla öljyä? En uskaltanut ajaa sillä ja tilasin hinauksen kotio. Eli onko tyypillistä tämmöinen vai tuleeko Team Örtheniltä 1400€ lasku konerempasta puolen vuoden päästä? Hieno aloitus ajokaudelle. :lol: :seko: :seko: :seko: :paha: :paha: :roll: :eek: :eek: 8)
Tuo kuulostaisi lähinnä kampuran pään stefan pettämiseltä tai öljyn ylitäytöltä tai molemmilta. Katso onko öljyä huohottimessa tai meneekö huohotin ylipäänsä kaasuttimeen. Koneessa voi olla pieniä öljyvuotoja, niiden lisääntyminen kertoo lähinnä ylitäytöstä ja liiasta paineesta kampikammiossa ja muualla koneessa. Voi väljän männän (renkaiden) ohivirtauskin vaikuttaa asiaan.

e: eikun tuo olikin xc4 kone, mutta pätee siihen sama homma, varsinkin jos öljyt eivät tuppaa pysymään omilla puolillaan

comanche888 kirjoitti:Nyt kuulostaa aivan siltä että olis alakerrassa jokin laakeri pettänyt, kilkatus/kolkotus kuuluu ja seuraa kierroksia. Kuuluu selkeämmin kytkimen puolella. Olisiko kampuran petilaakerit vaihtoon? 450cc -04 ja ajettu noin 250h.
Kampuran pään mutteri löysällä. Laakereiden pettämisestä kuuluu lähinnä kahinaa. Vaihda kiila ja mahdollisesti mutteri ja vedä lukitteella tiukkaan.

Re: ktm 450, 525

28.4.2013 18:03

Ensimmäisissä xc-4 koneissa ei ole kampikammion huohotusta. Eli öljyt varmaankin sekasin/stefa pullahtanut ulos.

Kerta kone on auki, niin täys remppa, varsinkin jos liikkeessä teetät. Konehan on yksinkertainen ja perustyökaluilla homma onnistuu myös kotona.

Re: ktm 450, 525

2.5.2013 15:01

Olen lähdössä huomenna katsomaan tällaista 450 vm. 04. Huoltohistoria hyvin tiedossa, edelliset omistajat soitettu läpi.Mutta mihin erityisesti kannattaisi kiinnittää huomiota? Mitkä on tuon ikäisten kotarien yleisimmät viat?

Re: ktm 450, 525

3.5.2013 8:52

Itse katsoisin ne samat mitä sata muutakin kysyjää tässä ketjussa. Päällisin puolin voi katsella, ei niissä sen kummempaa, mutta osta -05 tai uudempi.

Re: ktm 450, 525

3.5.2013 20:41

Aisssaatana!

Nyt sen ymmärrän minkä takia moni sanoo, että menee alusta hukkaan kotarissa kun esijännitykset kireellä painaa kadulla.

Crossisäädöt ja nappulat alla 22 km aikaan 2-3 tuntia pelkkää patikkoo. Eli kiviä, järkyttäviä ylämäkiä täynnä monttuja ja jalkapallon kokoisia kiviä. Kyllä kotka kulkee hyvin ja sitä paremmin mitä enemmän antaa happee huor*lle!

Kyllä on sitten mahtava peli ja hiki virtaa. On tuolla tullut leikittyä ennenkin nappuloilla, mutta ekaa kertaa iskarit säädöissä tuohon hommaan ja paikka siihen tarkoitettu. :seko:

Niin ja jos kotkaa meinaa ostaa, niin päällepäin vaikaa nähdä missä kunnossa peli on. Parilla satkulla saa muovisarjan ja siihen satasella "komeet" tarrat. Näyttää vähän painepesuria ja puunaa pari tuntia niin aika myyntifiksin saa aikaan.

Lue vaikka koko topic läpi, niin tiedät murto-osan jo kotkasta ja opit ketä täällä kannattaa kuunnella. Eli toisinsanoen, ilme kaikki kurapäristelijän jutut omaan aivokoppaasi :D

Re: ktm 450, 525

4.5.2013 0:19

Itsekin ehdin illalla kokeilla kotkaa mökkimetässä ja metsäautoteillä, on se siellä kotonaan! Kadulla tuo on kyllä hauska, mutta hauskuuskerroin korottuu potenssiin 10 kun pääsee tieltä pois, suosittelen.

Re: ktm 450, 525

4.5.2013 5:38

Niin kyllähän se kadulla hauska vehje on, ei siitä minnekkään pääse. Mutta nappuloilla omassa elementissään se selviää vasta mihin vehje pystyy. Kyllä huomaa, että vehje kulkee pahassakin paikassa aivan kuskinsa armoilla. Mitä enemmän on syöttöä, sitä vakaampi on kyyti.

Smotot alle taas kun nappuloilla ajelu kyllästyttää. Vaihto ei vie kuin sen 30 min, joten rasti ei ole paha.

Re: ktm 450, 525

6.5.2013 1:20

Taisin tännekin kirjotella sivujalastani, joka on liian lyhyt (sahaamattomana, myös smotoilla). Tänään kattelin, ettei iskarissa ainakaan ole mitään koropalaa, mutta esijännitys on säädetty kireimmälle. Voiko tällä olla vaikutusta sivujalalla seisomiseen? Missä kohtaa teillä on esijännitys? En älynnyt katsoa mikä jousi pyörässä on nyt kiinni, mutta tarkistan sen huomenna (ihan niinkuin se vaikuttaisi asiaan).

Re: ktm 450, 525

6.5.2013 13:31

Tuossa juuri viikonvaihteessa, kun säätelin alustaa sopivammaksi enskapuolella niin taisi olla jousen yläpuolella kierrettä näkyvissä noin 4,1 cm. Veikkaan jousen olevan vakio.

Edit: Taas unohtu katsoa että sulla olikin eri runko kuin itellä. En tiedä miten mitat siinä eroaa tähän omaan peliin.