Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
17.8.2014 18:00
Yksi vaihtoehto on myös, nuo uudemmat Ducati Hypermotard malli, varsinkin se SP malli voisi olla aika hyvä. Tietysti se maksaa, mutta silti
24.8.2014 11:55
Nyt kun kerta kyseleen rupesin, niin jatketaan samalla linjalla. Kellään kokemusta Husabergin FE/FS 570? Mitä eroa/onko mitään eroa noilla fs ja fe malleilla, kun vuosimallit? Onko noissa helppo kattella venttiilit, kun toi kone on ihan lintassa
Näissä pitäs vissiin olla ihan hyvin tota tehonpaskaa myöskin
? Mitään muuta tiedettävää näistä vehkeistä, kuinka usein näitä rempataan, onko samat välit kun esim 530exc yms?
24.8.2014 13:40
En tiedä onko niissä muuta eroa, kuin että FE on enduro, pidemmät joustot, erinlaiset jarrut....FS on taas supermoto, supermotoon parempi alusta, jarrut..nopealla google
About samat huolto välit kuin Ktm, kun kyseessä on kilpapyörä ja venttiilit yhtä helppo
Tehoa kyllä piisaa ja sitä saa lisää
24.8.2014 13:48
Jees, hyvä jos on helppo säätää venttiilit yms. Harkitsen tollasen ostoa vakavasti, ois vähän kevyempikin kun 690smc, vaikka huoltovälit on ihan eri maailmasta ja muutenkin aika erilainen pyörä. Kuitenkin teho ois suotavaa, niin vois vähän sikailla
Onko kukaan koeajanut tällästä?
24.8.2014 15:35
Itsekkin mietin tuon FS570 ostoa kyllä ja miksi sellaista ei voisi nykyään hommata, kun siihen saa kaikkea kivaa palikkaa
Jos ei saa vastauksia, niin tuolta galleriasta katsoo ja lähettää tälläisen pyörän omistajalle privaa
24.8.2014 18:20
En uskaltaisi ostaa husaa osien saatavuuden takia kuten vanhoja husqvarnojakaan. Nyt ei ole siinä välttämättä ongelmaa mutta tulevaisuudessa aivan varmasti. Itse yrittänyt etsiä Beringerin radiaalisatulaan jarrupaloja (sama mikä FS-bergeissä) ja kaikki liikkeet tarjoavat ei oo-ta. Jos kulutusosia ei saa suomesta niin entäs hieman erikoisemmat osat?
Kyllähän itteänikin se FS650 houkuttais ulkonäön ja tehon takia mutta jos jokin pamahtaa niin mitään varmuutta ei ole että sen saa kuntoon.
24.8.2014 18:47
Luulis, että noissakin ois samoja osia kun kotareissa, mutta ei välttämättä. Ite kattellu just tota 2011 fe 570.. Pitää kysellä tällästen omistajilta
24.8.2014 19:06
Kyllä noihin pitäisi saada osia vielä, englannissa oli yksi paja joka myi paljon.....
Sama pätee tuohon husseen, kyllä mä luotan että saa osia vielä ja ostaa kilvettömän pyörän varapyöräksi
Ehkä 10 vuoden päästä voi olla ehkä hankala, mutta silloin voi siirtyä Ktm kokonaan, kun veikkaan että se tulee olemaa ainoa merkki silloin
Tuosta 2011 mallista en ole varma, miten paljon menee Ktm kanssa samaan
Tuossa on ainakin Husaberg FS650 juttua
http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=54&t=63981
14.2.2015 20:25
Herätellääs vanhaa aihetta, kun tuoreempaa en pikaisella selailulla löytänyt.
Tarkoitus olisi siis hankkia eka iso pyörä. Ikää on 23v. joten A2 kortille pitäisi pyörän sopia. Hakusessa nakupyörä, opiskelija budjetilla.
Seuraavia malleja olen katsellut: Kawasaki er-5/er-6/zr-7, suzuki bandit (600-650cc). GS jne ei omaa silmää niinkään miellytä, enkä pidä kyykkypyörien tyylisistä tankoratkaisuista/etukeno ajoasennosta, joten nuo ovat valikoituneet mistä pitäisi valita.
Lähinnä mietityttää kannattaako suoraan ostaa esim. tuo zr-7, kun vuoden päästä voisi päivitellä kortin sitten isoon A:han, ja samalla voisi sitten zr-7 tehdä täysitehoisen, vai ottaisiko nyt vuodeksi jonkun 500-600cc pyörän ja miettii sitten isompaa pyörää myöhemmin?
Budjettina on noin 2000e, joten kovin tuoretta pyörää ei voi hankkia, jos saisi vähän mielipiteitä noista pyöristä? Bandit on viimeisenä listalla tällä hetkellä kovan hinnan ja vakuutuksien takia.
21.2.2015 19:40
24-vuotiaanahan saisit sen "iso-A"-kortin suoraan ja samalla tulis rutkasti lisää pyörävaihtoehtoja.
Mulla on tuollanen 600 bandiitti kuristettuna A2-luokan tehoihin papereissa. Alkuperäisenähän tuossa on hiukan vajaa 80hv eli pyöräluokassa varsin vähäisesti, mutta jos kokemukset rajoittuu lähinnä kevariin ja vanhaan pappamallin enskaan, niin kyllä toikin aika ripeältä tuntuu alkuunsa.
Vakuutukset 250e/v, lisäksi edullinen ja luotettava pyörä.
Sinänsä tuonkin tehot riittää Suomen nopeuksille ja teille aivan loistavasti, mutta nälkä kasvaa syödessä ja varmaan 2016 hommattava isompaa.
ER5-kawa oli autokoulussa ja sekin ihan ok-peruspyörä, tosin hiukan moponen ja kapean, sekä pienen olonen. Bandiitista tykkään kymmenen kertaa enemmän.
24.2.2015 10:16
Elikkä autoa ajeltu nyt pian kolmisen vuotta ja A2 kortti kuumottelisi jo jonkin verran ja pyöriäkin on kerjetty hieman katsoa. Tarkoituksena olisi ostaa moto/enska pyörä...ja tässä kohtaa tiedetää että ei parhaimpia mahdollisia ensi pyöräksi mutta järki päässä sentään ajellaan. Mimmoisia pyöriä suosittelisitte? Ei siis aivan vanhimpia tai uusimpia ole tarkoitus ostaa...ja ajokokemus lähtökohta ei ole aivan 0
24.2.2015 10:29
Suosittelen esim 250cc ktm tai joku muu 250cc nyt aluks ja sen jälkeen vaihdat sitten vaikka 450cc tai 525cc kun ajohommat ovat teräviä taas.
24.2.2015 12:53
Onkos sen nyt ihan pakko olla joku kilpapeli? Mikäli tykkää ajella enemmän kun huoltaa ja rempata, niin kyllä itse katselisin vaikkapa lc4-koneellisia kotareita tms.
250cc nelari rupeaa aika äkkiä tympimään, jos meinaa maantiellä/motarilla vähänkin ajella, kun ei sitä potkua ihan kauheasti ole ja kierroskone luonteeltaan.
24.2.2015 15:50
Itse myös suosittelen oikeastaa niin isoa kun uskaltaa ostaa. Itse hyppäsin 125cc suoraan tuollaiseen 500cc smotoon ja välissä oli 10 v.
Ei siinä jos osaa käyttää järkeä ja hallita kaasukättä, niin helppoa
24.2.2015 16:03
Toki jos sitä taitoa löytyy niin sittenhän nuo isot ovat hyviä vaihtoehtoja, mutta kertomasi "ajotaito ei aivan nolla'' kuulostaa siltä että kannattaisi ehkä ajotaitoa herätellä tuollaisella pikkupärrällä.