9.5.2013 8:00
joo tosiaa tykkään enemmän tosta ajelemisesta ni olis iha kiva jos olis huoltovapaa, paljos nois esim ktm 690 on kw ku vasta a2 korttia hommaamassa.
Sitä huoltamista nyt on mun mielestä muutenkin ihan turha pelätä, jos 20 minuutin öljynvaihdot, satunnaiset venttiilien säätämiset ja ylipäätään normaali huolenpito pyörästä on liian työlästä niin kannattaa ehkä ruveta harrastamaan vaikka jalkapalloa
9.5.2013 17:07
12.5.2013 18:42
VinskiMo kirjoitti:Muuten mites kun pari tuttua sanoo että se on turhaa lässytystä miettiä noita "kisa huoltovälejä" että öljyillä ajaa 15-20h ja kone remppaan kannattaa ryhtyä vasta kun joku alkaa ääntelemään/oireilemaan (+350h)?
12.5.2013 20:37
3.7.2013 16:07
3.7.2013 16:44
VinskiMo kirjoitti:Morjesta taas.
Onkohan tommonen husabergin 650 smoto millanen peli? Ilmeisesti niissä on kohtuu pitkä huoltoväli (300-400h remppa) vaikkakin öljyjä saa vaihdella tiuhaan + muita perus huoltoja tehä.
Onko ne sitten miten kestäny ylipäätään? Onko kellään kokemusta millanen peli?
10.7.2013 22:53
10.7.2013 23:50
Taavi91 kirjoitti:Osaako kukaan kertoa näistä ktm malleista (625,640,660 ja 690 smc)
Mitä eroa näissä muuten on kun hieman tehoissa ? Olen nyt siis katsellut noita 2004-2008 vuosimallin pyöriä.Supermotoa ostamassa mutta ihmetyttää tämä määrä mitä ktm on näitä malleja Ja ilmeisesti näitä pienempiä esim. 525 ja 450 saa olla huoltamassa ja vaihtamassa öljyjä enemmän? Kiitos vastauksistä jo etukäteen
14.7.2013 13:45
14.9.2013 22:14
14.9.2013 22:28
Theblain kirjoitti:Nonniin, koko ketjun olen tässä lukassu läpi ja ois kokeneemmilta smotoilijoilta pari kysymystä.
Mites näillä pärjäis talvella näin kaupunkioloissa? Ei mitään hirveetä matkaa, mutta onko mahdollista esim töissä kulkea n. 10km matkaa, silloin kun pakkanen sen sallii? Nastaa vaan alle? Ainaki crossilla on tullu talvella rälläiltyä mutta irtolumella/auratulla mettätiellä vähän eriasia ku peilijää-asfaltilla.
Ja sitten tietty siihen valinnan vaikeuteen. Olen nyt katellu KTM 530 excr ja 660 smc, sekä ainaki husqun 510 smr. Tarkotuksena ois saada pyörä jolla tarvittaessa eli 3-5 kertaa kesässä pystyis ajamaan semmosen 120km matkan isommalla tiellä ilman, että kone lahoaa. Enimmäkseen siis tulis kaupunkiräppäilyyn ja työmatkoihin. Huoltovälistä sen verran, ettei öljyjen ja suodattimien vaihtelu ole ongelma, mutta isompia remppoja tietty mahdollisimman harvoin. Esim venojen säätöä ei kyllä 10tkm useammin.
Ulkonäöltä eniten miellyttää uudemmat 530excr ja 510smr.
14.9.2013 22:30
Husky510 kirjoitti:Ihan normaalisti varmaan pärjää talvella, itsellä ei ole kokemusta talvella ajosta.
Helposti pystyy ajaa tuon siis kerralla, en ole kokeillut tuollaista 120km matkaa jossain motarilla, siis kyllä esim 200-300km tullut päivän aikana ajeltua, pitkin mutka tietä. Motarilla sellainen noin 10km matka korkeintaan, se on talvallaan aika hanurista, ennemmin nauttinut vähän noista mutka/pienemmistä teistä.
Tuo Ktm 660smc kuulema tärisee aika paljon, ei ole kokemusta. Mutta moni on sanonut että se tärisee vähän ehkä häiritsevästi.
Tuosta Ktm 530 vs Husse, siitä sitten vain valitsee kumpi, Ktm:ään on ehkä helpompi saada varaosia ja ehkä pikkasen halvempia, mutta ei se Husse ole huono. Itse olen ollut erittäin tyytyväinen siihen. Ei ole joka kulmassa vastassa, eikä ole niin suosittu rosvojen silmissä.....
14.9.2013 23:10
Theblain kirjoitti:Minkälaiset huoltovälit hussessa? Entä onko niissä mitään tyyppivikoja. Yheksi ongelmaksi mietin talvella myös sen, että miten noita vehkeitä saa kylmiltään käyntiin pikkupakkasella, kerrostalossa kun nykyään asustelen. Huoltotilat kyllä löytyy muttei säilytyspaikkaa öiden yli. Jos talvella en aja niin sitten taas löytyy säilytystila talven yli vähän kauempaa.
Sanoit että 660smc tärräilee, mites tuo 690 onko kellään siitä kokemuksia?
14.9.2013 23:13
Theblain kirjoitti:Minkälaiset huoltovälit hussessa? Entä onko niissä mitään tyyppivikoja. Yheksi ongelmaksi mietin talvella myös sen, että miten noita vehkeitä saa kylmiltään käyntiin pikkupakkasella, kerrostalossa kun nykyään asustelen. Huoltotilat kyllä löytyy muttei säilytyspaikkaa öiden yli. Jos talvella en aja niin sitten taas löytyy säilytystila talven yli vähän kauempaa.
Sanoit että 660smc tärräilee, mites tuo 690 onko kellään siitä kokemuksia?
15.9.2013 0:32